Wat geven jullie je kindje als ontbijt? Mijn zoontje heeft zo'n honger als hij net wakker is. Ik geef hem dan een papfles maar ik wil daar eigenlijk vanaf van die ochtend fles. Hij is bijna 13 maanden.
Onze dochter van 13 maanden krijgt smorgens borstvoeding. Onze zoon en dochter van 2.5jr krijgen smorgens een fles kunstvoeding met bambix omdat ze geen boterham willen smorgens.
Hannek kanp dat ze zo lang borstvoeding geeft. respect hoor. Ik heb het al eens eerder geprobeerd om van die fes af te komen maar hij wilde echt niet. Dat is 3 maanden geleden denk ik. Probeerde het toen met een bordje pap maar echt niet hoor. Hij wou het niet.. Zal morgen ochtend eens proberen of hij een boterham wilt
Zou idd gewoon een boterham proberen, hier wilde ze het alleen niet (en nog steeds niet, probeer het af en toe nog wel eens) en dus maar weer een fles ! Als hij echt heel erge honger heeft smorgens meteen na het wakker worden zou je ook nog een klein flesje melk kunnen proberen en dan daarna samen naar beneden en ontbijten met een boterham. Dan is de eerste honger een beetje weg door de melk, en maakt het niet uit dat het met de boterham iets langer duurt (kan je even wassen en aankleden enz) voordat het buikje wat vol word ! En dankje hoor, maar absoluut geen moeite !
Kyra krijgt eerst ontbijt op bed (bv) en als we beneden komen krijgt ze een boterham/broodje/cracker met wisselend beleg en nog een beker drinken erbij.
mijn zoonje (16 mnd.) krijgt ook nog een papfles. hij eet al maanden zo slecht, en dit is het enige wat altijd wel gewoon op gaat dus ik laat het lekker zo.
Kirsten is 1 jaar en 1 maand en zij wil het liefste een fles pap. Eet ze een boterham met een flesje melk dan heeft ze voorlopig geen honger, ze eet pas rond 09 uur smorgens dus haar lunch gaat dan naar 13.00/13.30 maar dan zit ze met haar slaapje.
Hier krijgt ze juist sneller honger wanneer ze een boterham krijgt ipv pap.. Maar 's ochtends krijgt ze meestal een bord granenpap van bambix. Dat vindt ze zo ontzettend lekker, ze vraagt er zelf om. Af en toe wil ze liever een boterham..
Apart is dat he dat kinderen anders op dingen reageren, maar Kirsten krijgt het uit de fles dus het is niet heel dik. Wil vandaag proberen om het uit een bordje te geven. Ze ligt nu nog lekker te slapen
vanaf 10 maanden ben ik een boterham gaan geven s ochtends. Op de kdv dagen (2x per week) krijgt ze een bordje pap met een plak ontbijtkoek. Een bordje pap lepel ik er namelijk in 5 minuten is, een boterham duurt wat langer.
haha, nee hoor. daarom stond er ook, een bordje pap lepel ik er in 5 minuten in. Dat doen we gewoon thuis, maar heb dan minder tijd voor een boterham.
Mijn zoontje van bijna 13 maanden krijgt 's ochtends borst op bed. Dan in de loop van de ochtend een banaan en een beetje ongezoete cruesli met vanalles erin met volle yoghurt. Brood hoef ik ook niet mee aan te komen 's ochtends. Pap geef ik niet.
Julia krijgt vanaf het begin (toen ze brood tussen de middag een beetje door had) een boterham en daarna een flesje (150). Volgens mij is pap meer voor de handigheid als je kindje (en jijzelf) 's ochtends niet het geduld hebben om een boterham te eten. Geeft niks, maar zoals je ziet kan een boterham ook prima. Misschien dat hij nog wel opvolgmelk er bij wil? Weet niet waar je nu pap mee maakt.
Hier ook nog een fles pap als ontbijt. Heb meerdere keren geprobeerd om over te stappen op een boterham of desnoods pap uit een bordje, maar nee hoor, dat wordt simpelweg geweigerd. Ik blijf het gewoon af en toe aanbieden, wie weet... En verder ga ik er maar vanuit dat hij op zijn 18e vast geen papfles meer wil Dat hij geen boterham wil 's morgens, verbaast me niet echt... Ik krijg het zelf ook niet weg als ik net wakker ben, doe mij maar Brinta!
Hier kregen ze op die leeftijd nog een flinke borst. En dan ontbeten we een uurtje later samen met een boterhammetje. Ik kan me heel goed voorstellen dat je kind die fles nog heel graag wil. Sommige kinderen worden gewoon rammelend van de honger wakker, en die willen dan even geen gedoe met 'moeilijk' eten, maar gewoon lekker hun buik vol. Ik zou eerst eens kijken of je die fles gewoon kleiner kunt maken en meteen erna iets te eten geven als de ergste honger weg is. En eens kijken wat hij van een snel bordje pap of yoghurt vindt.