mag verse sushi??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door onelove, 11 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    hahah, ik zal je eens wat beters vertellen. Nog niet zo lang geleden stond ik met een paar collega's bij het standbeeld van Andre Hazes midden op de Albert Kuip markt "hand in hand cameraden" te zingen (feyenoord liedje). Dat was in een "wedden dat ik dit durf" bui. hahah. En ik ben niet eens voor feyenoord. Ik heb het overleefd in ieder geval...

On topic: dat is hem inderdaad. sushinaske! Het is een "afdeling" van sishione, maar heet dus blijbaar anders. Dat beviel erg goed.
    Ik zeg doen! ;)

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hahaha het is een wonder dat je dat hebt overleefd! ;)

Nou ben benieuwd hoe sushi 'n sake bevalt. Heb er nu al zin in! :D Bedankt voor de tips :)

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    incognito, volgens mij zit er in maastricht een japans restaurant. VErder zou ik niks weten. Baal er echt van. In amsterdam zowat elke hoek en hier niks te vinden

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Sumo en Shabu daar gaat het zo snel dat het volgens mij ook van te voren gemaakt wordt, ook denk ik niet dat ze daar de vegetarische sushi helemaal apart van de vissushi maken, eerder door elkaar heen (zelfde plank, zelfde mes om mee te snijden, net vis gepakt, nu even vegarol maken), dus dan krijg je kruisbesmetting ofzoiets?

5. onelove

onelove Actief lid

8 mrt 2009
    180
    1
    0
    lerares
    Zuid Holland
    nou ik waag het er maar niet op dan... krijg er nu wel ineens ontzettend trek in!!! Hoe misselijk ik mij ook voel hihihi!

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    het kan wel, bij een hele dure echte japanner

ik had toen ik supermisselijk was, wel gewoon hamburgers kon eten hahah

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het kan echt wel hoor! Vraag voor de zekerheid of ze je alleen verse sushi willen geven. Van kruisbesmetting is vooralsnog in een goed restaurant geen sprake omdat er nog altijd met verse materialen wordt gewerkt. Het gaat om voorverpakte vis die niet goed is, omdat daar bacterieen zich kunnen ophopen of iets dergelijks. Dus vis die bij een goede visboer/leverancier vandaan komt, is prima. En als het goed is werken goede restaurants alleen met deze producten.

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hoe zit dat eigenlijk met de crabsticks, die zijn toch bijna altijd vacuumverpakt?

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Geen idee, ik heb ze ook nog nooit gegeten. Zijn ze lekker? :D

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hihi jaaaaaaaaaaaa, ze heten ook wel surimi, namaakkrabvlees,
    die gebruiken ze ook om sushi van te maken

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vaccuumverpakt is een verpakking waar de lucht uitgehaald is. Bij de AH kan je crabsticks krijgen die onder beschermde atmosfeer zijn verpakt... dat mag dus WEL.

Sushi one is geweldig! Nu bezorgen ze niet meer bij me (na verhuizing) maar daarvoor mmmmh!
    En wil je je echt laten verwennen (tenslotte ben je zwaar werk aan het doen: kindje nummer 2 afbakken) Okura! Geweldig. Niet vergeten: Maguro TORRO!!!!! (heeeeeeerlijk...)

Het is dat ik deze zwangerschap niet zo goed tegen rauwe vis kan maar zo snel mogelijk na de bevalling laat ik me fêteren in het Okura!

Waar je zowiezo lekker Japans kunt eten is in Amstelveen: Tanuki!! (de sushi is niet geweldig maar voor de rest... heel lekker en goed betaalbaar).
    Alle bezorgtenten in Amstelveen zijn trouwens ook goed: het stikt daar van de Japanners! hahahah

PS... grappig om elkaar op dit onderwerp te treffen.. Kiwi & Yukl!

12. onelove

onelove Actief lid

8 mrt 2009
    180
    1
    0
    lerares
    Zuid Holland
    oohhhhhh heeeerlijkkkk! Ik krijg zo'n trek he als ik dit allemaal lees! Ik ga gewoon een goed restaurant opzoeken zodra ik mijn vakantiegeld binnen heb hihihi.

En volgens mij kan die Surimi geen kwaad hoor.

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    als je hier iets weet te vinden dat niet gewoon chinees, shoarma, pizza of patat is.. dan mag je je meteen bij mij melden!
    Wat lekker eten lopen we hier best wel achter.. en kan ik me erop verheugen om naar grotere steden te gaan voor sushi, roti etc :)

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Haah, heb lekker van de week zelluf sushi gemaakt!!!

Met surimi (wat niet vacuum verpakt was), komkommer en avocado!

15. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Nou ja zeg, ik herhaalde t omdat ik er mee eens ben, of mag dat niet? Wat een overbodige reactie.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik dacht dat je niet doorhad dat ze precies hetzelfde had gezegd. Excuses :)

17. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Ja tuurlijk is het vers.. maar zlefs het personeel van sumo en shabu raden het af.. waarom zou je het niet laten? je kunt ook sushi eten met gegrilde zalm of komkommer.. doe ik ook.. Maar als ikd alijk bevallen ben.. Ga ik gelijk weer hihi ik houd er toch zo van

18. fafje

fafje Niet meer actief

Sui Sha Ya in scheveningen is echt vers...je betaalt ook iets meer...maar mocht je het toch niet vertrouwen..bij de japanner zijn nog zoveel meer lekkere gerechten te bestellen...beef roll (doorbakken vragen) of gewoon sushi met komkommer of krabsalade...tempura groente en garnalen...mmmm heeerrlijk

19. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ben ook dol op de eendeborstfilet, en die is alleen rose lekker :(

Ik ga liever niet, dan dat ik de hele tijd op de kaart zit te kijken: 'Dat mag ik niet, dat mag ik niet, dat mag ik niet' hihi ;)

20. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    Crabsticks (Surimi) zijn niet rauw he, dus die kan je altijd eten. Er is dan geen kans meer dat liseria zich kan ontwikkelen.

Verder moet de vis echt goed vers zijn...ik was nog niet zo lang geleden bij Sumo in Amsterdam, maar heb geen rauwe vis gegeten daar. Durfde het niet aan, ook omdat het daar echt lopende band en all you can eat is.

Haring is trouwens ook echt lekker...zou het wel elke dag kunnen eten, maar doe het maar niet :p haha

Deel Deze Pagina