Meid, wat 'mag' je dan wel??? Thuiszitten, voor de kids zorgen en voor hem...En samen alles doen!? Doe in vredesnaam ook af en toe wat voor jezelf. En dit is ook nog eens een werksituatie. Doen meid, je moet niet vastroesten in je relatie... Praat er rustig nog eens met hem over. Maar vooral niet vragen of je er naartoe 'mag'! Veel plezier alvast!
ja inderdaad, ik dacht door de titel, dat de man ergens een gala had en dat de partner (dus zij) daar niet mee mocht, omdat er geen aanhang welkom was.
Niet mogen?? de laatste die mij heeft verboden om uit te gaan is mijn moeder en dat is al heel wat jaren geleden Dus als je wilt gewoon gaan, wat anderen ook al zeggen je bent toch zeker vrij om zelf te bepalen wat je wilt doen? MAAR dit gaat natuurlijk wel 2 kanten op, elkaar vrijheid geven is zo belangrijk in een relatie! Natuurlijk niet de vrijheid om maar vreemd te gaan en weet ik veel wat maar WEL de vrijheid om naast "mama van..." en "vrouw van...." ook gewoon *insert eigen naam* te zijn! Gewoon met je eigen dingen, eigen hobby, eigen vrienden want als je zo alleen maar met elkaar bezig bent gaat dat een keer enorm knallen dat kan gewoon niet anders. Waar je zegt hij heeft vrienden en ik heb dat niet.........eeehm wat houdt je tegen om dat op te gaan zoeken? Ga bij een (moeders)club, word lid van een vereniging, kijk wat voor activiteiten er bij je in de buurt te doen zijn. In het kort gezegd leef heel gelukkig met elkaar maar laat elkaar ook heel gelukkig leven
gaan met die banaan!!! hij vraagt jou toch ook niet om toestemming als ie met vrienden op stap wilt. dan gaat hij toch ook gewoon. dus met andere woorden: gaan! dan gaat ie maar over de zeik, boeiuh. tis niet dat de wereld vergaat ofzo. dus gewoon lekker met je collega erheen hoor.
Als je graag wil en het is een onderdeel van je werk, dan moet je gewoon gaan. Ik zou zeggen, kom voor jezelf op!
mijn man verbied mij ook niets, hooguit geeft ie aan het jammer te vinden en daar hebben we het dan over. zou wat zijn zeg, zoals lovetrust al zei, de laatste die mij ooit iets verbood was mijn moeder. als jij naar dat gala wilt ga je toch gewoon?
Volgens mij is dat wel echt zo hoor, ken jij NL mannen die op donderdag avond gezellig bij elkaar komen om een potje Domino te spelen?
Amen Het feit dat jullie niet bezig zijn met het genieten van het jong zijn, ouders zijn en geliefden zijn zegt al genoeg.. Als hij zn ei nou kwijtkan met zn voetbal.. Dan is t toch goed? En als jij nou niet als een passief, verdrietig en eenzame vrouw op de bank gaat zitten en hem verteld hoe erg je het vind dat die leuke dingen doet en dat JIJ dat nooit doet omdat je geen vriendinnen hebt zou hij misschien nog wel eerder thuis komen van de voetbal! Mijn vriend sport ook ontzettend veel. En stapt ook nog wel met regelmaat. Maar hij weet ook dat als die thuis kom dat er echt niemand is die zit te zeuren waarom die nou weg was.. Geloof me! Ik geniet gewoon van mn avondjes, lekker gezellig met vriendinnen thuis of gewoon heeerlijk alleen op de bank met een wijntje. Ik vind dat je je veel te afhankelijk opstelt en ik denk dat hij nu dat gedrag aan het kopieeren is..
In deze situatie zou mijn man of vriend mij echt niet moeten vertellen of ik wel of niet MAG? Uiteindelijk ben je ook een individu en oud genoeg om te bepalen waar je wel of niet naartoe wilt. Waarom wil hij niet dat je gaat? Zoekt hij hier iets achter? Ik ben altijd wel voor overleg mocht de één of ander iets hebben van het werk of een afspraak met vrienden, maar meer om te laten weten waar je naartoe gaat en dat er iemand thuis moet zijn voor de kinderen. Maar niet om toestemming te vragen!
Het is toch niet zo dat nu jij met hem getrouwd bent jij niet meer je eigen ding mag doen? Is "meidenhuis" opgehouden met leven en ben je als de "vrouw van" herboren? Of ben je naast mama en vrouw ook nog gewoon jezelf? Ben dan ook jezelf en claim je eigen space! Dat doet je man overduidelijk ook. En nee het is niet nodig hem te zeggen dat hij niet meer uit mag. Maar het is een huwelijk en dan OVERLEG je dit soort dingen! Volgend weekend ga ik met n stel bevriende koppels naar een 80's dance iets. Leek me wel eens leuk en dus heb ik gezegd dat ik mee ga. Mn man is redelijk jaloers en soms even bang dat hij me kwijt raakt. Maar toch mag ik gaan! Liever niet en dat is zijn eigen zelfvertrouwen die in de weg zit. Maar hij weet dat dit ZIJN probleem is en hij mij moet kunnen vertrouwen. Net zo goed als ik dat elke keer moet als hij die deur uit loopt voor wat dan ook! Als je elkaar in een huwelijk al niet kan vertrouwen... En jij gaat dan ook nog eens alleen voor je werk. Dus duikt niet zomaar de kroeg in met n stel vriendinnen! Ik ook niet ik wordt gewoon ontvoert want weet niet waar ik heen ga maar vooruit Ik denk dat de verhoudingen bij jullie een beetje scheef gegroeid zijn op dit punt. En meid als jij je in dit huwelijk gelukkig enzo wilt voelen...zorg dat er verandering in komt want dit gaat jou EN je huwelijk ten lange leste op breken. Been there, done that!
@ luus, er zijn zoveel mensen wat geen vrienden hebben. Ik namelijk ook niet en heb ook geen contact met me moeder. Misschien vind ze hetzelf fijn zo net als ik.
belachelijk zeg!!!! hij wel zijn pleziertjes elke week en jij die ene keer een uitje van je werk!!!! vind het heeeeel egoistich!!!
dat een man jou iets verbied vind ik niet iets geks? maar gala is toch niet zo erg? heb je hem gevraagd waarom ? ik bedoel eerste beste mijn antwoord zou zyn HOEZO? hoe bedoel j nee? haha als hij een goede man is .. dan praat met hem ! want hoe je hem beschrijft hij is echt een monster maar je hebt ons corrigeert van hij is een goede man ..........etc nou praat met hem en zeg dit is belangrijk voor je en het is via werk! ik heb niet alles gelezen van andere maar paar maar.. maar ik zou gwoon niet opletten en met je man gewoon praten