heey allemaal, het onderwerp zegt het al! ik zit nu op de 22 weken en vroeg me af wanneer ze een schatting kunnen maken wat het gewicht van het kindje zal zijn met de geboorte.. Weet iemand dat? Liefs, Geraldine
Weet wel dat ze bij mij bij een echo met 30 weken een gewicht hadden van wat de baby toen ongeveer woog. Verder heeft de VK gezegd dat het kindje zo'n 7 pond zou wegen tijdens de controle met 39 weken...dezelfde dag begon de bevalling en ze het het perfect ingeschat!
hier krijgen we met 36 weken een echo om te kijken hoe de baby ligt en dan schatten ze meteen hoeveel hij ongeveer weegt
Bij mij had ze bij de 20 weken echo (21w4d) verteld dat als het de groeicurve op deze manier zou volgen 3200 gram zou wegen. Maar dat zegt natuurlijk nog helemaaaaal niets op dat moment Maar toch ga ik wel uit van een licht kindje, mijn vriend en ik waren allebei niet zo zwaar.
Ik heb toevallig woensdag de 12de een echo en dan word het gewicht geschat dus zo met 33 weken bij mij.
Snoopy, hoe zwaar was jouw kindje toen? Ik heb namelijk ook met 21w4d een echo gehad en ben benieuwd of dat een beetje met elkaar overeenkomt.
Geen flauw idee eigenlijk, volgens mij heb ik het nog gevraagd, maar volgens mij kon ze dat zo niet zeggen (sorry, beetje zwangerschapsdementie hier... ). Maar ze had van alles opgemeten en volgde toen de groeicurve en kwam toen op dat gewicht uit.
Bij mij hebben ze het gewicht bij de eerste helemaal niet geschat... Enige wat ze zei is dat het een redelijk groot kind was en daarom wel eens een jongetje zou kunnen woren(en dat terwijl wij dus helemaal niet wouden weten wat het werd, dus ik was daar niet heel blij mee,maar gelukkig is het een meisje geworden, dat zal haar leren haha!)
Bij mij is er rond 36 weken een schatting gedaan door de VK. Bij 40 weken nog een keer. Ze dacht 6½ tot 7 pond. Emiel was 3360 gram bij zijn geboorte. De VK had dat dus goed. Verder dacht ze dat het een meisje zou worden (gezien de hoogte van de hartslag), dit had ze niet goed.
Bij mijn collega hadden ze een paar weken voor de geboorte geschat op een vrij kleine baby, en het bleek er 1 van 8 pond te zijn! En het arme meisje is al niet zo groot, dus was een pittige bevalling. Ik moet zeggen dat ik dit vaker hoor, hoe kunnen ze dat nu zo fout zien?