Ik vind het ook altijd moeilijk te zien bij baby's. Ik zoek inderdaad naar oorbelletjes, haarspeldjes, staartjes of haarbandjes. Een jurkje of rokje spreekt ook voor zich. De kleur van de kleertjes durf ik niet op te vertrouwen want een stoer geklede meid blijft verwarrend. En een jongetje mag ook best schattige kleertjes dragen of een pop bij zich hebben. Mag ik bij twijfel wel vragen of "jullie kindje" een snoepje mag? Of word zoiets wellicht als beledigend ervaren?
Toen mijn dochter zo'n 1,5 was trok ze zoveel aan haar haar dat we uiteindelijk maar 1 laatste redmiddel zagen, namelijk haar bos krulletjes scheren. Toen deed ik haar expres vaak roze, rokjes en jurkjes aan maar dachten mensen ook natuurlijk vaak dat ze ene jongen was. Haar is nu volop teruggekomen maar gelukkig trekt ze niet meer.
foto 1 kan je aan de kleren wel echt zien dat het een jongen is, foto 2 kan het ook goed een meisje zijn vind ik
Och hier een meisje met een grote haarband in, is het een jongen of een meisje!? Een jongen, dat zie je toch wel
Op foto 1 van boven af genomen is het moeilijk te zien, kan allebei zijn. Maar op foto 2 zou ik inderdaad denken een meisje. Wel een mooi kindje, maar ja ik zou ook denken een meisje gezien die foto.
Als ik foto 2 zie zou ik ook denken dat het nog wel eens een meisje zou kunnen zijn. Foto 1 vind ik dan wel weer een jongetje Mooi ventje hoor !!!
hmm als je het niet had gezegd zou ik denken dat hij een meisje is vooral door de tweede foto. (sorry) laatst speelde dochter met een kindje en ik kon echt niet zien of het een jongen of meisje was. heel lang haar en vrouwelijk geknipt en (in mijn ogen) wat meer meisjeachtige kleding. de dag erna speelde ze weer met hem en toen hoorde ik moeder de naam zeggen, toen had ik pas door dat het een jongetje was. mijn man had vroeger lange pijpenkrullen als peuter en zijn zussen kort haar. iedereen dacht dat het om 2 jongens en 1 meisje ging ipv andersom.
Ach wat maakt het uit..Tis een schatje hoor. Hier dragen mijn zoontjes wel eens roze en worden ook wel eens aangezien voor meisjes..tja..boeit mij niet. Snap wel dat het vervelend is. Wij hebben ons zoontje bij zijn 2e naam genoemd vanaf dat hij 6 maanden oud was. De eerste naam werd door velen geassocieerd met een meisje..en dat was ook niet leuk