hee meiden! sinds vannacht 3 uur was Esmée alleen naar aan het huilen. ze had net de voeding op. geboert schone pamper etc. ze wou niks. het werd echt schreeuwen & gillen.. alles geprobeerd maar ze wou niks. ik wou toen met haar een rondje in de auto gaan rijden -ong kwart voor 6 - haar in de maxicosi gelegd, en voor we de deur uitwaren sliep ze!! maar nu ligt ze dus vanaf die tijd in de maxicosi. maar ze slaapt zo lekker! moet ik haar nu eruit halen? want ze ligt er bijna 2 uur in. of mag ze lekker blijven liggen? liefs x
leg een handdoek ofzo voor aan de maxi cosi, zodat hij wat naar achter kantelt. is al weer iets minder belastend voor het ruggetje.
dankje voor jullie reacties! dan laat ikhaar lekker liggen.. @DJ mojo; bij het hoofdje bedoel je? @melanina; welke draagdoek kan je aanraden? liefs x
ik herken het,heb ik met mijn zoontje ook een paar keer gehad. Lekker laten slapen... Niet te vaak doen, ik zette hem dan wel in zijn bedje..
laatste bij de kinderfysio zei ze dat je beter niet lang kan doen OOK voor het afplatten van het hoofdje, in de maxi gaat het heel snel... Als je kindje dan al vaak plat slaapt, zo min mogelijk in maxi...als het niet anders kan oke..
De reden dat er wordt geadviseerd om een baby niet langer dan 2 uur achter elkaar in een maxi-cosi te laten, is omdat het slecht is voor een baby om zo lang in 1 bepaalde houding te zitten. Er is immers weinig bewegingsvrijheid. Dit geldt voor alle producten waarin een baby in zijn bewegingsvrijheid wordt beperkt, ook in de draagdoek.
Een nichtje van mij heeft heel wat uren in dat ding rondgebracht omdat ze anders niet wilde slapen totdat ze een tip kregen van een hangmat in de box of bedje hangen. Dat hielp heel erg goed misschien dat je er wat aan hebt ze kosten 20 euro ik geloof bij de prenetal.
nou een draagdoek is heel anders hoor en mijn kinderfysio heeft hier nog nooit wat overgezegt . DIe vond het juist goed omdat zoey ook overstrekte en het gaf een gevoel van geborgenheid. Want met inbakeren belemer je ook de bewegingsvrijheid van je kleine . En van een draagdoek kan je ook een hangmatje maken hoor Bekijk bijlage 118925
wat bij zoey hielp met slapen was een handoek oprollen onder het lakentje leggen om dr hoodfje en dr strak inbakeren later in een puckababy
Voor die ene keer lijkt het me echt geen probleem hoor Maar maak er geen gewoonte van. @ melanina: wat leuk zo'n hangmat van de draagdoek (ik heb dezelfde trouwens ). Hoe heb je dat precies gedaan?