ik heb hier een man met pijn. nu is het helemaal geen klagerd maar nu heeft hij echt kies pijn. vorige week was er op de foto's al een beginnende ontsteking te zien en dus is besloten deze kies morgen te trekken nu houd hij het sinds vanmorgen niet meer en heeft ibu 400 op (althans 2 van 200 want 400 had ik niet in huis) dat werkte echt maar een 2 uurtjes. nu heeft hij er alweer 4 uur pijn. nu staat mij bij dat ibu en para elkaar versterken. Mag je het combineren? 2 van 200mg ibu en 2 van 500mg para
Ja dat mag...Paracetamol na de ibu innemen. Versterkt de ibu. Ik mocht dat ook tijdens de ontsteking van mijn verstandskies.
Ja, dat mag! Ik ben verpleegkundige, en wat ik zou doen; 4x per dag 2 paracetamollen, en drie keer een andere (naproxen, diclofenac, ibuprofen) oijnstiller erbij! Paracetamol bouw je een spiegel van op in je bloed, zo werkt het sneller en versterkt de werking van het andere middel zodat het sneller werkt!
Ik mocht vorige week 3x daags 1000 mg paracetamol en 3x daags 400 mg ibuprofen samen slikken van de arts..
mij is altijd gezegd dat je ze niet mag conbineren op hetzelfde moment. Wel dat je elke 3u een andere mag nemen. Dus om 6u paracetamol, om 9u ibuprofen, om 12u paracetamol enz (wel max.dosis per dag in het oog houden) Ook voor de kindjes zeggen de artsen dit steeds
Ik heb pas ook een slechte kies laten trekken. Ik nam 4 x per dag 1000 paracetamol en 3 keer 600 brufen. Nog was ik niet pijnvrij maar ik kon iig normaal functioneren.
Dit dus Ik raad je man wel aan om iets te eten, want op een lege maag pijnstillers in nemen daar kun je erg misselijk van worden. En goed drinken natuurlijk