de vraag zegt het eigenlijk al,maar omdat er zovee tegenstrijdige antwoorden zijn,zelfs mijn gyne is er vaag over, vraga ik het aan julie ?
Nee parmaham mag niet! Ik heb de eerste 12 weken van mijn zw.schap in Italie doorgebracht en dat is natuurlijk het land van de parmaham. Ik was daar onder controle van een Italiaanse gyn en het valt onder 'Prosciutto crudo' -> rauwe ham dus. Gewoon maar niet doen dus
Ham is bewerkt en mag wel gegeten worden tijdens zwangerschap voor zover ik weet? Ik heb net nog een broodje op...
Hahaha ja voor zover ik weet mag het gewoon? Ik eet het al 32 weken gewoon.. alleen moet je het niet TE veel eten omdat het wel redelijk zout is..
Parmaham mag niet?! Dat heb ik nog nooit gehoord en ik eet het al wéken! We zijn in Parma geweest op terugreis van onze vakantie en hebben een paar heerlijke originele hammen meegenomen. Ze zijn flink gezouten, dat wel, maar volgens mij kun je het door het pekelen gewoon eten hoor. Nou, hier schrik ik wel even van....maar ja, alles gaat nog goed al ga ik het wel nakijken. Ik kan niet geloven dat het NIET mag omdat het nergens staat beschreven terwijl je dat wel leest van rosbief, filet americain enz.
Rauwe ham mag niet nee, in italie is het rauw en mag je het niet eten maar omdat het bewerkt is mag het hier wel. Het is geconserveerd hier dus uit de verpakking mag het wel. Dat is trouwens hetzelfde met brie, verse brie mag niet maar geconserveerde brie weer wel.
Het is toch ook gerookt? En ik dacht dat het dan wél mocht...... Vind het wel lekker hoor....mag ook mijn broodje filet al niet
Nee parmaham is niet gerookt, vandaar dat ik ook begon te twijfelen... ik eet t ook gewoon namelijk al 32 weken haha maarja nu weeti k t ook niet
volgens mij wel hoor ik heb nog nooit gehoord dat het niet mag en ik ben een slagers kind.de ham is gedroogt.als dat niet mag mag je ook geen salami metworst chorizo en andere droge worst soorten
Het heet toch niet voor niets parma-ham, dat komt dus uit Parma neem ik aan...! En dat is Italiaans. Denk dat mijn Italiaanse gyn wel wist waar hij het over had, dus ik eet het maar niet!
Eet dan ipv parmaham couburgerham. Smaakt bijna hetzelfde en couburgerham is WEL gerookt en MAG dus gewoon!
Op de site van het voedingscentrum staat dit: Niet doen tijdens zwangerschap Bij zwangerschap zijn sommige voedselinfecties extra gevaarlijk. Besmetting met schadelijke bacteriën in eten is te voorkomen door: - vlees alleen te eten als het goed doorbakken of gestoofd is. Eet geen rosbief, filet Americain, tartaar of carpaccio. Vleeswaren als rauwe ham, rookvlees, bacon en worstsoorten zijn bewerkt en daarom wel veilig. - alle groente goed te wassen - te voorkomen dat rauwe voedingsmiddelen in contact komen met bereide gerechten - geen rauwmelkse zachte kaas te eten - geen voorverpakte gerookte vis te eten Parmaham is een vorm van rauwe ham en mag dus wel.
Parmaham komt uit Parma, een plaats uit Italie waar de ham niet wordt bewerkt zei de italiaanse gyn. Ik zou dus het zekere voor het onzekere nemen.
Ja maar de parmaham hier in de supermarkt komt niet speciaal direct allemaal uit Parma, dat geloof ik niet helemaal om eerlijk te zijn..