Hallo, ik zit even in dubio. Ik ben vandaag 8 weken en 4 dagen zwanger. Met 7 weken en 5 dagen heb ik nog een goede echo gehad met kloppend hartje, alles zag er goed uit. Mijn volgende echo staat ingepland op 26 juni. Nu maak ik me (weer) zeer ongerust of het hartje nog wel klopt. Dit omdat ik sinds de laatste echo ineens geen last meer heb van misselijkheid. Ook heb ik helemaal geen last van buikkramp meer.Wel nog moe en gevoelige borsten. Ook stond ik vanochtend op en had ik een soort spierpijn in mn heupen/zijkant bovenbenen. Geen idee of dat wat met zwanger zijn te maken heeft, maar las een keer dat iemand vlak voor een miskraam ook last van haar benen had. Zo ben ik dus steeds in rondjes aan het denken, maar ik probeer het echt naast me neer te leggen en vertrouwen te hebben, maar vind het zo moeilijk. Wat vinden jullie, moet ik vk bellen om eerder een echo aan te vragen, of is er geen reden tot ongerustheid en gewoon de 26e afwachten?
Hoe lastig ook, wacht het af, veel vrouwen voelen zich beter na een aantal weken. Ik had ook last van mn heupen op die termijn, maar meer vermoedelijk omdat alles in je lijf week wordt en dat anders voelt. Als je je echt heel ernstig zorgen maakt kun je altijd je vk bellen en overleggen. Ik vond het persoonlijk makkelijker worden toen ik mn kindje voelde bewegen, minder onzeker
Herken het wel hoor! Maar ik zou toch proberen te wachten... Zo lang je geen krampen of bloed verlies heb... Zo je toch moeten afwachten. Ze kunnen moeilijk wekelijkse echos maken bij iedereen.. Maare nogmaals herken het wel hoor.. In t begin is het zooo onzeker..
Ohh ik herken t zo! Lastig he! Ik ben net zo ver als jij en ik mag pas 2 juli weer voor een echo. Ik tel de dagen af!!!! Probeer t vol te houden en jezelf moed in te spreken. Je baby'tje verdiend je vertrouwen... Sterkte!
Kleinewonderr, wat leuk dat je net zo ver als ik ben! Heb jij zwangerschapsverschijnselen zoals misselijkheid dan? Of merk je ook nog niet zoveel?
Het is lastig, maar iedereen maakt dit mee. Die weken tussen die echos zijn vreselijk. Ik had altijd de eerste week na de echo nergens last van en daarna begonnen de hersenspinsels ineens weer en haalde ik de gekste verhalen in mn hoofd en ging ik ook alles opzoeken. realiseer je dat je jezelf en je lijf hier niet mee helpt. Stress is niet goed voor jou en de baby. Heb vertrouwen in je lichaam en je zwangerschap en mocht er onverhoopt iets mis gaan met je zwangerschap dan kan je daar toch helemaal niks aan veranderen! Dus probeer het een beetje van je af te zetten. En dat je klachten afnemen zegt absoluut niks. Sterker nog...wieweet heb je morgen ineens weer ergens anders last van. Zo ervaarde ik dat tenminste. Ze komen en gaan die symptomen. Zegt echt niks over het verloop van je zwangerschap. Sterkte! En nog even geduld tot de 26e!
