Mag niet de klas in

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MIss X, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

tja geen idee hoe groot jullie lokalen zijn...hier normaal denk ik. Ouders, broertjes en zusjes gaan allemaal mee...zet mn kinderwagen ook binnen. Helemaal niet onrustig hier...20 kindjes in de klas.

2. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Hier mogen de ouders sinds kort 1x per week de klassen in (vanaf groep 3). Dit om de zelfstandigheid van de kinderen te bevorderen, en om meer rust in de ochtenden te creëren. Ik ben erg tevreden. Ik merk dat de kinderen ook veel rustiger zijn geworden. En dat ikzelf veel relaxter en ongehaast op mijn werk verschijn.

3. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ohhh heel bijzonder.......

bij ons op school word juist verwacht van de ouders dat ze mee naar binnen gaan, ze vinden het heel belangrijk dat de ouders betrokken zijn bij de kinderen en weten wat ze doen.
    en ik moet zeggen ik vind dat fijn, leuk voor mij en ook zeker voor mijn zoontje hij vind het altijd heel leuk om een werkje aan mij te laten zien, als hij dat gedaan heeft.

maar bij ons op school worden de ouders toch overal heel erg bij betrokken.en dat vind ik zelf erg belangrijk.

en onrustig???nee joh, helemaal niet, een kwartier voor de bel mag je de school/klas in en als de bel gaat, zijn de ouders weg.

4. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier op school mag je nooit mee naar binnen. En ik vind het eigenlijk geen probleem. En 1 keer in de zoveel tijd is er inloopochtend

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Op de school van mijn kinderen mag je alleen in groep 1 elke dag mee naar binnen en in groep 2 alleen op woensdag.
    Vanaf groep 3 niet meer, er is dan ook af en toe een kijkdag.
    Dit allemaal onder het mom van 'rust en zelfstandigheid'.

Ik vind het dikke onzin.
    Op de school waar ik werk mogen de kinderen en ouders van groep 1 t/m 8 's morgens vanaf 8.20u naar binnen. Ik heb groep 7/8 en vind het gezellig om zo 's morgens even een praatje te kunnen maken met de kids en aanspreekbaar te zijn voor ouders. Ouders kunnen zo ook even een kijkje nemen in de klas.
    Om 8.30 geef ik aan dat het tijd is om te beginnen en gaan de ouders weg.

Ik baal er ook van dat het op de school van mijn kinderen niet mag, juist omdat je tegenwoordig als 'partner' wordt beschouwd door de leerkrachten en de school. Maar vervolgens moeten we wel allemaal buiten blijven..... vreemd.
    Juist omdat ik er zelf als leerkracht positieve ervaringen mee heb.
    Maar goed, ik heb me er maar bij neergelegd, mijn kids hebben het leuk op de school en doen het goed en dat is toch het belangrijkste :)

Deel Deze Pagina