Je moet niet alles zo letterlijk nemen . Mijn vent zou ook in de stront kunnen zakken als hij mij dat verbied. Dat heb ik ook liever ook niet letterlijk
ja dat snap ik, maar jouw 'vervloeking' heeft toch een hele andere lading , maar dit is offtopic. TS: gewoon gaan joh, waarom moet je eigenlijk om toestemming vragen?
Ik ben door de eerste drie pagina's heen gebladerd...en toen had ik genoeg gelezen Jij stelt een probleem, vraag de meningen van anderen en gaat vervolgens je man en alle voorgevallen situaties (die je zelf omschrijft) zitten verdedigen.... Wat wil je nu zelf? Ga of ga niet.
whahahha heel simpel mag ik niet naar de gala jij ook niet meer 3x per week voetbal tis geven en nemen en niet alleen nemen
Ik vind het heel jammer voor je dat je geen vriendinnen hebt of een leuke hobby, daardoor heb je eigenlijk geen eigen dingetjes buiten de deur. Maar je zegt zelf dat je daar geen behoefte aan hebt. Ga je dan wel eens in je eentje lekker winkelen of in je eentje iets leuks doen met de kinderen? Maar aan de andere kant zeg je ook steeds dat je helemaal niks hebt en ben je wel jaloers op leeftijdgenoten en je man dat hij wel sport en zijn vrienden dichtbij heeft wonen. En daardoor ga je hem dingen verbieden en wil je dat hij thuis bij jou blijft. En hij verbiedt jou dingen. Dat is geen normale relatie, hoe je het ook wendt of keert. Ik denk dat jullie beide je eigen hobby's, vrienden en uitstapjes moeten hebben. Het is nodig om eens tijd aan jezelf te besteden en niet altijd samen te zijn. Geef elkaar daar de ruimte voor. En als jij niet gelukkig bent met de situatie, kijk dan niet je man erop aan dat jij niks hebt. Want zo te lezen is dat grotendeels je eigen keuze. En je man moet jou vrij laten. Op deze manier heeft je relatie geen kans van slagen, omdat jullie altijd elkaar dingen zullen verwijten en verbieden en dat werkt gewoon niet. Dan voel je je opgesloten en kun je niet jezelf zijn. Dat hou je geen jaren vol.
maar ik vind ook niet dat ts hoort te bepalen hoe vaak de man zelf weg ´mag´ wat ik wel uit haar stukken op maak.. al kies je er zelf voor om gelukkig te zijn zonder vrienden heb je nog niks te zeggen over of je man dan ook maar thuis moet gaan zitten. jij kiest er zelf voor dit niet te doen laat hem lekker stappen en leven beetje vertrouwen hebben hoor!
Hier (in Drenthe/Overijssel) is het een hele normale uitspraak.. zelfde principe als in de stront zakken.. sorry was beetje offtopic..
Volgens mij ben je hartikke strafbaar...want bij mijn weten is het illegaal om met een klein kind te trouwen!wat doet hij kinderachtig zeg! Mijn god zeg,dat zou mijn man niet zijn bij zo'n gedrag! Wat een eikel
volgens mij bepaald ts ook aardig over wat man wel of niet mag dan kan ik ergens zijn reactie wel begrijpen toch... als iemand over jou bepaald wat jij mag doen en dan zelf wel doet waar ze zin in heb... volgens mij klopt er iets niet in die hele relatie van allebei de kanten!
Ts zegt zelf 1x zonder hem te zijn weggeweest en manlief meerdere keren... dat zijn scheve verhoudingen. Maar dan nog...mijn man hoeft het zich niet in de kop te halen mij een WERKevenement te ontzeggen. Dan is het oorlog!
ben ik helemaal met je eens hoor mams136... vind het een beetje vaag verhaal :S kan me niet voorstellen dat je dat soort dingen al moet vragen aan elkaar..
Mijn man moet 1 keer tegen mij zeggen dat ik iets niet mag en dan ben ik weg hoor. Kom op, wie denkt hij wel niet dat hij is zeg?
mee eens, maar als TS zelf ook eisen stelt van wat hij wel en niet mag doen, dan kan je natuurlijk de bal een keer teruggekaatst krijgen. Als ik tegen mijn vent zeg "ja MAG niet weg met je vrienden" gaat hij de volgende keer als ik aankom met zoiets ook mekkeren. Maar het blijft een rare relatie dan ... als je moet vragen of je alsjeblieft weg mag ... pfff, je woont niet thuis meer
Ik geloof dat ik even wat moet vertalen. Mijn "vervloeking" betekent hier gewoon hetzelfde als "door de stront zakken" of "de pot op" of "hij bekijkt het maar". Wist ik veel dat dit niet bij iedereen bekend is? Ik bedoel natuurlijk niet letterlijk dat hij dood kan neervallen, zoiets zou ik nooit roepen. Dus even ter verduidelijking, voor het geval ik nog meer boze reacties krijg... Voor diegene die het als verkeerd opvatten: mijn excuses
hmmm wat een aparte relatie................. zou daar zowiezo mn vraagtekens bij hebben alleen die eerste post al van TS