Hoi meiden! mijn dochtertje van 9,5 maand eet sinds een paar dagen heel goed haar broodje met de luch, twee boterhammen op elkaar. Nu wil ze haar fles van 1400 niet meer, logisch na zoveel brood. Eerder at ze amper brood en ging die fles er makkelijk in. nu heeft ze dus al een paar dagen de middagfles niet gehad. Ze krijgt natuurlijk wel ander vocht aangeboden met de lunch en tussendoor. Maar mag ze deze fles al laten vallen? Nu krijgt ze smorgens een papfles en voor het naar bed gaan van 210 cc. Verder sap of thee tussen door. wat vinden/denken jullie, is dit prima of te weinig? liefs Makkie
Ze moet uitkomen op ongeveer 500cc zuivel. Je mag zelf weten over hoeveel flessen of bekers je dat verdeelt. En en bak yoghurt of kwark telt ook mee voor het totaal.
Ik zou die fles mooi laten vallen, ben je daar ook vanaf! Moet wel zeggen dat wij hier begonnen met één boterham, en twee lijkt me nogal veel voor zo'n klein kindje. Maar ja, als ze het vlot opeet...
Ik zou die fles ook zeker laten vallen! Bij mij op het cb zeggen ze dat ze na 9 maanden nog maar tussen de 100ml en 500ml melk(zuivel) nodig hebben! Dus dat gaat wel goed hoor! Gaan die boterhammen er snel in? Mijn dochter eet nu 1 boterham maar gaat nog niet zo heel snel... vraag me af hoelang je dan aan tafel zit haha
Mijn zoontje mocht van het CB met 8 maanden over op 1x pap en 1x een fles, beide van 150 cc.. Maar hij wil na zijn boterham geen flesvoeding meer, dus geef ik hem 100cc voor het slapen gaan (meer krijgt hij na een goede avondmaal echt niet op) Het CB vond het prima, als hij verder goed eet!
Vanaf 1 jaar is de hoeveelheid zuivel 300cc/dag en daarvoor 500cc/dag. En dit is incl yoghurt/kwark/melk etc. Misschien kun je de eerste en laatste fles wat ophogen of zo als je denkt dat ze niet genoeg drinkt...
Ik heb tot 11 maand nog wel 90/3 of 120/4 aangeboden bij de boterham. Meestal dronk hij er wel wat van. Maar hij dronk de avondfles ook niet volledig vaak. Ik zat dan doorsnee op de 400-450 cc per dag. Daarnaast nog een toetje, en dat is wel genoeg.
Wow dat is vlot die van mij drinkt soms nog wel 6a650 ml op een dag,maar dan lust hij niet graag sap ofzo