hallo allemaal ik heb hier 4 flessen fruitdrink van olvarit staan , maar nu is mijn vraag , weet iemand misschien met hoeveel je daarvan kan beginnen , ook wilde ik weten hoe vaak per dag dit mag en wie heeft hier ervaring mee ? en hoe doen jullie het ? groetjes
das mooi der staat op dat het geen allergeen bevat , houd dat in dat het totaal geen kwaad kan ? sorry lijk wel heel dom zo
Er zitten wel suikers in, ook al zijn dat dan vruchtensuikers. Als je maar een klein beetje geeft is dat niet erg... En het goed verdunt. (Ik dacht al dat 40 cc sap wel erg veel was op een flesje van 120, maar ik zie nu dat het kant en klaar sap is.. Ik dacht dat het siroop was) Jelle krijgt meestal thee en nu pas sinds kort diksap. En eigenlijk meer omdat hij wat koortsig is door zijn tandjes, dan lijkt koud drinken mij gewoon lekkerder...
Ik zou niet teveel geven, hij heeft zijn BV/FV nog wel nodig, dus je moet voorkomen dat hij te vol zit met de "loze suikers" uit het sap. Maar vanaf een maand of 4, misschien wat slokjes voor de smaak. Mits hij verder zijn flessen blijft drinken, dat moet wel kunnen.
Nee, je kunt het niet in één fles doen en die fles de hele dag aanbieden. Dat is erg onhygiënisch. Het gaat heel snel gisten of bederven. En dan drinkt je kind vruchtenwijn i.p.v. vruchtensap. Als je er mee begint, nooit eerder dan 4 maanden, liever vanaf 6 maanden en kleine beetjes, ongeveer 20cc per keer, aanbieden
persoonlijk zou ik als je het idee hebt dat ze er wel "oren" naar heeft, kleine beetjes geven, dus niet zoals jij net vroeg een fles maken van 40cc aangevuld met water... tenzij het je bedoeling is, de fles te maken voor de hele dag, en deze koud weg te zetten in de ijskast, en van daar uit steeds kleine beetjes geven, dat is natuurlijk weer wat anders...dan zou ik zeggen, maak die fles, en schud voor je de kleine wat drinken geeft de fles weer ff goed door... is het drinken "lekker koud" ook,...wel lekker voor nu het "mooie" weer eraan komt... kheb Zoë gisteren ook voor het eerst wat drinken gegeven, ze vond het vreemd maar toch elke keer weer die fles pakken en naar de mond toe ff aan sabbelen, eruit, en weer terug etc etc etc... succes meid
Maar je kunt het zelf ook heel goed drinken hoor! I.v.m. de datum heb ik de flesjes die in dozen en zo zaten zelf opgedronken, de kids waren er nog te jong voor. Smaakt best lekker.