Hallo, Na mijn zwangerschaps verlof heeft een UWV arts mij zonder pardon beter gekeurt ondanks dat ik dezelfde klachten heb die nu verergert zijn. Na hele lange rechtzaak ben ik opnieuw gekeurd door een bezwaar verzekerings arts die mij ook belemaal top vindt ondanks medische stukken die dingen aan tonen zei de arts ga er maar can uit dat je gaat werken gewoon.. Ze zijn nu nog in hun beslistijd, maar nu ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben (ongepland en door anticonceptie heen) en mijn klachten nog heviger zijn (lichte hernia en sociale problemen) ik zit trouwens al vanaf 2009 in ziektewet en door het gezond keuren van uwv arts ontvang ik vanaf feb 2011 al geen ZW meer, maar wel tot nu toe bezig met rechtzaken en herkeuring bezwaar verzekerings arts Mag het uwv mij een ziektewet uitkering weigeren of in dit geval afkeuren bij zwangerschap?
Beste Noena, Ik ben geen medicus, en kan daarom niet inhoudelijk beoordelen of je klachten recht geven op een ziektewet-uitkering. Dat je zwanger bent hoeft op zichzelf echter geen reden te zijn om in de ziektewet te blijven. De uitkering kan dus worden beƫindigd, ondanks dat je zwanger bent. Ik wens je een goede zwangerschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Dankje voor je reactie, Tis namelijk zo dat ik in 2009 en 2010 een keizersnede heb gehad, en mijn liteken nu vreselijk pijn doet en ik erg bang ben dat het liteken te dun word en gaat scheuren, ben dus constant bang.