21 maanden en vroeg wakker worden met honger

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama81, 19 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Mijn zoontje word normaal gesproken altijd rond 7 uur wakker, uitzonderingen daar natuurlijk en de sprongetjes liepen ook altijd anders, maar over het algemeen is 7 uur wel zijn tijd.
    De afgelopen dagen wordt hij echter rond 6 uur wakker, 1 keer was het zelfs kwart voor 5, extreem vroeg en 1 keer half 6. als hij dan wakker wordt is hij heel overstuur en wilt hij absoluut niet meer in bed liggen, ook meenemen naar mijn bed is geen succes, dus dan ga ik maar naar beneden. Eenmaal beneden vliegt hij gelijk op de kast af en geeft aan dat ie wilt eten. Normaal gesproken krijgt hij 's ochtends een boterham, maar deze week wilt hij pap. Dit bordje pap krijgt hij dus al meteen als we beneden zijn en die eet hij zonder mokken, klieren of miepen op. vervolgens is hij niet te genieten omdat hij nog helemaal niet uitgeslapen is, leg ik hem echter weer op bed, dan gaat ie brullen en houdt hij niet op.

Zijn avondeten eet hij wisselend, de ene keer eet hij meer dan de andere keer, of soms wilt hij ná zijn eten en toetje nog meer eten. Ik vind het nu best lastig hoe ik hier mee om moet gaan, hij wordt volgens mij wakker van de honger, maar eet zijn avondeten niet altijd goed op, eigen schuld zou je dan denken, maar zo werkt het bij hem niet
    Wat zouden jullie aanraden? Gewoon zo doorgaan en na zijn avondeten niks anders meer aanbieden omdat hij zijn prak niet op heeft, een boterham of een flesje pap voor het slapen, na zijn avondeten dus, aanbieden?

Mijn moeder vind dat ik wat vroeger moet avondeten en dan om half 7/7 uur, voor hij gaat slapen, nog een flesje pyamapapje of zo te geven, maar ik ben hier een klein beetje huiverig voor, je bent juist blij dat de flessen eraf zijn. Ik weet het eigenlijk niet, kunnen jullie mij tips geven? Want behalve dat ik 6 uur 's ochtends erg vroeg vind, is hij niet uitgeslapen en dus niet de gezelligste, dat stoort me nnog het meest, dan denk ik : kind ga toch lekker slapen joh, maar nee, dat doet ie niet! Hoe kan ik dit patroon doorbreken?

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoe laat eet je dan in de avond. Rond zeven ?

Dan zou ik je moeder gelijk geven, Zelf eet ik hier met zoon lief al rond vijf uur dan is die echt uitgehongerd. En vaak voor dat hij gaat slapen rond half negen nog een boterham of wat anders. En hij is negen. Maar dat maakt op zich niet uit. Kan best zijn dat hij dan s morgens honger heeft.

En aan de andere kant misschien is die in de groei krijgen ze ook meer trek. En als je smorgens even een dvdtje of een tekenfilmpje op zet en hem nog met een dekentje op de bank legt. Is die daarna ook wat meer uit geruster? En zou er dan zelf ook naast duiken op die bank dan. haha.;)

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Mijn kids willen voor het slapen gaan allebei nog een flesje melk.
    Als ze (of 1 van hen) niet of slecht heeft gegeten 's avonds dan maak ik van het flesje melk een flesje pap.

Ik geef je moeder dus ook gelijk ;)
    Als je geen flesje wilt geven kun je het ook altijd in een bekertje geven.
    Wat ik eerder ook wel eens deed als mijn zoontje vroeg wakker werd, dan maakte ik een flesje melk voor hem voor op bed. Daarna viel hij dan meestal weer in slaap.
    Nu gaat hij niet meer slapen dus krijgt hij ook geen melk meer op bed haha.

4. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Wij eten altijd tussen half 6 en 6 uur en dan gaat mijn zoon om 7 uur naar bed. Het lijkt me zoveel, avondeten, toetje en fles. Aan deandere kant: als hij van zijn avondeten maar 5 happen op heeft...
    Maar "beloon" je hem dan juist niet? Hij hoeft zijn prak niet te eten, want hij weet dat ie toch nog een fles krijgt en dus geen honger zal hebben als hij naar bed gaat, of zie ik dat verkeerd?

5. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Oh ja, hij zit idd rustig tv te kijken 's ochtends, wordt pas later actief, daarom vind ik het ook zo vervelend, hij is helemaal niet uitgeslapen en hij redt het nauwelijks tot zijn slaapje begin vd middag, met als gevolg dat we weer op 2 korte slaapjes uitkomen ipv 1 lange. In bed een fles geven heb iknog niet geprobeerd, is misschien ook een optie.

6. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Ik geloof dat ik mijn titel moet aanpassen haha.
    Vanochtend was het weer 6 uur, maar hij was helemaal, helemaal over zijn toeren! Gillen, gillen joh, niet normaal, ik schrok me rot.
    Heb de tip gebruikt om een flesje met melk te geven, maar ik kreeg de kans niet om die te geven, zo overstuur als hij was. Hup, dan maar naar beneden...en toen was het over. Heb niet direct zijn pap gegeven, om half 7 kreeg hij die en die heeft hij nu niet helemaal op. Niet zoveel honger dus.

Maar wat zou het dan wel zijn? Waarom is hij zo overstuur als hij wakker wordt? Zou zijn bedje niet goed staan? Zou hij gedroomd hebben? zou hij zijn kamer eng vinden? Ik heb geen idee, maar ga alles lopen verzinnen nu. Het probleem is dat hij nog niet praat, dus ik kan het hem ook niet vragen, ja, vragen wel, maar krijg geen antwoord haha ;).

moeders die dit herkennen?

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer ook gehad hoor, volgens mij is het een fase.
    Quinn werd dan ook huilend wakker, totaal niet uitgeslapen, maar niet verder willen slapen.
    Na een paar weekjes ging het weer zoals van ouds, werd het zelf half 9 dat hij pas wakker werd, dat is voor hem echt uniek.

MAar nu is het weer net zo, vroeg wakker, echt niet uitgeslapen, en zo sukkelen we maar weer door.

Quinn krijg ook nog een fles in de avond, hij eten alvaf hij 8 maanden is geen tot nauwelijk avond eten, dus ja je moet wat

Deel Deze Pagina