Ik heb voor mezelf pap van Brinta in huis omdat ik vanwege een slokdarm ontsteking niet goed vast voedsel kan eten. Maar nu vroeg ik me af of onze dochter van 8 maanden dat ook mag hebben? Of mag ze enkel speciale pap voor baby's?
Lees even mee. Zoek zelf een alternatief voor de babypap(bambix), omdat ik dit zelf veelste zoet vind... die vanaf 6 maanden niet, maar die nu vanaf 8 maanden is echt baggerzoet.. Heb voor de oudste wel brinta..
ik weet dat er op de pak staat vanaf 12 maanden maar mijn zoontje kreeg het ook vanaf 9 of 10 maanden. omdat die baby pap mierzoet is en eens zo duur! en brinta zit verder niet zo veel in en stukken goedkoper! voor ons was het prima. wel vanaf een bordje gedaan, uit de fles weet ik niet of dat gaat.
Zou geen brinta geven..zit veel zout in, te veel voor baby's Frommel, de achtgranenpap van bambix is niet zoet hoor. Daar moet je zelf melk bij doen he..niet van die kant en klare papjes geven.
Ik zou het ook nog niet geven hoor, is echt pas vanaf een jaar. De bambix volkoren zonder smaakje valt mee met de zoetigheid, misschien dat de opvolgmelk het een beetje zoeter maakt ? Iig idd geen kant en klare papjes geven, dat is echt onnodig zoet.
Brinta heeft zout en suiker geloof ik. Kan gewoon pap of puur tarwemeel met water/opvolgmelk soort hetzelfde effect heb je Bij pap let op suiker/zout/maltodextrine. Veel producenten oa bambix etc schrijven geen suikers terwijl ingrediënt staat maltodextrine. Is verkooptruc want is ook gewoon suiker. Ik weet dat biobim spelt pap, biobim meergranenpap hebben dat zeker niet. Gewone tarwemeel zonder iets heeft ook dat niet
Hem ik ga eens kijken voor andere pap dan. Zit ik wel straks met ruim de helft van dat pak brinta over want als ik me beter voel eet ik dat natuurlijk niet meer. Kan ik een open pak brinta 4 maanden bewaren of is dat te lang?
In Brinta zit inderdaad veel zout, dus voor 1 jaar nog liever niet geven... Je kunt natuurlijk ook gewoon de pap vanaf 6 maanden blijven geven! En je moet inderdaad de granenpap pakken en niet de kant en klare pap die je met water aan moet lengen.
Ik heb via internet nu Biobim spelt pap besteld. Maar dan zit ik straks wel met een hele lading Brinta over. Die eet ik dan zelf maar op als ontbijt het komende half jaar denk ik .
Waarom zou je dat pak Brinta niet gewoon zelf opmaken? Is prima ontbijtje hoor! Alleen, vanwege het zout, niet voor een baby. Je kunt het trouwens ook goed gebruiken om je gehaktballen te binden, i.p.v. brood of beschuit.
Ja omdat ik het eigenlijk helemaal niet zo lekker vind. Ik zit nu al 2 dagen aan de Brinta omdat ik dat met mijn opgezette keel makkelijk weg kan krijgen maar het is niet iets wat ik voor de lekker iedere ochtend ga zitten eten. Gehaktballen eten we niet dus daar kunnen we het niet voor gebruiken . Maar misschien doe ik het wel door fruitshakes om smoothies te maken.
Deze al geprobeerd? Brinta niet met warme melk aanmaken, maar met warm water, beetje geraspte gemberwortel, kaneel en wat honing.