Onze kleine man heeft een voorkeur om zijn hoofdje naar rechts te draaien. Om een scheef hoofdje te voorkomen, draai ik regelmatig zijn hoofdje naar links. Maar wat ik ook probeer, hij krijgt het toch steeds voor elkaar om weer naar rechts te draaien. Het volgende heb ik al geprobeerd: - het bedje gedraaid dat het licht van links komt - knuffeltje aan de linker kant - op zijn linkerzij gelegd (uiteraard waar ik bij ben) - overdag een rolletje achter zijn rug/hoofd - hem van links benaderen (ook met de fles) Iemand nog tips wat ik nog meer kan proberen?
Meteen de fysio bellen zou ik zeggen. Dax had ook een voorkeurshouding die niet te verhelpen viel met de standaard trucjes. Ook de osteopaat bood helaas geen uitkomst. Na lang hellen een doorverwijzing gekregen voor de kinderfysio en dat hielp super! Alleen was het kwaad helaas al geschied. Hij draagt nu een helm .
Bedankt voor je berichtje... Ik heb het van de week ook met de kinderarts overlegd en hij stuurde me ook door naar de kinderfysio. Het lijkt er op dat een nekspiertje wat korter is dan de andere. Maandag word ik teruggebeld en hoop er snel terecht te kunnen.... Zoals het lijkt is het ook bij ons niet te verhelpen met de standaard trucjes... Sterkte met Dax. Jammer dat het niet eerder is ontdekt... Komt hij nog wel van de helm af dan?
Ja als de schedelnaden dicht zijn, dan heeft de helm geen effect meer. Tegen die tijd zal hij weer een mooi rond bolletje hebben! Hij heeft hem nu 6,5 week en al duidelijk resultaat te zien. Maar bij ons heeft de fysio in elk geval goed geholpen. Die geeft je ook tips over wat je zelf spelenderwijs kunt doen en hoe je hem moet dragen en zo. Succes ermee! Komt wel goed!
Fijn dat het resultaat heeft bij Dax... alleen lijkt het me wel sneu met zo'n helm op. Vooral met dit weer. Maar gelukkig loopt hij straks met een mooi rond bolletje rond Ben benieuwd naar de resultaten van de fysio... Ik heb er ook wel vertrouwen in dat het goed komt. Gelukkig zijn we er vroeg bij.
Wij zijn ook al de eerste keer bij de osteopaat geweest toen hij 5 weken was en we zijn daar 4 keer geweest maar helaas hielp dat niet. We waren er ook vroeg bij alleen de eerst gekozen methode werkte dus niet waardoor we alweer zoveel weken verder waren.
Kim heeft ook kinderfysio gehad. We waren er vroeg bij en gelukkig is haar voorkeurshouding helemaal weg . Haar bolletje is ook weer mooi rond. Dus ik zou er zeker voor gaan!
Doen we ook zeker. De fysio is hier al 1x geweest en de boel bekeken. Ook heeft ze zijn hoofdje gemeten, waaruit bleek dat hij wel hulp nodig heeft. Maandag komt ze weer... en dan op naar een mooi rond koppie
ik lees even mee, want timo heeft hetzelfde hij ligt altijd met zn hoofdje naar rechts en ik heb alles al geprobeerd. Dinsdag moeten we weer naar het CB eens kijken wat ze er nu van zeggen, de vorige keer zeiden ze dat we hem maar de hele tijd moeten omdraaien, maar daar wordt hij wakker van en het helpt toch niet want 1 minuut later ligt ie al weer anders
Wij hebben echt precies hetzelfde. Meneer wordt meteen wakker als we z'n hoofdje draaien en hij draait 'm gelijk weer terug. Dus ik lees ook even mee. Ik denk niet dat het voor ons nu al nodig is om de fysio te bellen...
Lekkere eigenwijze drollen zijn het ook hè? Zodra je ze goed legt, dan draaien ze zich gelijk weer terug. Wij hebben van alles al geprobeerd, maar toch krijgt hij het voor elkaar om zijn koppie weer naar rechts te draaien.... Zelfs al ligt er een dikke rol achter Enige wat misschien echt zou helpen, is duck tape. [uiteraard een grapje!] Ben benieuwd wat CB nu zegt... elk uur omdraaien is ook geen doen. De kleine is nog maar 2 weken oud? Dan kun je misschien nog wel even wachten inderdaad. Ik zou er wel nauw op letten als ik jullie was. Ondanks dat de fysio bij de controle dacht dat het nog niet zo'n vaart liep bij onze man, bleek de meting toch erger aan te geven... Ook wij zijn er vroeg bij [toen 5 weken]. Ik denk maar zo... liever te vroeg, dan te laat. Misschien voor beide wat tips [meegekregen van de fysio]: Laat de kleine ook regelmatig op zijn buikje liggen. Er uiteraard wel bij blijven en niet 's nachts. Is de voorkeurligging naar rechts, dan moet hij op zijn buik ook naar rechts kijken. Klinkt tegenstrijdig, maar het is goed voor het nekje en hoofdje. Bij ons werkt het niet, maar misschien bij jullie wel.... Iets onder het matrasje leggen, waardoor hij meer naar de goede kant rolt en minder goed terug kan rollen naar zijn voorkeurligging. Als ik morgen wat meer tips krijg, dan laat ik het wel even weten.
Met zo'n rol erachter heb ik ook geprobeerd even dacht ik dat het goed ging, maar na een half uur kom ik even bij hem kijken heeft meneer zich vrolijk boven op de rol genesteld met zn hoofdje naar de verkeerde kant helpt dus ook niet. Dinsdag gaan wij weer naar het CB, eens kijken wat ze nu zeggen.
En? Wat hebben ze op CB gezegd? Hier nog geen nieuwe tips. Onze man had last van een sprongetje de afgelopen week, dus er viel weinig met hem te oefenen. Zo sneu.... maar het gaat nu weer een stuk beter, al is hij nog niet helemaal de oude. Woensdag gaan we het opnieuw met de fysio proberen...