pro rapley argumenten

Discussie in 'Voeding' gestart door Ann77, 19 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    wie heeft de argumenten voor rapley paraat? zo zag ik al "goede ontwikkeling mondspieren" wat ik niet wist.

zelf geloof ik vooral in naar je kindje kijken en de regie geven (en dan kan het dus best even duren, who cares?) maar ik stuit mogelijk op weerstand dus wil echt wat inhoudelijke argumenten paraat hebben. en wat te zeggen tegen mensen die bang zijn dat ze zich verslikken? en dat ze dan nog lang niet volledig zal eten... ?

wie helpt?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kind krijgt geen dingen binnen waar het qua ontwikkeling nog niet aan toe is. Kind leert smaken en structuren van voedsel beter kennen en waarderen.
    Het is veel minder werk.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Kindje bepaalt zelf wat en hoeveel het eet (hoewel sommige mensen dat een nadeel vinden)
    Je kan echt samen eten. Je bent namelijk allemaal zelf aan het eten in plaats dat een ouder moet voeren.

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat al gezegd is en wat ook belangrijk is, Rapley sluit heel goed aan bij voeden op verzoek. Omdat ze "moeite" moeten doen voor hun eten, in plaats van klakkeloos door te slikken, wat jij ze aanbied op een lepeltje, zullen Rapley kindjes zich minder vlug overeten en meer luisteren naar de "honger"signalen van hun lichaam.

5. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    je verslikt je eerder in vloeistof dan in stukken

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    - positief voor de ontwikkeling van de mondmotoriek
    - ook voor de fijne motoriek ( je moet mijn dochter eens een hagelslagje van mijn bord zien pikken ;))
    - regie bij het het kind houden
    - leren verschillende pure smaken eten
    - naar wat ik heb begrepen zijn rapley kinderen over het algemeen makkelijke eters
    - geen gedoe met pureren
    - je kind kan overal mee eten
    - geen gedoe met wennen aan stukjes op een later moment

:)

7. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Wat hier vooral is, is dat ze heerlijk kan genieten van haar eten en ook echt alles eet! En het heel goed zelf kan, je hebt dus zelf je handen vrij om ook te eten = samen aan tafel tegelijk eten.

8. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ons belangrijkste argument voor rapley was dat de smaken dan puur zijn. Gepureerd eten smaakt helemaal niet meer naar wat het voor het pureren was. Zeker niet als het uit een olvarit potje komt. Ze leren met rapley dus meer eten en meer lusten omdat ze vanaf het begin meteen de echte smaken proeven.

9. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina