Wat voor soort drinken kan ik naast FV ook nog aanbieden? Hij drinkt gewoon te weinig gewoon vocht waardoor hij moeite krijgt met zijn ontlasting. Maar mijn zoontje wilt geen diksap ( alle smaken geprobeerd) Geen water ( ook niet met een schepje suiker) Geen thee ( gewone) ook niet met een zoetje. Ik zat zelf te denken aan appelsap ( verdunnen met water) Iemand nog een tip?
Je kunt je kind beter geen zoetjes geven hoor. Die zoetstoffen (aspartaam bijv) zijn vaak nog slechter dan suiker. Ik zou je kind sowieso niet teveel wennen aan al die zoete dingen. Je kindje is nog geen half jaar, dus op zich hoeft hij nog helemaal geen bijvoeding. En je moet het natuurlijk ook wel even de tijd geven, je kunt niet verwachten dat ie gelijk hele potten thee wegdrinkt. Mijn zoontje drinkt graag rooibosthee, zowel warm als koud, misschien is dat een idee?
Mijn zoontje wil geen vocht uit de fles behalve melk. Tuitbeker heb ik nog niet geprobeerd. Maar een gewone beker gaat best goed. En van een lepeltje gaat ook goed maar niet zo snel. Wat je ook nog zou kunnen proberen is lauwe thee of diksap(deze ook lauw). Waar ik nu aan denk is.. misschien 1 schepje voeding met 100 cc lauw water? (niet uit de kraan) Dan zit die melk smaak er toch aan. Wat ik zelf altijd doe is 30 cc extra water in de fles want hier ook een moeilijke poeper.
De diksap heb ik ook al geprobeerd zowel koud als lauw als warm en nee hij wilt het niet. Met de voeding extra water ben ik mee gestopt omdat hij zijn voedingen niet meer leeg dronk dus dan ook te weinig voeding zou krijgen. Ook ben ik gestopt met de forte voeding omdat hij minder voeding nam, dus misschien dan wat meer eetlust zou hebben maar dat is ook niet zo. Ik mag blij zijn als ik 700cc FV voeding naar binnen krijg ( ben zelfs gestopt met bijvoeding ( groenten) omdat hij steeds minder ging drinken maar hij drinkt nu ook nog steeds niet als voorheen. Normaal dronk hij zo 1000cc op een dag. Misschien is het een fase maar 700 lijkt me zo weinig dus daarom.
Op deze leeftijd is het handiger om gewoon wat extra water in de flessen te doen, 15-20cc extra per fles is OK. Als hij de flessen niet helemaal leeg drinkt, is het misschien een idee om meer flessen op een dag te geven.
Ook nog steeds aan het tobben begrijp ik? Hier ook hoor! Hier ook nog niet 700cc op een dag, vaak redden we de 600 niet eens. En nu is ze ook nog eens aan het spugen en heeft ze diarree gehad vanochtend. Hoop dat het een fase is en dat die snel voorbij is want het duurt nu al anderhalve maand... Ik kreeg een tip om biologische groentensap of iets dergelijks (dus zonder toevoegingen als zout en suiker) door de melk heen te doen om de smaak een beetje te veranderen zodat ze dan misschien wel haar melk wil drinken? Wij gaan dat misschien wel proberen, maar eerst eens kijken of ze een ander merk wel wil...
Lijkt me een heel slecht idee voor een kindje dat allast van haar buikje heeft en dat nog zo jong is! Groentesap kan bij die ukkies voor flinke problemen zorgen, vooral als ze nog niet echt aan groente gewend zijn. Het is ook helemaal niet bedoeld voor babies. Wat wel heel gescik is om een fles aan te maken is rooibosthee
Gelukkig heb je overal wel iets op aan te merken Dirksmama. Ik zie mijn meisje steeds dunner worden en ze is al niet bepaald dik. Iedere melkvoeding is sinds een gevecht sinds anderhalve maand, ze is er gewoon klaar mee. Maar gelukkig zijn er altijd mensen die wel weten hoe het moet.
Onze dochter had met 5 maanden ook een drinkdip, meestal dronk ze zo'n 650-700 cc op een dag. Hield ongeveer 2 weken aan en toen leek het wel of ze die periode weer wilde inhalen.... Er ging met gemak 900 cc in. (Nu zit ze op 750-800cc + een beetje groente). Misschien inderdaad wel gewoon een fase?
