fruit drink

Discussie in 'Voeding' gestart door Mystery, 23 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    hallo allemaal

ik heb hier 4 flessen fruitdrink van olvarit staan , maar nu is mijn vraag , weet iemand misschien met hoeveel je daarvan kan beginnen ,
    ook wilde ik weten hoe vaak per dag dit mag

en wie heeft hier ervaring mee ? en hoe doen jullie het ?

groetjes :D

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Vanaf 4 maand.

Dan gewoon een beetje tussendoor als je ukkie wakker is. Dus geen hele flessen vol;)

3. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    hahah oke dan , ik heb zo'n kleine fles van 120 ml
    die kan ik daar wel voor gebruiken dan lijkt me

4. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ja hoor. Daar doe je dan gewoon een beetje cc in. En tussendoor telkens wat aanbieden.

5. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    kan ik der dan bijv. 40 cc in doen en aanvullen met water tit 120 cc voor een dag zeg maar

6. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ja hoor, dat kan zeker. Dan kan je ukkie daar de hele dag mee doen.

7. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    das mooi

der staat op dat het geen allergeen bevat , houd dat in dat het totaal geen kwaad kan ?

sorry lijk wel heel dom zo :(

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Er zitten wel suikers in, ook al zijn dat dan vruchtensuikers. Als je maar een klein beetje geeft is dat niet erg... En het goed verdunt. (Ik dacht al dat 40 cc sap wel erg veel was op een flesje van 120, maar ik zie nu dat het kant en klaar sap is.. :) Ik dacht dat het siroop was)

Jelle krijgt meestal thee en nu pas sinds kort diksap. En eigenlijk meer omdat hij wat koortsig is door zijn tandjes, dan lijkt koud drinken mij gewoon lekkerder...

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou niet teveel geven, hij heeft zijn BV/FV nog wel nodig, dus je moet voorkomen dat hij te vol zit met de "loze suikers" uit het sap.

Maar vanaf een maand of 4, misschien wat slokjes voor de smaak. Mits hij verder zijn flessen blijft drinken, dat moet wel kunnen.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, je kunt het niet in één fles doen en die fles de hele dag aanbieden. Dat is erg onhygiënisch. Het gaat heel snel gisten of bederven. En dan drinkt je kind vruchtenwijn i.p.v. vruchtensap.

Als je er mee begint, nooit eerder dan 4 maanden, liever vanaf 6 maanden en kleine beetjes, ongeveer 20cc per keer, aanbieden

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    persoonlijk zou ik als je het idee hebt dat ze er wel "oren" naar heeft, kleine beetjes geven, dus niet zoals jij net vroeg een fles maken van 40cc aangevuld met water...

tenzij het je bedoeling is, de fles te maken voor de hele dag, en deze koud weg te zetten in de ijskast, en van daar uit steeds kleine beetjes geven, dat is natuurlijk weer wat anders...dan zou ik zeggen, maak die fles, en schud voor je de kleine wat drinken geeft de fles weer ff goed door...

is het drinken "lekker koud" ook,...wel lekker voor nu het "mooie" weer eraan komt... ;)

kheb Zoë gisteren ook voor het eerst wat drinken gegeven, ze vond het vreemd maar toch elke keer weer die fles pakken en naar de mond toe ff aan sabbelen, eruit, en weer terug etc etc etc...

:)

succes meid

12. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Word hij lekker rustig van :)

13. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    whahaahahhah , dan slaapt hij goed , hoor je hem niet meer huilen he :D

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    :)

15. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    alleen wel sonde die flessen zijn geloof ik maar 2 dagen houdbaar.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar je kunt het zelf ook heel goed drinken hoor! I.v.m. de datum heb ik de flesjes die in dozen en zo zaten zelf opgedronken, de kids waren er nog te jong voor. Smaakt best lekker.

Deel Deze Pagina