'Mag ze wel een snoepje?' Kleine meisjes worden groot!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kusjesmama, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tegenwoordig valt het me steeds vaker op dat mensen aan de kassa in de winkel vragen of mijn dochter van 15 maanden een snoepje mag... dat doet me wel beseffen dat ze groot wordt!

Overigens vind ik haar nog veel te jong voor een snoepje (een hard banaantje o.i.d. lijkt me nog eng ook), dus ik zeg altijd netjes 'nee'. Voel me daar haast nog bezwaard over ook als ik de 'schrik' bij de winkelier zie haha.
    Een stukje worst zou ik anders vinden maar snoepjes vind ik nog niet nodig.
    Gelukkig heeft m'n meisje er nog geen besef van ;) Anders wordt het nog vervelend ook als mama nee zegt.

Hebben jullie deze vraag ook vaak (gehad) op een leeftijd waarop je dat nog niet goed vond?
    En vanaf welke leeftijd krijgen jullie kinderen wel snoepjes?

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Eigenlijk niet. Alleen bij de bakker of ze een half bolletje of krentenbol mogen. En dat mag altijd :) Maar ik winkel niet zo vaak bij winkels waar ze snoepjes aanbieden denk ik?

3. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Nee de vraag heb ik nog niet van vreemden gehad, wel van familie. Maar die krijgen ook nee te horen :p Ze krijgt ip nog geen snoep. Bij haar oma krijgt ze wel van die gekleurde rijst (weet ff niet hoe het heet maar zit altijd in van die flesjes op de kermis) en thuis wel eens rozijntjes. Zo langzaam aan krijgt ze wel steeds meer en worden mijn grenzen ook soepeler. Een enkel chippie en stukjes koek of gebak heeft ze inmiddels wel gehad. Dus die snoepjes gaan vast wel komen. Maar zolang zij het nog niet kent, vind ik het prima hihi

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik krijg ook vaak de vraag dan zeg ik ja ze mag wel maar moet zo eten. Dan krijg ik hem mee en geeft het aan mijn zoon hihi.

Ook krijgt ze vaak een plakje worst of stukje kaas.

Ze is 16 mnd maar lijkt veel ouder ook doordat ze zo goed verstaanbaar praat.

Ik vind het wel lief dat ze aan die kleintjes denken.
    Ik zeg dan altijd tegen me meisje: en wat zeg je dan tegen de lieve vrouw?
    Dan zegt ze: dankke wel hihi.
    Zo lief.

Kleine meisjes worden groot.

5. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik kreeg de vraag laatst zelf bij de AH. Nu is mijn dochter al 2 jr en 8 mnd maarz e houdt helemaal niet van snoep en ik vind het ook niet echt nodig. Ik vraag me ook echt af waarom ze dat doen.
    Bolletje bij de bakker, kaas, worst en fruit e.d. geen probleem.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    De jumbo hier geeft een appel of mandarijn en een enkele keer een banaantje.

Snoep vind ik voor onze zoon van bijna drie zelfs nog niet eens nodig! Thuis krijgt hij fruit, van die kinderkoekjes of rozijntjes maar echt snoep heb ik niet in huis voor hem.

7. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Hier precies hetzelfde. Zoonlief is 13 maanden en tijdens het doen van de boodschappen wordt regelmatig gevraagd of hij een koekje, worstje of stukje kaas mag. Gelukkig heeft hij er nog geen besef van en zeg ik eigenlijk altijd nee (kan me daar idd soms bijna bezwaard bij voelen).

Vind het eigenlijk niet nodig als hij net zijn brood op heeft....

8. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    het wordt ons ook al gevraagd.... ook ik vind het niet nodig. een stukje kaas gaat er wel in!

9. 2jees

2jees Niet meer actief

hier geven ze bij de supermarkt waar ik toen elke dag el even heenwandelde een snoepje, inderdaad ik zei ook nee en werd je soms medelijdend aangekeken.. Op een gegeven moment had ze het door en heb ik het los gelaten om nee te zeggen. sommigen duwden het trommeltje soms al onder haar neus trouwens ;)

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Meestal heb ik het gevoel dat ze het lief bedoelen en als ik dan zeg 'nee, liever nog niet' dan voelen ze zichzelf lullig. Soms zeggen ze zelfs sorry. Maar ik voel me er dan ook ongemakkelijk bij ;)
    Denk dat tegen de tijd dat m'n dochter het begrijpt ze ook al wel een stuk ouder is en tegen die tijd misch best eens een snoepje mag. Anders vind ik het wel een heel ongemakkelijke situatie worden.

11. Sempje

Sempje Niet meer actief

Eigenlijk heb ik het nog nooit meegemaakt. Wel een plakje worst of een banaan, dat vind ik prima. Maar het zou mij ook niet uitmaken als ze een snoepje krijgt. Je krijgt toch niks van één snoepje?

12. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hangt er wel vanaf wat voor snoepje. Ik vind een hard banaantje voor een kind van ruim een jaar gevaarlijk. Die zou ik mijn dochter nu nog niet geven.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ergens tussen 2 en 2,5 dat ik het wel oke begon te vinden. 't Is hier alleen bij de Etos en daar komen we maar af en toe.

14. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Degene die een snoepje aanbied bedoeld dit altijd vriendelijk. Ik vind het idd ook sneu als een kind nooit eens een snoepje mag van de ouders. Alsof ze van een snoepje gelijk gaatjes in de tanden krijgen en dik worden. Als mijn meisje straks wat ouder is zou ik het totaal niet erg vinden als ze eens een snoepje krijgt in een winkel. En als ze nog moet eten of al genoeg zoetigheid gehad heeft dan zou ik het snoepje gewoon aannemen en het bewaren ofzo.

15. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier is het ook bij een supermarkt dat ze een banaantje krijgen, maar rond die leeftijd vond ik dat ook niet perse nodig.
    Man gaat meestal alleen boodschappen doen en zo nu en dan ging dochter mee. Toen we een keer met z'n drieën gingen, bood de kassiere ook iets aan en ik sloeg het snoepje vriendelijk af. Dochter keek al behoorlijk beteuterd en toen zei man: "oh die krijgt ze wel vaker hoor, die lust ze wel!" Haha joh :D
    Sindsdien mag ze het wel van mij. Thuis krijgt ze praktisch geen snoep en die ene, hooguit twee keer per maand dat ze meegaat... Qua hardheid vallen ze wel mee, afhankelijk van wanneer de zak open is getrokken waarschijnlijk, hehe. Ze weet zich er in ieder geval goed mee te redden en eet het voorzichtig op.

Schuldig hoef je je niet te voelen hoor, zolang je het vriendelijk afwijst is er geen probleem toch :)

16. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ja, daar ben ik het zeker mee eens. Het moet wel een snoepje zijn wat (in mijn geval) dreumesproof is :) Nog ff wachten met de zuurtjes hahaha!

17. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Dat vroegen ze onlangs ook aan mijn dochter bij de DA... Ze was amper 9 maanden..
    Nou lijkt min dochter wel veel ouder omdat ze zo lang haar heeft. maar toch..9 maanden...das echt veel te jong..

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa.. Ik kan er dus echt niet van wakker liggen.. Hier bij de supermarkt hebben ze de ene keer mandarijnen, rozijntjes, lange vingers e.d..

Nou die 2/3x in de week dat ik er kom...
    Dus ja hier krijgt hij t wel...
    Behve als ie vlak daarna moet eten..maar meestal loop ik rond die tid niet in de supermarkt...

Thuis heb ik t niet.. Maar ergens anders vind ik t niet zo'n drama

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Aanbieden van een snoepje heb ik nog niet meegemaakt, wel eens een koekje of zo, dat vind ik oké. Snoep vind ik nog niet zo nodig.

Maar laatst stond ik bij de bakker in de rij te wachten, en op de toonbank stond een schaal met stukken cake. Staat er een vrouw voor me in de rij die zo'n (groot!) stuk cake pakt en die zonder mij ook maar te kijken bij mijn zoontje in zijn handjes duwt, terwijl ze een heel verhaal afsteekt 'dat het er niet voor niets staat, en geniet er maar lekker van, en ik kan dat nooit laten he, als ik kinderen zie moet ik trakteren' enzv... Ik was echt met stomheid geslagen, ik sta niet snel met een mond vol tanden maar nu was ik echt even stil. En toen ik genoeg bij mijn positieven kwam om iets te gaan zeggen was ze al weer doorgestoven en stond ze een ander kind cake in de handjes te proppen!

Eigenlijk had ik er iets van moeten zeggen, of het weer af moeten pakken, maar mijn zoontje zat inmiddels een klein feestje te vieren in de wagen en met een big smile die cake weg te werken (nogal wiedes: cake als lunch! :D), en toen vond ik het toch wel heel sneu om hem dan te 'straffen' voor die rare actie. Maar goed, achteraf heb ik wel een beetje spijt dat ik niets tegen haar heb gezegd. Op dat moment vond ik het zo lullig, zo iemand bedoelt het natuurlijk niet slecht. Maar ik had het wel moeten doen, hij kan wel een allergie hebben of zo.

20. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik ben dan weer niet zo moeilijk en als het iets hards in neem ik het zelf en dan eet ik het ook zelf op :D.
    Laatst kreeg hij bij de plus een lange vinger, bij de bakker een eierkoek en bij de zeeman een ballon.
    Wat een verwennerij met een rondje winkelen :D

Deel Deze Pagina