Gelukkig heb je deze week nog je afspraak, succes daar alvast! Zorg goed voor jezelf. Je werk is maar je werk, gezondheid boven alles
Wat maakt het nu nog uit of ze dit mogen vragen of niet? Ze hebben het gedaan en nu een punt gaan maken over of die vraag wel of niet gesteld had mogen worden is denk ik niet bevorderlijk voor je herstel. Je hebt een goede reactie gegeven en ik zou het hierbij laten. Laat het los en wacht af hoe het verder loopt. Als ze echt met rare acties gaan komen kun je altijd nog bedenken wat je daarmee gaat doen. Veel sterkte met je herstel!
Suggereren mag altijd maar je hoeft hier verder niet op in te gaan. Ook niet na je bezoek bij de bedrijfsarts en ook niet als je niet ziek was geweest. Ik weet alleen even niet zeker of je als werkgever een contract mag aanpassen tijdens ziekteverlof. Ik denk het wel, want in sommige gevallen besluit een werknemer zelf structureel en definitief minder te willen werken ivm lichamelijke klachten (en geen stress van een langdurige gedeeltelijke ziekmelding die allerlei verplichtingen en uiteindelijk keuringen met zich mee brengt). Maar 100% zeker weet ik dat niet. En ik denk overbodig, maar niet in mee gaan natuurlijk! Zoiets kan altijd nog als dit zo langdurig word dat er na 1 jaar een evaluatie komt waarin bekeken word of je jd eigen werk wel kunt blijven doen of zelfs na bijna 2 jaar het uwv WIA traject in gaat.
Nou ik heb er een slecht gevoel bij, dat maakt het uit. Haar actie om dit te mailen, levert mij extra stress op. Het voelt een beetje als manipulatie ofzo. Ik kan het niet zo goed uitleggen maar het valt me gewoon vies tegen. En ik wil het ook aankaarten bij de bedrijfsarts en misschien dat ik met alle info bij elkaar wel naar een vertrouwenspersoon ofzo stap. Edit: sorry voor mijn heftige reactie, maar het zit me erg hoog.
Ik snap dat je stress ervan hebt. Maar wat is je doel om hier nog iets mee te doen? Wat wil je ermee bereiken? Weeg dat voor jezelf af tegen de energie die dit je gaat kosten. Is dat het waard? Helemaal omdat dit dus gewoon mag. Het is alleen alles behalve netjes.
Ik denk dat je hiermee je energie in het verkeerde steekt. Het is inderdaad een apart verzoek aan iemand die net ziek is en het kan zijn dat ze het niet goed bedoelen. Maar wat wil je bereiken? Wat kun je bereiken? Ik denk vrij weinig behalve misschien nog meer frustratie. Je kunt echt zoveel beter je energie in het herstel steken dan een gevecht aan gaan waar niks te winnen valt.
Ik snap je onderbuikgevoel ook. Of t nou goed bedoeld is of niet: het is ongepast en wat mij betreft kan je idd nog wel laten weten hoe dit bij je over is gekomen, vooral als het je zo hoog zit! Kan misschien gewoon al als je weer even telefonisch contact hebt met je leidinggevende over hoe het gaat. Dat je zegt 'hé trouwens die opmerking van laatst...' Want uiteraard ga je niet vrijwillig uren inleveren bij ziekte, vooral als je die graag wil blijven werken als je weer gezond zou zijn! Sterkte met je herstel!!
Is dit niet iets om op te schrijven hoe je je er nu bij voelt, het nog even met de bedrijfsarts te bespreken wat het met je doet en het aan te kaarten bij je werkgever op het moment dat je weer beter in je vel zit en sterker in je schoenen staat?
Das fijn Dan zou ik het niet in die hoek zoeken nee. Als je het je over een paar dagen nogsteeds afvraagt, zou ik binnenkort gewoon eens informeren.
Ze zullen denken: vragen kan altijd. En ongetwijfeld heeft dit financiële voordelen voor het bedrijf. Je kan ook denken: wellicht met minder uren, is de lichamelijke belasting wat minder, wat wellicht beter vol te houden is. Of een betere balans tussen thuis en werk. Dat dit de gedachtegang is geweest vanuit het bedrijf. Niet te druk overmaken. Neem je rust, werk aan je herstel. Je weet nu, dat er een mogelijkheid bestaat om in de toekomst wellicht minder uren te gaan werken, mocht je daar behoefte aan hebben.
Als je als werkgever weet dat je werknemer nog naar de bedrijfsarts moet van wie je een inschatting gaat krijgen of en wanneer werknemer weer volledig aan het werk kan gaan, dan ben je als werkgever erg voorbarig bezig met een voorstel het aantal uren te beperken. Kan goed bedoeld zijn, maar dan ben je als werkgever slecht op de hoogte van hoe de dingen werken.
Pauzes niet doorbetalen en bij ziekte vragen om te ruilen van dienst IS natuurlijk niet normaal. Het zijn geen dingen die je vanuit de arbowet mag verwachten van een werkgever.
Het doorbetalen van pauzes is niet verplicht volgens de Arbeidstijdenwet en is zeker geen ongehoorde situatie Het ruilen bij ziekte is geen wenselijke situatie, eens.
Ik dacht gelijk hoe durven ze dat nu te vragen daar zit wat achter.. Ik vertelde het mijn man die zegt nuchter vragen kan altijd. Dus ik zou vragen waarom de vraag word gesteld. Mischien is het allemaal goed bedoeld
Ja dat zal ik later ook doen. Ik wist zelf niet zo goed wat ik er van moest denken en mijn man reageerde juist met ‘hoe durven ze dat te vragen’ Maar fijn om jullie verschillende ideeën hierbij te horen, dank!
Begrijpelijk. Veel sterkte en hopelijk ben je er snel bovenop. En neem je tijd! Ik ben iets te snel weer gaan werken.
wat vervelend dat je ziek bent! en vervelend dat je zo'n reactie hebt gekregen natuurlijk, snap dat je ervan baalt. Wat is precies de voorgeschiedenis? ik kan me herinneren dat je na de komst van je tweede een heel zware tijd hebt gehad, ben je toen langere tijd uit de running geweest? ik weet het niet hoor, maar misschien dat je werkgever al langere tijd het gevoel heeft dat het gewoon wat veel is allemaal? Ik vind het iha gesteld goed dat een werknemer bij zichzelf te rade gaat of een bepaalde baan wel haalbaar is. Ik ben zelf ook gestopt met een vaste functe na de komst van de derde omdat ik het icm drie kinderen nou eenmaal 'wat veel' vond. Ik vind dat je daar ook een eigen verantwoordelijkheid in hebt en niet 'afgekeurd' hoeft te worden om zelf een stapje terug te doen sterkte ermee!