Ja ik heb helaas behoorlijk last van misselijkheid, zodra dat ook maar iets minder wordt, raak ik ook in paniek, maar dan komt het ook weer terug, dus ik zit echt in een cirkeltje. Verder heel moe..... Ik word gek van mezelf 😁
Lastig maar iedereen maakt het mee. Wat dat betreft heb ik al de hele zwangerschap lang weinig symptomen. Het enige wat ik een tijd lang heb gedaan is spugen maar that's it. Het lastige is dat wanneer je er aan toegeeft je waarschijnlijk na een week of 2 je weer druk gaat maken en dan kom je daar niet meer uit. Persoonlijk zou ik daarom toch gewoon afwachten tot de echo en proberen je minder druk te maken (weet ik, is lastig!!). Hou je vast aan het feit dat symptomen echt helemaal niks hoeven te betekenen (dus ook niet als je er geen hebt). Bij mij ging de angst pas weg rond de tijd dat ik de kleine begon te voelen moet ik eerlijk zeggen. Daarvoor was het keer op keer spannend of ik bij de VK wel een hartje zou horen. Heel veel succes!!! en nog gefeliciteerd natuurlijk
Die vreselijk onzekere eerste weken... 'k had er ook veel last van hoor, zit het wel of niet goed. Ik zou gewoon afwachten, symptomen komen en gaan... Probeer je wat af te leiden, met iets wat je graag doet te zorgen dat die weken misschien toch iets sneller voorbij gaan. 26juni is volgende week al hé Mijn angst is ook pas over gegaan toen ik haar heel duidelijk voelde bewegen, tot dat zat ik elke keer met super veel stress, tot ik op de echo het hartje zag....
Ik ga proberen te wachten tot de 26e. Dat is inderdaad volgende week al, maar het lijkt nu nog zoo lang te duren. Misselijk ben ik trouwens wel geweest, heel erg zelfs, de gehele dag ( tot aan de 1e echo) daarom vind ik het juist zo vreemd dat dat nu zo goed als weg is. Heeft iemand van jullie dat ook weleens gehad? En als je een kloppend hartje hebt en een intacte zwangerschap met 7 weken en 5 dagen, dan is de kans dat het misgaat toch nog heel klein? Toch?
4, 5 en 6 weken De kans op een miskraam met 4, 5 of 6 weken is het hoogst: ruim 12 procent. Dit ligt iets boven het gemiddelde van 10 procent, maar in deze periode gaat het ook het vaakst mis. 7, 8 en 9 weken Met 7 weken, 8 weken of 9 weken zwangerschap is de kans op een miskraam ongeveer 9 tot 10 procent. Ook nu kan het nog misgaan, ondanks een eerder goed verlopen periode. Bij een kloppend hartje op een echo is de kans op een miskraam iets verkleind maar wel nog steeds aanwezig. 10, 11 en 12 weken Met 10 weken zwangerschap is de kans op een miskraam gemiddeld 8 procent, met 11 en 12 weken is dit ongeveer 7.5 tot 8 procent. Tussen de 12 en 16 weken is de kans nog tussen de 5 en 8 procent. Na de 16e week is de kans opeen miskraam beduidend kleiner. 10% van alle dames die zwanger zijn is natuurlijk niet zoveel, maar als het fout gaat dan gaat het fout. Het gebeurd of het gebeurd niet, hoe druk of niet druk je je er ook om maakt. Natuurlijk geen bemoedigende woorden maar wel de waarheid. Uiteindelijk gaat het vaker goed dan fout, vooral na een kloppend hartje. Symptomen komen en gaan, heel veel mensen hebben niet eens symptomen. Het lastige is met een forum dat je bijna geen mensen zal horen zonder symptomen. Die hebben namelijk geen reden om op het forum te gaan zoeken wat symptomen betekenen, die zitten gewoon lekker op de bank thuis te genieten dat ze nergens last van hebben
Bedankt voor het lijstje lisa. 10 procent dat vind ik nog best veel. Dat is 1 op de 10 vrouwen. Maar ja je kunt er inderdaad toch niet veel aan doen. Het enige wat je kunt is afwachten...en maar hopen dat je geen bloedverlies krijgt of erge krampen. Maar ook zonder verschijnselen kun je een missed abortion hebben, heb ik gelezen. het is en blijft gewoon spannend. Daarom durf ik ook nog niet echt blij te zijn. Dat vind ik zo jammer want ik verheug me er zo op het liefst begin ik al met de babykamer. Maar ja, stel nou dat het wel mis gaat, dan is de klap alleen nog maar groter als je je er al helemaal op ingesteld hebt. Het voelt ecjt heel raar nu, alsof je op een wachtbankje zit en wacht op de uitslag, wel goed of niet goed. Hopelijk mogen die eerste 12 weken heel snel voorbij zijn.