Ik snap dat het heel frustrerend is als je je kindje zo ziet gaan. Het is niet makkelijk, een kind dat niet genoeg drinken wil. Vaak krijg je wel veel meer naar binnen als je heel vaak (dus om de 2 à 3 aur) kleine porties aanbiedt. Maar bij een kindje dat afvalt is extra water in een fles inderdaad niet aan te raden. Ander vocht naast de melk natuurlijk ook niet. Maar een baby kan natuurlijk niet 'klaar' zijn met z'n levensbron! Dan is er meer aan de hand, zeker als je dochter dunner wordt. Wat zeggen ze hierover op het CB? Heb je al aan allergie gedacht? Ben je al naar de huisarts geweest om te zoeken naar een medische reden zoals oorontsteking, of spruw of (verborgen) reflux ?
Dirksmama, sorry van mijn uitbarsting en goed dat je mijn frustratie erin kan lezen want dat is het natuurlijk gewoon. We hebben van alles geprobeerd: vaker minder aanbieden, streng op vaste tijden aanbieden, meer rijstebloem, beetje rijstebloem (lijkt ze van te moeten spugen dus mee gestopt), stoppen met fruit en groente (wat ze wel graag wilde hebben en waar ze goed op reageerde, dit probleem is al van daarvoor), het maakt allemaal niet uit. Na 100cc is het klaar en dat is bij een goede voeding. Heeeeel soms klokt ze 200cc ineens weg. Op een dag gaat er nu tussen de 550 en op een goede dag 650cc in en voorheen was dat rond de 850cc. Ze is levendig, vrolijk, ondernemend, altijd bezig, ze plast en ze poept. Dus verder geen aanwijzingen voor allergieën, ze zit goed in haar vel, heeft geen uitslag of exceem (nooit gehad ook) en is verder een hele gezonde baby die ook nog eens bijna nooit huilt (heeft dus ook geen pijn) en prima slaapt, kortom: de ideale baby! In gewicht was ze wel aangekomen, maar 300 gram in ruim een maand vind ik heel weinig en ik VOEL gewoon dat ze magerder is (voelde vanochtend haar heupbot bij het verschonen, moest gewoon van schrik huilen). Ik zie mezelf best als een weldenkend persoon, ik ben 35 en heb gestudeerd, en kan bepaalde dingen zelf ook heel goed bedenken maar nu weet ik het niet meer. Ik heb idd vanochtend het cb gebeld en die bellen straks terug maar ik ben niet zo'n fan van het cb. iig niet dat van ons, maar we zullen zien of ze iets zinnigs te zeggen hebben. En anders gaan we naar de huisarts want dit voelt gewoon niet goed.
Hmm Vigo dronk tot voor kort ook niet veel, het is altijd een hele moeilijke drinker geweest. Tot we opvolgmelk gingen geven. Nu drinkt hij ineens zijn flessen leeg, en moeten we echt oppassen dat hij niet teveel krijgt, heel maf. Vreemd, want het zou meer verzadigen. Misschien vindt hij het lekkerder ofzo.
Snap goed dat je er knetter van wordt. Heb ik ook nog wel eens (en ze zijn hier toch al wat ouder). Zolang je maar niet onder 500cc melk uitkomt komt je kind qua vocht niet echt iets te kort, maar da's om te overleven, om lekker uit te dijen is het niet genoeg. Hoe geeft je kind aan niet te willen of niet meer te willen?
Het cb vond dat ze het prima doet, ze volgt keurig haar eigen curve. Ze zei ook dat ze minstens 500cc per dag binnen moet krijgen en dat krijgt ze ook wel. Het klonk haar in de oren dat Mini niet lekker is waardoor ze (nog) minder wil drinken en waardoor ze spuugt na melk met rijstebloem. Dat laatste gebeurt ook de ene keer wel en de andere keer niet. Ik hoefde me geen zorgen te maken iig, zij zag het als een combinatie van minder behoefte aan melk die veel baby's doormaken en zich niet helemaal lekker voelen. Ik ben ook wel weer een beetje rustiger geworden, mede door dit telefoontje. Kan het weer een beetje relativeren: ze groeit namelijk. Om je vraag te beantwoorden: als Mini genoeg heeft gehad, duwt ze met haar tongetje de fles uit haar mondje en wendt ze haar hoofd af. Soms wil ze alleen maar even boeren en kunnen we 10 minuten later verder, soms wil ze ook daarna niks en soms nog later wel maar dan bijvoorbeeld alleen als ze plat op haar rug in de box ligt oid. Vandaag heb ik een fijne dag gehad met haar, ze dronk heel goed, heeft niet meer gespuugd en was lekker aan het lachen en klessebessen met me. Dat had ik weer even nodig!
Ah gelukkig! Ik dacht aan misschien iets aan de oortjes, maar dat klinkt niet zo. Geef 'r nog maar eens een heel dikke knuffel!