Wij gaan vanavond nog voor onze bruiloft uit eten bij de Chinees. Ik weet dat onze dochter rijst mag eten, en er is genoeg rauwkost en fruit dus ze kan ook haar gang gaan komkommer, tomaat en allerlei fruitsoorten. Maar hoe zit dat met pindasaus? En gebakken eieren? Zou ze dat ook mogen mee eten? Volgens het schema van borstvoeding.com mogen pindakaas en ei vanaf 9 maanden. Die paar weken dat ze nog geen 9 maanden is vind ik dan niet zo erg maar geld dit dan ook voor pindasaus en gebakken ei? En hoe zit dat met wokgroenten?
Ik persoonlijk zou er niet moeilijk over doen. Ze eet er toch niet veel van, het is hooguit wat proeven.
Okee... dan zou ik het gewoon sturen. Want hier wil ze wel van alles wat proeven wat je zelf hebt, maar of ze het helemaal zou eten weet ik niet. Maar dat komt dus omdat ik het stuur. Dan zou ik haar veel van de andere dingen geven of zelfs even een gewone (have) maaltijd of zo geven van tevoren.
Zou wel oppassen met die sauzen en zo, volgens mij bevatten die veel zout! (en andere 'dubieuze' stoffen) Misschien vragen of ze zo een eitje voor haar kunnen bakken of koken zonder zout? En anders zelf nog wat meenemen om daar op te warmen??
Mijn dochter is bijna 9 maanden en eet vanaf 8 maand gebakken ei. Ze vind het heerlijk! Die sauzen bij de Chinees bevatten wel veel zout, dus dat lijkt me slechter dan ei. Nou ben ik niet zo moeilijk en zou ik er geen probleem mee hebben als ze er een klein beetje van zou eten. Je zit immers niet wekelijks met je baby bij de Chinees toch dus gewoon kijken wat ze doet en verder lekker laten smullen van de rijst en groenten/fruit
Pindasaus heeft onwijs veel zout. Pindakaas zoutloos van AH vanaf 9mnd mag. Ei mag eerder maar eiwit beter niet. Eigeel mag gewoon hard gekookt... Gebakken ei mag ook in principe. Het idee van ei zit in de eigeel dat bewat onwijs veel vitaminen en mineralen zelfs met 1/4 van eigeel haal je 100% dah. gebakken chinees hmmm zou een rotzooitje zijn.. Ik eet zelf zelden chinees want je wil nooit weten hoe ze koken en beter niet te weten. Is ook erg vet gezout en gekruid. Ook gebruiken ze wokolie waar ook alweer veel zout zit. Zelf zou ik niks geven en gewoon zelf meenemen.
Tja meenemen is geen optie want dat gaat ze echt niet accepteren. Ze wil wat wij hebben. Uiteindelijk heeft ze wel ei op met zo weinig mogelijk saus. Was moeilijk want de ei zat in de saus. Ze heeft verder gesmuld van aardappelen, rauwkost en rijst. Wokgroenten en vlees hebben we maar niet gedaan.
gewoon lekker laten eten is mijn advies!! je eet het niet een hele week, het is 1 avond en het is feest. ik ben dan wel heel makkelijk hoor, maar al jou vragen eet mijn dochter al maanden. waarom zouden wokgroente niet mogen eigenlijk? jou dochter is een geoefende eter, die kun je nu gewoon alles geven hoor fijn ze lekker heeft genoten!