Mijn dochterje is nu ruim 7 maanden en eet haar warme hap eigenlijk altijd goed. Nu wil ze sinds 3 dagen 's avonds geen warme maaltijd. Nu was ze de laatste 2 dagen wat koortsig, dus dacht dat dat de oorzaak was. Ik had nog een halve boterham liggen en die at ze smakelijk op. Gister weer boterhammetje gegeven, toen ze niet warm wilde eten. Vandaag weer koortsvrij, weer niet warm willen eten. Ik heb nu geen alternatief gegeven. Zo haar fles en dan naar bed. Overigens houdt ze ons 's nachts ook al een aantal nachten wakker. Ze wordt wakker en ligt dan ongeveer 1,5 uur te brabbelen. Overdag slaapt ze ook weer slecht. Ga er maar vanuit dat het straks ineens weer voorbij is, maar zouden jullie haar wel gewoon een boterhammetje geven. Ben bang dat ze vannacht straks wakker wordt van de honger... En zou ik haar dan een flesje geven, ik wil eigenlijk geen stap terug ' snachts.. We zullen het weer zien vannacht, duik in ieder geval vroeg mijn bed in!
Op haar leeftijd maakt bijvoeding niet heel veel uit hoor, en het is echt niet zo dat zij met 7 maanden ineens structureel groente gaat weigeren om een boterham te krijgen. Dat besef komt ergens na 1 jaar pas. Het kan zijn dat ze tandjes krijgt, alles wat je beschrijft wijst eigenlijk daar op. En dat warm eten niet fijn voelt in de mond, maar een boterham wel, want dat 'kietelt' over de kaken. Ik zou me niet zo druk maken, maar gewoon geven waar ze behoefte aan heeft.