Mag niet de klas in

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MIss X, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Tja en hier vind de school het juist ontzettend belangrijk dat de overgang tussen thuis en school heel klein wordt. Juist omdat school een groot gedeelte van de gezinstijd inneemt.
    En als werkende ouder moet je daar je weg in vinden.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier precies hetzelfde, vind ik erg fijn! Voor de kinderen, maar ook voor de ouders, die zo toch net wat meer betrokken zijn bij de school. Ik zou het niet anders willen in ieder geval.

3. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Mijn kinderen zitten sinds vorig jaar ook op een nieuwe school.
    OP de vorige school mochten we smorgens naar binnen en smiddags bij de deur wachten (zaten ook 450 kindje sop die school).
    Op de nieuwe school (zitten nog geen 50 kinderen) moest ik echt wennen. Tot aan de gang/hal. Daar alle jassen ophangen en dan stil lezen in de klas, je mag niet mee. En smiddags zelfs bij het hek opwachten. Dat vond ik helemaal vreemd. Ik had de eerste maanden echt het idee dat ik niks meer mee kreeg wat er in de klas gebeurde.
    Maar als er wat is dan komt de juf altijd met de kinderen mee naar buiten.
    En ik snap het wel, het is maar een klein schooltje.

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Groep 1 en 2 breng je je kind naar binnen. Even helpen met de jas en dan gaat je kind de klas in. Die zoek haar stoel op in de kring en dat was het. Meestal leverde ik ze af bij de deur. de rest kon ze zelf wel.
    Groep 3 t/m 8 spelen buiten totdat de bel gaat en dan gaan ze naar binnen.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij ons mag je ze groep 1en 2 brengen tot aan de klasdeur. Vanaf groep 3 moeten ze alleen naar boven. De eerste weken mag je mee maar daarna niet meer. Dit is overigens altijd al zo geweest, ik weet dus niet beter.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier mag je in groep 1 nog wel de klas in. Maar Eva zei zelf na een maand of 2 dat het niet meer hoefde :). Ik vind het eerlijk gezegd ook maar niets, zoveel mensen in de klas. Wel als een kindje het echt nodig heeft ofzo.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier mag je , als je kind in groep 1 zit, mee naar binnen. Toch kregen wij rond de kerstvakantie een mailtje met het verzoek dit zo min mogelijk te doen. En dat snap ik wel het was een chaotische boel veelal veroorzaakt door de jongere broertjes en zusjes die, of heel enthousiast de klas mee in doken en dan brullend, gillend en schreeuwend hier weer door hun ouder uitgehaald moesten worden. Of ze zaten in de wandelwagen waardoor het gangpad helemaal versperd werd en omdat mama/papa dan nog weg liep was dat ook brullen en gillen.

Mijn dochter heeft hier geen enkel probleem mee, als de bel gaat komt ze me een kus geven en verdwijnt al huppelend de school in. Had ze hier wel problemen mee gehad dan was ik gewoon nog meegegaan hoor.

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Wat een verschillen zeg.
    Mijn zoon zit in groep 1 en hij moet in de klas gebracht worden. Je mag als ouder ook nog even blijven en hem op gang helpen met een werkje.
    In groep 2 breng je je kind ook in de klas, maar help je het niet meer op weg.
    In groep 3 neem je op de gang afscheid en gaat je kind alleen de klas in.

9. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste weken mochten we mee naar binnen om te helpen jas in de luizenzak te doen, beker in de koelkast, tas in de kast en dan de klas in. We mochten niet mee de klas in, alleen op de eerste dag. Na een paar weken worden ouders vriendelijk verzocht om buiten te wachten. Het is een klein noodgebouw waarin het krioelt van de kinderen. Als ook nog eens alle ouders erbij staan, wordt het helemaal een heksenketel ;)

