mag zantac door de melk gemengd worden?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by fleerpje, Jun 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. odet

odet Niet meer actief

als er op de verpakking staat dat hij 0,5 ml per kg moet hebben, dan hou je je daar toch aan?
    de ka zei het veel te laat dat ik moest verhogen, dus als ik daarop moet wachten...

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

sorry dat je je aangevallen voelt hoor!

ik zeg alleen maar wat mijn mening is. Ik heb een uitgeprinte bijsluiter gehad van onze kringapotheek en daarbij sond dat ik niet op eigen houtje mocht verhogen

3. randi

randi Niet meer actief

zantac geef je het beste 2x/dag, s'morgens en s'avonds en zeker niet door de fles mengen want als je kleintje de fles niet leegdrinkt heeft die ook niet alles binnen en zijn melkfles zal ook vies smaken dus beter de korte pijn met een spuitje of zoals ik het doe , het in de speen doen en het zo laten opzuigen. de mijne hebben zo'n honger dat ze het goedje uit de speen direct leeg zuigen eer ze doorhebben dat het geen melk is dat eruit komt :)

4. fleerpje

fleerpje Actief lid

Jun 26, 2007
    309
    0
    0
    vanmorgen 1 ml gegeven, dit ging prima met het spuitje tegelijk met de melk, het moet nou eenmaal.

Sem krijgt 2 ml op een dag, hij weegt 5 kg. Dat is dus eigenlijk te weinig, maar til het wel over het weekend heen, en hij moet donderdag naar het consultatieburo, daar wegen ze hem nog eens, en dan maar even bellen met de HA om te vragen of misschien de dosis omhoog kan, voordat het straks niet meer werkt.

Gister was hij 's avonds een stuk rustiger, om te beginnen sliep hij tot 19:00 en heeft ie alles bij elkaar nog geen uurtje gehuild. Hij had nog wel last van omhoogkomende melk, maar was op een gegeven moment zo rustig dat hij gewoon helemaal stillag! WAUW. :confused:

5. fleerpje

fleerpje Actief lid

Jun 26, 2007
    309
    0
    0
    sab simplex is eindelijk ook binnen!

Nou als het nou geen feest wordt! haha

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    hoi, de zantac mag door de melk, ik doe het altijd eerst melk in het speentje, dan de zantac erbij want als ze de fles niet leeg drinkt weet je niet of de zantac wel is gedronken

7. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    zie net dat het antwoord van mij al is gegeven

8. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik maak een flesje met 2 ml zantac en 3.5 ml motilium en daar doe ik dan een beetje water bij.
    Zijn andere fles is dan die met de voeding.

Oh ja en mijn spruit weegt ruim 9 kg ;)

Tevens staat er bij mij op de bijsluiter op dat de motillium 15 min van te voren gegeven moet worden, doen jullie dat dan dus niet?

9. fleerpje

fleerpje Actief lid

Jun 26, 2007
    309
    0
    0
    noujaaaaaaaa ik weet niet wat ik meemaak!

voor het eerst in 2 maanden slaapt ie om 20:00! na de fles van 19:00 was ie vrolijk aan het lachen en keuvelen! ipv huilen en gillen, super! :D :D

geweldig!

*ojee nu hoor ik hem weer hihi*

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

@ blondiedfu,
    Ik houd er geen kwartier tussen. Wanneer Joey honger heeft krijgt hij de fles. je kan zo'n kleine toch niet duidelijk maken dat ie nog 15 min moet wachten?

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    @ Blondiedfu met de motillium wachtte wij wel 15 minuten.
    Het zal er niet voor niets op staan dat het een kwartier nodig heeft.
    Wilde alles zo precies mogelijk doen in de hoop dat het zou helpen.

Wij geven al een tijd geen motillium meer (iom KA) maar het was indd heel onhandig.

Share This Page