Geen fruit willen eten

Discussie in 'Voeding' gestart door kirst78, 21 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Jasmijn heeft altijd wel redelijk goed gegeten. Haar flessen zijn nu altijd leeg, ze eet nu ook een halve boeterham in de middag erbij. Ook het avondeten gaat goed op. Maar het fruit, het is een drama. Ze eet dat gewoonweg niet. Ook niet voor het eten, als ze honger zou hebben. Ze heeft in het begin wel fruit gegeten, maar sinds 2 weken houdt ze haar mond stijf dicht. Heeft iemand tips, oplossing? Want het is nu zo dat ze ook te kort komt aan vitamines? Ze krijgt namelijk nog wel 3 flessen van 200cc op een dag. Nou hopelijk dat er meerder moeders zijn die dit herkennen en er een oplossing voor hadden.

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Een beetje. Hier een staking van een paar dagen, dus ik geloof niet zo lang als bij jou. Ik ben blijven aanbieden en geen druk erop leggen. En vandaag at hij ineens weer fruit alsof hij nooit anders gedaan heeft.
    Met groenten heeft hij ook van die periodes. De ene keer zijn bijv. wortels niet aan te slepen en de keer erna kijkt hij me aan alsof ik hem wil vergiftigen...

Veel meer tips dan: blijven aanbieden en niet forceren heb ik eigenlijk ook niet...

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ok, ik hoop maar dat het een fase is. Ik forceer idd niks, aangezien het bij dan alleen maar frustraties oplevert en ik dan uiteindelijk toch niet bereik wat ik wil. Nu bied ik het idd aan en wil ze niet dan niet. Zo heb ik dus al menig fruit en potjes weg kunnen gooien. Maarja alles voor een goed doel. Zolang ze haar flessen en haar groente goed blijft eten. Maar ik vind het wel lastig, want ik denk dan elke keer dat ze aan voedingsstoffen te weinig binnenkrijgt. Maar misschien moet ik van die gedachte afstappen.

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    te zien aan hetgeen ze binnen krijgt wat melk betreft zal ze niet zo gauw vitamine tekort oplopen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken...

maarre heb je al eens geprobeerd om haar in de eetstoel te zetten met daarop een bordje met fijn gesneden fruitstukjes zodat ze die "zelf" kan pakken?

of een potje (eventueel een klein beetje daarvan in een schaaltje) met daarin haar lepeltje zodat ze het "zelf" kan doen?

ik zou zeggen probeer het eens? zet haar ergens neer waar ze een beetje "kan en mag" knoeien... ;)

op die manier wek je misschien wel haar interesse in fruit?

gr.smoekie

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Dat is ook al geprobeerd. Ze stopt het dan in haar mond om het vervolgens net zo hard er weer uit te spugen. Maar ik geef niet op hoor! Ik blijf gewoon aanbieden. Ik zal eens wat vaker haar op de "rapley"methode proberen fruit aan te bieden in de hoop dat ze dat echt gaat eten. Ik ben nu trouwens ook wel iets meer gerustgesteld nu ik weet dat ze echt wel voldoende binnen krijgt aan vitamine. Bedankt.

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hm ja, dan zou ik het zo 1-2-3 ook niet weten meid, wel balen zeg...heb dat nog nooit bij de hand gehad met die leeftijd, maarre dit soort periodes, zul je nog vaak genoeg meemaken..

vooral op de "nee" leeftijd ;) bij de 1e heb ik ontzettend "gevochten"omdat ik wilde dat hij at, tot ik op een gegeven moment niet anders kon dan het "opgeven" en raar maar waar, maar binnen no time at hij als nooit te voren..

zelfs nu hij inmiddels 10 is, begint hij steeds beter te eten, en ook vaker uit zichzelf wat vragen en of pakken uit de ijskast... ;)

komt echt wel goed...

succes

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik geloof ook wel dat goed komt, met mij is ook alles goed gekomen ;) Ik ga er ook echt niet mee in gevecht, omdat ik toch verlies en er alleen maar frustraties van komen. En idd er zullen nog veel meer van dit soort situaties komen. Was alleen blij te lezen dat ze in ieder geval niks te kort komt aan voedingsstoffen.

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hier een iets ouder knulletje met hetzelfde probleem. Fruit is hier sinds een week of twee steeds minder favoriet geworden en nu eet hij het dus helemaal niet meer: geen rapley, geen geprakt fruit, niets.

Ik denk dat het misschien een beetje aan een sprongetje ligt. Maar misschien zijn het ook wel tandjes, dat de zuren irriteren en dat hij daarom niet meer wil.

Ik hoop dat Jasmijn en Siem idd in een fase zitten. Ik weet helaas niet wat het beste is, maar ik blijf ook, zonder forceren, gewoon aanbieden. Siem blijft wel elke dag proberen, tot hij het echt proeft, dan is het over.

Nou ja, geen echte tips dus, maar wel herkenning. Succes!

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ook fijn dat je weet dat je niet de enige ben met dit probleem. Vandaag een nieuw fruithapje geprobeerd, namelijk frisfruitje van Nestle. Het ging tot de helft op, dus al wat winst. Maar gisteren de peer, geprakt of a la Rapley, het maakte niets uit. Eten deed ze niet. Hopelijk dat deze fase weer snel voorbij is. Ik hou maar in mijn gedachte dat ze vanzelf groot worden, met of zonder dit fruit :-S
    Succes ermee!

10. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nou het is echt een fase geweest, want Jasmijn eet weer fruit :-D En echt als het lepeltje nog niet uit haar mond is, dan gaat meteen de mond weer open voor de volgende hap. Mama is weer blij :-D

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hartstikke mooi meid..

gr.smoekie

Deel Deze Pagina