1e iui weer een maand later

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lisa, 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa

    lisa Fanatiek lid

    5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hallo ik ben lisa,
    is er nog iemand die bij de 1e iui geen eisprong kreeg.
    dachten we eindelijk te kunnen beginnen met iui.
    afgelopen week tot en met vandaag 4 keer in het ziekenhuis geweest voor een folikel meting.
    maar het eitje wil niet groot genoeg worden.
    weer een maand verder dus.
    moet nu gaan testen met ovulatie testen.
    zijn er nog meer meiden hier die er zo moedeloos van worden. ](*,)
    lisa.
     
  2. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Krijg je geen clomid of puregon dan?
     
  3. lisa

    lisa Fanatiek lid

    5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    nee niet dus,
    heb net dus weer een afspraak gemaakt bij de gyneacoloog.
    kan pas weer in oktober terecht.
    het geval is dat ik nu met ovulatie testen m'n eisprong moet gaan opsoren en als die positief is mag ik bellen voor de iui.
    maar goed als hij nou niet positief is kom ik weer in de volgende maand terecht met eventueel dan wel hormonen.
    zulke lange wachttijden ook om elke keer bij dezelfde dokter te komen.
    heb nu de afspraak maar vast staan voor oktober.
    mocht het niet gaan met de ovulatie testen.
    kan ik toch gelijk daarna terecht.
    wel vind ik het raar dat ze zo lang wachten voor ze werkelijk iets gaan ondernemen.
    je moet je er maar weer maand voor maand doorheen slepen.
    lisa.
     
  4. hi Lisa,
    wat vervelend voor je! kan me goed voorstellen dat dit helemaal niet leuk is! wat ik weet (van bij mezelf) als je geen eisprong hebt, je hormonen daarvoor moet slikken (wat ooievaar ook al zei). want dat kán een reden zijn waarom zwangerschap bij jullie niet wil lukken. en dat je dan thuis testen moet gaan doen..
    maar ik heb zelf nog nooit een ovulatie test gedaan, maar als die positief uitslaat, heb je dan je eisprong al niet gehad?
    succes ermee, en ik zou zelf even de gyn. bellen om te vragen waarom je (om je eisprong, en cyclus normal te laten verlopen) geen medicijnen krijgt?
     
  5. lisa

    lisa Fanatiek lid

    5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi,
    ja heb ik dus net gedaan.
    kan pas begin oktober weer terecht bij m'n eigen gyneacoloog.
    wilde hem ook het een en ander over het hormoon vragen, en waarom ze daar niet gelijk mee beginnen.
    heb wel een keer eerder een positieve ovu test gehad.
    maar goed dat het deze maand niet tot een eisprong kwam maakt je wel weer onzeker.
    en zeker omdat je dan weer een maand verder bent.
    zit nu helemaal in die ziekenhuis bezoeken was er eindelijk klaar voor.
    kun je weer thuis aan de gang gaan.
    maar ik laat die afspraak gewoon staan en ga toch maar testen, mocht het niet positief zijn, kan ik wel over 4 weken terecht.
    dat is dan wel gelijk nadat ik die testen heb gedaan.
    ik wordt er al helemaal benauwd van als ik er aan denk dat er weer bijna een jaar voorbij is.
    lisa.
     
  6. lisa

    lisa Fanatiek lid

    5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    oja een ovulaietest geeft je lh waarde aan 2 dagen voordat je je eisprong gaat krijgt.
    en als dat zo is moet ik gelijk het ziekenhuis bellen om de volgende dag voor de iui te komen.
    dat is dan allemaal niet zo erg.
    tenminste dat lijkt het.
    als die test dan maar positief is.
    heb jij wel hormonen?
    lisa
     
  7. hoi Lisa

    oke nu snap ik het! wat een gedoe zeg he :( toen mijn man en ik naar de gyn. gingen zaten we ongeveer 2 maanden later voor de IUI in het ziekenhuis, dus bij ons is het wel erg snel gegaan!
    ik spuit Menopur en Prechnyl. maar met de Menoput ben ik gisteren pas begonnen ;)
    hoelang zijn jullie nu al bezig voor een kindje?
     
  8. lisa

    lisa Fanatiek lid

    5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi,
    ja wij kregen eigenlijk ook wel gelijk toestemming voor iui.
    na eerst een aantal onderzoeken gehad te hebben.
    maar ik heb het 2 maande uitgesteld i.v.m vakantie, en er op voorbereiden.
    nu was ik er dus klaar voor, maar deze ronde gaat helaas ook voorbij.
    we zijn nu anderhalf jaar bezig.
    maar lijkt al zo veel langer.
    het wordt je ook niet gemakkelijk gemaakt door de buiten wereld.
    iedereen die maar zwanger raakt.
    het lijkt zo leuk voor iedereen, maar ik kan het er eigenlijk niet bij hebben.
    nu maar weer vol goede moed naar de volgende ronde, en hopen maar dat we dan aan onze eerste iui kunnen beginnen.
    i hope so !
     
  9. ja wij zijn nu ook ongeveer anderhalf jaar bezig.. (1 jaar, 4mnd) duurt echt lang..! ik hoop echt voor je dat je zsm kunt beginnen.
    toen we door de dokter werden doorverwezen naar de gyn heb ik er gelijk werk van gemaakt want ik dacht, ik moet vast nog lang wachten tegen die tijd dat er iets gebeurd. gelukkig is het allemaal redelijk snel gegaan. ik hoop dat ik dmv iui zwanger raak, en het geen ivf word! maar dat is nog heel erg vooruit gekeken! volgens mij krijg je 6 keer een IUI..
     

Deel Deze Pagina