's Middags komen de kinderen met de hele klas de school uit. Daarna is er een kwartier de gelegenheid om in de klas te kijken naar werkjes of boekjes. Daar is dus wel elke dag tijd voor.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou ik vind niet dat je overdrijft, en onderwijskundig gezien vind ik het ook minder ideaal eerlijk gezegd.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ben ik helemaal met je eens. Ik vond het als juf ook altijd prettig om de ouders even in de klas te hebben. Zo ben je als school toch veel meer een verlengstuk van thuis vind ik.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het echt te druk vinden in de klas, of zijn bij jullie de lokalen groter ofzo? Als de ouders mee mogen moeten ook de broertjes en zusjes mee, ik zou dat echt te onrustig vinden.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier zit mijn dochter met 35 kindjes in 1 klas, als daar ook nog eens 35 ouders bij in moeten pffff denk dat we dan moeten stapelen

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier mag je in groep 1 nog wel mee naar binnen, ze gaan gelijk in de kring zitten. Ik ga niet altijd meer mee, omdat het zo vol is in de klas, mijn zoontje vindt dat ook niet erg.
    In groep 2 mag je ook nog wel mee, maar dat doen niet zo heel veel ouders, behalve als hun kind iets wil laten zien. En vanaf groep 3 doet eigenlijk niemand het meer.

Bij ophalen moet je hier ook gewoon buiten wachten, de kleuters komen via hun eigen achterdeur naar buiten, de rest via de voordeur. Ik sta dus altijd bij de kleuters, want die moet je hoogstpersoonlijk bij de deur afhalen en mijn oudste zoon komt dan ook daarnaartoe.

15. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Hier groep 1/2/3 bij elkaar in. Ouders mogen niet mee de klas in. Groep 3 blijft buiten spelen tot de zoemer gaat en mogen daarna zelf de klas in. Groep 1/2 tot de deurpost. De juffen vragen dit omdat ze graag echt om 8.30 willen beginnen.

Ik begrijp het wel goed maar het contact met de juffen is echt minimaal. Sinds onze dochter in oktober op school zit heb ik ze misschien in totaal maar 10 minuten gesproken (met name in t begin van haar schooltijd). Tja, geen nieuws goed nieuws. Maar ik heb eigenlijk geen indruk van hoe ze het doet. Wachten op de tien minuten gesprekken.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn vraag aan school die dit niet toelaat zou zijn: wat hebben jullie te verbergen?

17. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier mogen we ze tussen 8.15 en 8.30 afzetten aan de poort. Daar staan twee juffen en ouders mogen er niet door. Zodra de bel gaat, rennen alle kleuters naar de rij van hun klas (7 kleuterklasjes) en gaan naar binnen. Heerlijk rustig en overzichtelijk.
    We mogen altijd een juf aanspreken of na schooltijd langs komen in de klas.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Helemaal niets, maar ze hebben gewoon meer tijd voor je wanneer je na schooltijd even komt (ze staan dan buiten bij het hek). Wanneer ik klaarover blijft onze dochter gewoon na schooltijd bij juf, mag ze helpen en dan haal ik haar daar weer op en heb meteen een prima gelegenheid om even bij te kletsen met juf

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Niets hoor, maar ze vinden het veel te onrustig en druk 's ochtends. En daar ben ik het mee eens. Als je iets wil vragen kan dat na schooltijd. En er zijn altijd wel ouders die iets 's ochtends aan de juf moeten doorgeven en dat is prima, maar alle ouders in de klas, nee dat lijkt me niet zo geslaagd.

20. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.260
    113
    Centrum België
    Idem hier... Afzetten aan de schoolpoort, dikke zoen en vertrekken. Om 8h45 gaat dan de schoolbel.
    De school vraagt juist om het ‘afscheidsmoment’ zo kort mogelijk te houden. Heeft geen zin om (zeker voor kindjes die het moeilijker hebben om afscheid te nemen) onnodig te rekken…
    En eerlijk gezegd, zou het ook naar werktijden niet kunnen maken om eerst nog wat in een klas te blijven zitten en dan om 9h30 te verschijnen :)

Deel Deze Pagina