Wanneer hebben jullie je wagen omgebouwd? Ik heb een Quinny Speedi en ons mannetje heeft met de bak nu nog zo'n 4cm denk bij zijn voetjes over. Lees dat het beter is zo lang mogelijk plat te laten liggen inde wagen maar zie ook altijd veel moeders met de maxicosi lopen en dan denk ik daar ligt/zit je kleine ook niet plat in. Dus naar mijn idee als je omgebouwde wagen nog lekker laag kan net zo slecht of heb ik het mis? Misschien moet ik hem maar even ombouwen om te kijken of hij lekker plat kan en zowiezo zo lang mogelijk rekken.
is je kindje 70cm lang?lijkt me niet. reiswieg is toch 74cm?en een baby ligt met gebogen benen. volgens mij kun je nog een tijdje met reiswieg door gaan. maxicosi is vr korte wandeling en is beschermend tegen rommelen van de weg.het is toch anders, kun je niet vergelijken met wandelwagen.ook als het helemaal plat ligt. anders bel je naar quinny en vraag aan hun advies.
Vooralsnog is het geldende advies voor alle kidnerwagens min 6 maanden in de reiswieg. Maxicosi is gemaakt voor de babys vanaf dag 1, dus die heeft een andere insteek dan een wandelwagen inzet die geschikt is voor babys v.a. 6 maanden, en liefst vanaf het moment dat een kindje kan zitten.
Thanks, Ok, vandaar dat met die maxi cosi. Ons mannetje is al 65cm ja dus wat groter voor zijn leeftijd. En strekt ook veel dus vandaar.
Ik zou het nog zolang mogelijk proberen te rekken vooral omdat de wandelwagen inzet van de speedi ontzettend ruim en groot is, vooral voor kindjes die nog niet kunnen zitten. Ze gaan dan gegarandeerd in het jruisstuk hangen waardoor ze scheef in de inzet liggen. Een natuurlijke houding van een kindje is met een beetje opgetrokken beentjes te liggen, zo lagen ze ook toen ze nog in de buik zaten en toen hadden ze nog minder plaats dus TE klein is het niet snel.
Wij zijn met 4,5 maand overgegaan, toen pastte het echt niet meer. Jesse is met zijn nu 73 cm. ook een lange vent en ligt de helft van de tijd, vooral als hij wakker is met gestrekte beentjes. Op een gegeven moment pastte het niet meer en merkte ik dat hij zijn beentjes over de rand ging gooien. Ben toen ook overgegaan. Onze wandelwageninzet kan helemaal plat en heb de onderkant van de voetenzak erin gemaakt zodat hij wat zachter ligt. Heb hem er niet helemaal strak ingesnoerd inloggen zodat hij nog wel genoeg bewegingsvrijheid heeft. Tuurlijk heeft het de voorkeur om je kindje tot 6 maanden in de reiswieg te houden, maar dit lukt gewoon niet altijd. Ik merk wel dat vooral mensen met kleinere kindjes er vaak heel 'moeilijk' over doen, hoe vaak ik wel niet het (ongevraagde) advies heb gekregen om Jesse tot 6 maand in de reiswieg te leggen... Erg frustrerend. Je kunt kindjes die op of onder de standaard groeilijn zitten nu eenmaal niet vergelijken met kindjes die op de +2 lengtelijn zitten.
wij zijn met 7,5 maand overgestapt. Toen was ons meisje 70 cm. Wij hebben ook een quinny speedi. De bak van de quinny is overigens ook 70 cm of tenminste: het matras. De bak rekt nog iets mee . Maar ze kunnen best met gebogen beentjes liggen. Dat is beter en natuurlijker, dan met kromme rug.
Ja ik rek het gewoon zo lang mogelijk. En misschien straks maar geen kuif meer maken haha aangezien ons mannetje wel al zo'n 5cm mooie lange blonde haartjes heeft haha. Ik heb wel een zitverkleiner erbij voor straks als ik hem ga ombouwen want het schijnt inderdaad dat hij wat aan de grote kant is en ze wat kunnen gaan "hangen"zeg maar.
Mijn jochie lag ook tot 70 cm in die bak. Hij sliep gelukkig met opgetrokken beentjes.. Dat was net met 6 maand. En heb hem nog 1a2 maand in de platste stand gehad. (rugleuning stond ietsjes omhoog) Een MC is vaak nog iets beter dan de kinderwageninzet, omdat de MC beter om het kindje heen vormt. De inzet van de speedi is erg groot. Maar met een verkleiner scheelt dat wel weer.