Flesjes en spenen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bosi333, 1 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ik heb een vraag voor iedereen die het weet.

Voor de uitzet moet je ook een flesje, of meedere flesjes in huis hebben.

Welke afmeting en hoeveel flesjes moet je hebben?

2 van 125 ml, of juist 1 van 125 ml en eentje van 260 ml, of 2 van 260 ml,

Ik kan het ook nergens vinden, :(

Wie kan me hiermee helpen?

2. Charos

Charos Lid

15 aug 2006
    87
    0
    0
    Oudenbosch
    Ik had er 3 van 260 ml en had daar genoeg aan, gebruik er nu overigens maar eentje de Avent.

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik had ook de flessen van avent bij een van de meiden en ik had toen 2 kleine en 2 grote flessen en 2 kleinste speentjes en 2 een maat groter.

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik had in het begin 2 van die kleine flesjes en 1 grote, maar die kleine waren al snel te klein.

Ik gebruik nu 5 grote. Hoef ik maar 1X per dag af te wassen...en als hij straks sap mag drinken, pak ik die 2 kleine wel weer uit de kast.

5. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    heb alleen 3 grote in huis van 240 ml,die kleintjes heb ik nog nooit gebruikt.

6. Niet meer actief

Ik had ook die van Avent...twee grote en twee kleine..zaten in 1 pakket..

7. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    ik probeer eerst BV te geven maar mocht dat niet lukken dan heb ik heb voor het begin van die kleintjes ,maar wel gekeken of er dus 10, 20 ,30 en 40cc op staat dat is in het begin nodig teminste dat weet ik nog van de vorige meiden ... en voor later heb ik dus pas die grote van 240cc

8. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb 2 grote en 2 kleine flessen van Avent. Is echt voldoende. Na de voeding spoel je ze even om en zet je ze in de koelkast en 1x per dag even stereliseren. Ik had speen 1 en 2 van Avent in huis. Ben vrij snel overgestapt op speen 2.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ik ga ook eerst borstvoeding proberen, :p

Maar ik denk dat ik dan eerst de kleine en de grote van Advent houd, en er nog twee groten bij ga kopen. Dan heb ik 1 kleine, en 3 groten. En dan natuurlijk andere spenen erbij.

Bedankt allemaal voor jullie antwoord, :p

10. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Waarom ga je zoveel flessen kopen als je eerst borstvoeding gaat proberen? Ik ben ook begonnen met borstvoeding en toen ik overstapte na 1 week heb ik gewoon eerst de fles uit het prenatal pakket gebruikt, tot ik een andere fles gekocht had. Aan 1 fles heb je overigens ook genoeg want het is niet hygienisch om hem onafgewassen te laten staan, en als ie afgewassen is kun je hem weer gebruiken dus dan heb je in principe aan 1 voldoende. Stimuleert je ook om hem niet te laten staan en steeds na gebruik af te wassen ;)

11. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    @ Bosi333: even een tip:

Wacht nog even met kopen. In al die gratis dozen die je kan bestellen, zaten bij mij diverse dure flessen van bijvoorbeeld Avent (kruidvat) en Bibi (Etos). Ik was er heel blij mee, want ik vond die flessen zo mooi!

Maar Finn heeft er nooit uit willen drinken. Zelfs nu nog vertikt hij het en drinkt hij uit de lekkere goedkope flesjes van de HEMA.

Het zou zonde zijn als je nu die dure flessen gaat kopen en hij drinkt er straks niet uit. Misschien krijg jij, als je die dozen hebt aangevraagd, ook wel het een en ander aan flessenspul. Scheelt je een hoop geld met uitproberen, want de meeste kindjes hebben toch een voorkeur voor een fles of een bepaald type speentje...

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Dat zijn nog even goed tips. Ik laat het dus hier even bij. Ik heb er nu twee, en dat laat ik dan even zo.

Elk kind is ook verschillend, dus dat kan heel goed.

Marion en renate, thanks, :thumup:

Deel Deze Pagina