mag parmaham tijdens zwangerschap ivm toxosplasmose?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door urmomma, 10 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

de parmaham hier in nederland komy bij 'De roller' vandaan

2. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Dan heet het denk ik anders.

Parmaham is toch een merk omdat het uit dat stadje komt. Dat is wat ik ervan afweet.

3. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ik weet wel dat de Italianen vaak Nederlandse varkens gebruiken voor de hammetjes haha... ham wordt gemaakt en dan komt het weer terug in de Nederlandse winkel. :)
    Mijn buurman in Italie had zo'n bedrijf, echt zielig als er weer een transport aankwam..Maar het is oh zo lekker.

4. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    volgens mij mag het ook gewoon hoor!
    En parma ham komt volgens mij gewoon uit nederland, trenminste wat je hier koopt dan

5. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    volgens mij mag het gewoon hoor, vraag het anders je verloskundige. Het is volgens mij gewoon gerookt en gezouten. En in Italie komt het op veel plekken ook gewoon uit een pakje;)

6. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ja, en op een pizza mag het altijd, want dan is het niet meer rauw. Als je het er op doet voor de pizza de oven in gaat tenminste... Lekker!

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Denk dat het in NL wel mag hoor, Parmaham.
    Dat komt echt niet uit Parma.
    Net als dat Gouda kaas in Amerika niet uit Gouda komt (in NL trouwens ook niet :D )

8. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Parmaham is gezouten en gedroogd. Daardoor kan de toxoplasmosebacterie er niet meer in zitten. Gewoon lekker eten dus! Parmaham schijnt trouwens wel een beschermde naam te zijn en moet van varkens gemaakt zijn die uit Italie komen.

Deel Deze Pagina