HOI ik vraag me af of alle spulletjes voor de baby gewassen horen te worden ? Ik weet dat alle kleertjes gewassen horen te worden voor gebruik maar geld dit ook voor de spuugdoekejs/badcapes/hoeslakens/lakentjes/aankleedkussenhoezen enzovoorts? Komende Maandag word namelijk het kamertje geleverd en dinsdag wil ik dan beginnen met wassen. En deden jullie echt alle kleertjes van de baby tegenlijk samen wassen of de kleurtjes echt allemaal appart en alle witte spulletjes appart enz ? Wilde namelijk gewoon alle rompertjes met witte truitjes en broekjes bij elkaar wassen en dan de bonte kleurtjes samen ofzo ? Goh wat moet ik nog een hoop dingentjes leren allemaal
hihi volgens mij staat de caps lock nog aan want komt een beetje schreeuwerig over zo Maar ik heb wel alles gewassen. Ruikt lekker nar je eigen en alle chemische troep is eruit.
hoi ja klopt ik heb het al veranderd stond inderdaad nog aan en was me zelf niet eens op gevallen. thanks
alles voor het bedje enzo en de spuugdoekjes kun je beter wel wassen omdat het anders geen vocht opneemt en ja dat is toch wel fijn zeker met spuugdoekjes. ik heb zelf alvast wat kleertjes gewassen en heb de rompertjes bij de witte was gedaan, de rompertjes zijn niet heel fel gekleurt ofzo hooguit hier en daar een figuurtje of streepje en deed het dus samen en het ziet er allemaal nog prima uit haha. nu moet ik nog de gekleurde was nog doen en ga dus wel rose bij rose doen en blauw bij blauw etc bij de eerste was. het idee dat het rose gaat overlopen op witte delen van andere pakjes vind ik een eng idee.
Ik gooi alles in de was, zelfs bekleding van de wieg enzo. Gewoon wit bij wit en bont bij bont, ik doe daar nooit zo moeilijk over. Later komt toch alles ook bij elkaar en ik heb nog nooit gehad dat iets doorgelopen was.
Hoi, Ook een vraagje van mij: Zou je ook dingen zoals de klamboe/sluier van het ledikantje moeten wassen?
Hoi marsab Ja dat was ik me nou net ook aan het bedenken of ik de dekentjes ook moet wassen ? Ben net al begonnen met wat tonnen was te draaien heb de rompertjes/kleding/hoeslakens/ledikantdekentjes/slaapzakken enz gewassen maar vroeg me inderdaad ook af of ik de dekentjes voor het ledikantje moet wassen want ze ruiken helemaal niet vies of na de winkel ofzo en de kleine ligt er tog niet onder ( eerst het lakentje ) dus vroeg me dit inderdaad af. Maakt mij niet veel uit om het te moeten wassen maar als het niet hoeft zal ik het ook niet gaan doen want ze zijn nog nooit gebruikt en ruiken lekker fris.
ik heb echt alleeees gewassen, van rompertjes tot de voetenzak van de maxi cosi aan toe. en gewoon wit bij wit en bont bij bonte was groetjes
dekentjes heb ik ook gewassen. Kwamen echt wel veel plukjes vanaf en ik vind m nu ook lekkerder ruiken. Ik heb die van de prenatal en de kwaliteit is goed. Heb er geen foezelige dekentjes aan over gehouden. Overigens ook gewoon in de droger gehad
ik wil alles wassen waar de kleine mee in aanraking komt, dus een klamboe gaat niet in de wasmachine, maar lakentjes en dekentjes wel.
heb ook echt alles gewassen , had zelfs ergens gelezen dat de waspoeder die je gebruikt vrij moest zijn van parfum enzo , dus heb ook daarvoor een speciale wasmiddel gekocht en heb ook doekjes gehaald die je dan in de trommel doet van de wasmachine die zorgt dat de kleuren niet op elkaar overlopen...en daarna heb ik zelfs alles gestreken ...
Ik heb alles van te voren gewassen en gestreken. Van kleding tot aan de kruikzakken en spuugdoekjes noem maar op. lijkt me een onfris idee als je de baby zijn mondje schoon maakt maar het niet eerst heb gewassen ( je weet nooit wie het beet had )
Gaan jullie dan ook nog alles wassen wat je krijgt na de bevalling en daarna alles wat je zelf koopt?