Jonge kattjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Alieke, 17 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Wij zijn al een tijdje opzoek naar een jong poesje. Helaas is het geloof ik niet echt de tijd daarvoor. Wanneer kan je het beste voor jonge kattjes kijken?

Ik hoor ook wel eens dat ze in het voorjaar liever en beter gedrag hebben dan in het na jaar?!

Liefs Alieke

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nou dat laatste heb ik nog nooit van gehoord.
    Mijn kat is in elke seizoen wel krols, dus er zit niet echt een seizoen aan vast.
    De ongelukjes gebeuren vaker in de zomer denk ik hahahahahah dan zitten katten meer buiten.

3. Vaak wordt er in de plaatselijke kranten wel poesjes aangeboden.. goed in de gaten houden..

Dat gedrag aan een jaargetijde vastzit heb ik ook nog nooit van gehoord. Succes met verder zoeken!

4. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Mijn zus die had vorig jaar juni een nestje

5. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    misschien is de kat MAX iets voor je. Ze is ook nog maar 5 jaar.

6. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik vond het ook erg vreemd wat ik erover hoorde!

bonnie; ja ik heb hem gezien! erg lief katje maar wij willen graag met een jonkie beginnen.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Heb ik heel vaak gehoord, dat je voorjaarskatjes moet nemen, deze schijnen ook vaak gezonder te zijn.

Wat ervan waar is weet ik natuurlijk niet.

8. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    nooit van die dingen gehoord hoor ik heb hier vier katten en allemaal andere maand geboren het is echt niet zo dat de ene gezonder is dan de ander of liever ofzo.
    wil je een huistuin en keuken kat. misschien bij een asiel kijken of op markt plaats

9. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

mijn zus heeft vaak jonge poesjes!

http://www.cattery-van-mimobrisan.com/

misschien is dat iets voor je anders eens kijken bij een asiel daar hebben wij onze nieuwe aanwinst vandaan die is van oktober!

10. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ik zou ook als ik jou was bij een aantal asiels informeren. Daar zitten ook vaak nog jonge katten. En je kan natuurlijk ook een oudere kat een mooi plekje geven ;)
    Succes!

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik zou naar het asiel gaan, ook daar hebben ze vaak errrrrug veel kittens.

12. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    anstefay; ik heb je even een pb'tje gestuurd, wat een geweldig mooie katjes!

Asiel is inderdaad ook een oplossing :-D

13. tanja8

tanja8 Niet meer actief

in het voorjaar hebben ze in asiels veel kittens. Ze zeggen vaak dat je in het voorjaar beter een kitten kan kopen omdat die dan gezonder zouden zijn maar dat is volgens mij niet zo.
    Zorg wel dat je een kitten vanaf 8 weken neemt.. als je jonger neemt dan kunnen ze je als moeder gaan zien. Dat hebben wij en dat kan erg vervelend zijn want dat gaat ook niet echt meer over..hihi

14. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
  15. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het was (heel) vroeger geloof ik wel zo dat kittens in het voorjaar sterker waren dan in andere maanden van het jaar. Maar dat is nu niet meer het geval.

16. Aura

Aura Niet meer actief

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Je hebt gelijk, in deze tijd van het jaar zijn er weinig kittens.
    Als je op zoek bent naar een 'huis tuin en keuken kat' moet je wachten tot het voorjaar.
    In mei staat er meestal al wat op marktplaats, maar dan moet je er snel bij zijn.
    In juli/augustus heb je meestal alle keus

18. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Aura; Dat is ook een leuke kat! Ik wacht even af hoe het zit met de verwachte kittens van de zus van anstefay.

19. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Een voorjaars katje moet je niet hebben en najaars ook niet beste kun je zomerkatje hebben.Dat zei me ma altijd waarom weet ik ook niet maar schijbaar zijn die het beste van karakter en gezonder

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben hier 3 voorjaarskatjes en alledrie hebben ze een geweldig karakter en goede gezondheid.

Deel Deze Pagina