niet poepen!

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Dani84, Jan 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hallo,

Een vraagje: Mijn zoontje is met 37 weken geboren (gehaald) en krijgt nu volledig fles voeding omdat de bv niet op gang kwam en hij hee erg moeite heeft met z`n zuigreflex. deze is nog niet optimaal ontwikkeld. Hij drinkt z`n flesjes wel aardig.

Nu poepte hij eerst zo`n 6x per dag en nu heeft ie bijna 2 dgn niet gepoept.
    Ik ken dit niet van m`n zoontje deze kreeg bv en poept(e) zeker elke dag!

Is dit normaal dat hij zo weinig inees poept> moet ik hem er wat voor gaan geven?

Hij lijkt er nog niet heel veel last van te hebben, af en toe wel krampjes waar we infacol voor gebruiken.

Graag uw reactie.
    Groetjes, Danielle

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Met de fles is het wel belangrijk dat hij regelmatig poept. Maar ze poepen wel veel minder meestal dan met borstvoeding. Je zou wat meer water kunnen geven. Bijvoorbeeld 5 of 10 ml water meer water in de fles. Welke flesvoeding krijgt hij? Ook daar kan het mee te maken hebben.

Groetjes Adrienne

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Dank voor je reactie.

Hij krijgt Nutrilon 1 standaard.
    CB was hier eergister en die zei dat in t wilhelmina kinderziekenhuis er onderzoek was gedaan en dat het beetje extra water of een drupje zonnebloem olie in de fles eigenlijk niks hielp.?
    Wat is uw ervaring hiermee?

Hij lijkt er nu wel last van te hebben. Toenstraks een heel klein rond keuteltje en heel erg hard.

Hij drinkt z`n flesjes ook niet heel denderend op moment. Hij zit nog niet op z`n geboorte gewicht dus ik vind het wel belangrijk dat hij genoeg krijgt.
    We maken op advies van vk en cb nu 90 cc soms drinkt hij dit weg.. maar nu de laatste 4 a 5 voedingen drinkt hij maar 50 - 60 cc.
    Hij woog de laatste weging 2780 (bij geboorte 2810) is een randprematuurtje 37 dgn geboren nu ruim een weekje oud. (opgewekt ivm vroegtijdig gebroken vliezen en ghb bacterie bij mij gevonden in 20e wk zw schap) Hijs was er nog niet echt aan toe geboren te worden.. helemaal wit van t smeer. vandaar dat de BV niet op gang kwam z`n zuigbhoefte is nog niet optimaal vandaar de FV

Doet het verder prima en is een tevreden mannetje slaapt nog veel ;)

De huisarts had over iets van lactulose? is dit verstandig om evt te geven?

Groetjes, Danielle

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Zonnebloemolie adviseer ik nooit, meer water wel. Het helpt vooral bij warm weer, dan is er veel vochtverlies. Lactulose is geen probleem en lijkt goed te helpen. Zoek een topic via deze site met meer informatie over dit onderwerp. Daar je ook nog wat tips halen. Je kunt dat doen via zoeken boven aan de site. Het kan zijn dat hij wat minder eet, doordat hij zich niet zo lekker voelt door de verstopping. Het komt weer wel!

Groetjes Adrienne

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Dank je voor je reactie.
    Sinds vanacht poept hij ineens bij elke voeding! het zijn wel ontzettend harde keuteltjes en hij moet er ook wel moeite voor doen veel last van krampjes maar het komt er nu wel uit.

Moet denk ik gwoon nog ff op gang komen?!
    Arjen spuugde vanmiddag wel ineens met een flinke boog al z`n voeding eruit? Wat kan dit zijn?
    deed ie 3 dgn geleden ook al een x. verder alleen een enkel mondje soms.

Groetjes, Danielle

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoe is het met zijn temperatuur?

Groetjes Adrienne

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Deze blijft goed zo rond de 37 soms iets eronder soms iets erboven maar niet boven de 37.5

Cb is net kort langsgeweest om hem te wegen nu 2920 gram. Ze zegt als het spugen icidenteel voorkomt hoeven we geen actie te ondernemen maar wel alert blijven.

Groetjes, Dani

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Goed hoor dat gewicht!

Groetjes Adrienne

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Super bedankt voor je hulp en antwoorden!

groetjes, Dani

Share This Page