Wat te doen met klitten in mijn haar.

Discussion in 'De lounge' started by snoes79, May 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

Jun 9, 2014
    1,312
    1,192
    113
    Ik zit met een kleine irritatie wat mijn haar betreft.

Ik heb fijn haar, maar wel heel veel. Stijl!
    Nooit erg lang haar gehad, maar sinds kort voor mijn doen dus lang.
    Het komt nu zeker over het BH bandje.

Alleen heb ik, sinds het dus wat langer is, vaak klitten achter en onder in mijn haar als ik het los heb. Dus als het gewoon droog is.

Wat kan ik daar aan doen?

Ik draag het de laatste tijd dus niet meer zo vaak los hierdoor.

Gewoon irritant!

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gebruik je conditioner, beetje haarolie, maskertje?

3. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

Jun 9, 2014
    1,312
    1,192
    113
    Ja ik gebruik conditioner, af en toe een maskertje en olie als het nodig is.
    Ik heb het idee dat het door de lengte komt.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Laat je het regelmatig knippen?
    Kan het zijn dat het haar daar wat gespleten is? Dat klit veel sneller, en zou je er eigenlijk gewoon af moeten knippen.

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,689
    2,392
    113
    Female
    Broek
    Ik heb dat ook als mijn haar "te" lang is. Vooral in mijn nek de onderste haren zeg maar... Ik knip het dan altijd haha verder werkt er bij mij niets!

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb dat ook. Meerdere keren per dag borstelen helpt. (Keer of 3). Ik heb het erger als ik een ketting draag. Draag je die?

7. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

Feb 15, 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Hier haren tot aan m'n onder rug, erg lang dus. Ik heb weinig klitten als ik ze goed blijf kammen en ze bijvoorbeeld niet in een stiek of knotje frommel. En goed onderhouden door creme spoeling en olie te gebruiken en regelmatig bij te laten knippen.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,198
    16,536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die klitten in je haar komen juist door teveel siliconen in je haar de zgn build up in je haar.
    Siliconen zitten in zowat alle shampoos en verzorgingsprodukten.
    Zij maken je haar glad doordat ze een laagje om je haar heen leggen maar daardoor wordt het eerder vet en krijg je dus die klitten en dat is een opeenhoping van die siliconen.
    Je kunt je haren het beste een keer een aantal keren grondig wassen met een siliconen vrije shampoo maar hij moet wel sulfaten bevatten want die wassen de build up uit je haren.
    Je kunt wassen met een babyshampoo want die bevatten zelden tot nooit siliconen en je hebt de Andrelon Puur lijn zonder siliconen maar wel met sulfaten.
    Heeft hier uitstekend gewerkt bij mijn oudste dochter.
    Die wast altijd zelf haar haren maar doordat ze gewoonweg teveel shampoo en creme in haar haren deed kreeg ze dit niet meer weggewassen en leek haar onderste haarlagen wel op spinnenwebben.Heel stug en vol met klitten.
    Een goede vriendin van mij is kapster en die adviseerde dit en hier heeft het gewerkt.
    Ik kreeg het niet in ene keer weg maar na een aantal keren grondig wassen en uitspoelen met koud water (lauw) is het weer helemaal glad en vrij van al die klitten.
    Als je creme gebruikt dit alleen in je haarpunten en een borstel van echte haren gebruiken.

9. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

Jun 9, 2014
    1,312
    1,192
    113
    Bedankt voor de tips.
    Ik sta inderdaad op de nominatie voor een knipbeurt.
    Zal eens gaan.
    Ketting draag ik vrijwel nooit, maar wel sjaals en ook wel frummelknotten.
    Gister de hele dag een vlecht gehad. Toen viel het wel mee!

10. celia82

celia82 Fanatiek lid

Apr 14, 2009
    2,077
    0
    36
    Onder de douche flink door kammen met cremespoeling .doe daarna een drupje arganolie in me . dochter dr haar

11. Kitsune

Kitsune Actief lid

Mar 30, 2016
    449
    0
    16
    Ik heb hetzelfde soort haar als jij tot bijna mijn heup. Los draag ik het eigenlijk nooit, maar wel in een vlecht. Als het hard waait steek ik het op. Kammen doe ik ongeveer twee keer per week (want lui) en dan ben ik er een half uur mee bezig ongeveer.

Kortom: als je het lang wilt houden vaker vast dragen, zeker in situaties waarbij het in de knoop kan raken.

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik denk dat het aan je haar ligt, vriendin van mij heeft dat ook wat ze ook doet. Ik heb zelf nooit klitten, welke producten ik ook gebruik, en lengte maakt ook niet uit.

13. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

Feb 17, 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    ik heb altijd heel lang haar gehad, en nog lang tot over mn borsten. Maar ik was mijn haar dan altijd conditioner en daarna macadamia oil daarin zit ook argan. Dan kan ik probleemloos mijn haar doorkammen en fhonen. Kan idd ook goed aan het type haar liggen wat je hebt.

14. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

Jun 9, 2014
    1,312
    1,192
    113
    Nou, ik zal eerst eens maar naar de kapper en hoop dat het dan beter is.
    En eventueel een olie, hoe gebruik je dat dan?

Share This Page