Hoeveel brood voor kindje van bijna 10 maanden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door miepens, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hallo,
    Ik ben op dit moment een beetje onzeker over de hoeveelheid eten wat mijn dochter binnen krijgt. Ik ben namelijk bang dat ik haar vet mest of dat ze te veel binnen krijgt.
    Op het voedingscentrum staan dag menu's voor kindjes van 10 maanden, maar daar wordt altijd gesproken over 1 boterham voor de lunch. Deze week kwam de begeleidster van het kdv naar me toe met de vraag of mijn dochter niet meer brood mocht hebben, want ze was het brood van andere kindjes aan het stelen. Vandaag hebben ze haar 1,5 boterham gegeven. Maar ik vraag me dus af of dat niet te veel is.

Nu eet ze op dagen bij kdv:
    7u: papfles van 200 cc
    10u: fruithap, en vaak ook een stukje soepstengel en sap(ik weet eerlijk gezegd niet of hier suiker in zit)
    12u: boterham met korstjes en beleg en dan nog 120cc melk
    15u: koekje en sap
    17u: avondeten
    19u: 200cc melk

Volgens mij zou dit genoeg moeten zijn. Soms huilt ze na de laatste fles dat hij op is. Maar als ik dan niets geef en haar in bed leg, dan wordt ze niet wakker van de honger ofzo. Sowieso geeft ze niet echt vaak aan dat ze honger heeft, maar als ze eet blijft ze vaak eten totdat het op is en geeft ze niet aan wanneer ze vol zit. Daarom ben ik zo bang dat ik met die extra halve boterham haar overvoed.

Ze zit qua gewicht net iets onder de gemiddelde lijn en qua lengte er boven. Verder is het een heel actief energiek vrolijk meisje.

Wat is jouw advies?

Bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het voedingsschema ziet er goed uit hoor. Ze krijgt nog niet te veel. 1,5 boterham tussen de middag kan ook. 1 boterham is een richtlijn, ieder kindje is anders. Ik weet niet of je er tijd voor hebt 's ochtends, maar misschien scheelt het ook nog als je 's ochtends in plaats van de papfles, melk aanbiedt met een broodje.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina