Mager broodbeleg?

Discussie in 'De lounge' gestart door friezinne82, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hoi!

Ik ga nog maar eens een poging wagen om gezond te worden. Ik heb nogal overgewicht en ben er helemaal klaar mee!

Nu heb ik een app geinstalleerd om bij te houden wat ik eet en ik kom er achter dat ik nogal vet broodbeleg gebruik. Ik ben echter helemaal uitgegeten op de achterham en de 30+ kaas. Kipfilet vind ik niet lekker en huttenkase vind ik echt nicht zu fressen.

Ik heb geen idee wat ik nog meer op brood zou kunnen eten wat wel mager is. Wat eten jullie op je brood? (en hoeveel boterhammen eet je?)

Of als jullie geen brood eten, waar lunch je dan mee?

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Appelstroop,light jam,runderrookvlees,smeerworst of smeerkaas de minder vette variant...
    Kaas met komkommer erop,vult goed en is gezond...
    Ik eet in de ochtend havermout,en in de middag vicorn brood en dan 3 a 4 sneetjes.....

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Tomaat met gekookt ei op een volkoren cracker. Echt na 2 crackers zit ik vol

1 ei
    1 tomaat
    2 crackers

Echt heerlijk

4. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Rosbief, heerlijk met sla, komkommer, tuinkers. Jammie!

Ik eet gemiddeld 4 sneetjes volkorenbrood bij de lunch. S morgens eet ik havermout of Brinta pap, geen brood dus.

5. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sowieso wordr aangeraden om de boterham of cracker beter te beleggen. . Ham? Gooi er een eitje op, een blaadje sla onder.. Kaas? Tomaatje erop, komkommertjes erop. .. tuinkers rucola pijnboompitten...
    vult beter, is gezonder dan meer boterhammen en je komt aan meer groente/noten/zaden op een dag...

6. mumija

mumija Niet meer actief

Ik houd ook niet van kipfilet op brood maar de kipfilet met tuinkruiden van de AH vind ik dan weer wel lekker.
    Verder rosbief, fricandeau en appelstroop en vruchtenhagel.

7. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kipfilet, gerookte kipfilet, gekookte ham, rosbief, filet American, kalkoenfilet,
    Anders kwark of halfvolle yoghurt.

8. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Filet american, rauwe ham, advocado geprakt met zout en peper (gezonde vetten).

9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Volgens mij is smeerworst niet mager

10. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    filet americain is een goede idd!

Op dit moment smaken alle ham soorten nagenoeg hetzelfde, beetje jammer :(.

Komkommer, tomaat of ei bij de kaas is ook een goeie tip!

Nog andere (verrassende) dingen?

11. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

kokosbrood?
    zeker geen smeerworst en als je kaas neem aanvullen met tomaat, komkommer, sla enz en een magere kaas kiezen.
    een light roomkaas? (philedelphia of een merkloze variant)

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Rosbief met avocado op een speltcracker Yummmm

Ik lunch ook wel eens met yoghurt en muesli voor de afwisseling

Of quinoa salade koud

13. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Hmmm.. Filet americàn is ook niet echt mager.. En behoorlijk vet. De magere broodbeleg varianten zijn denk ik al wel voorbij gekomen.. Runderrookvlees, Couburger ham en sandwich spread zou je hier nog aan kunnen toevoegen.

Tips voor een broodvrije lunch:
    1. Twee eitjes breken in een ovenvast kommetje. Aanvullen met tomaatjes, rucola, pijnboompitjes, mozzarella (of geitenkaas, of feta), peper zout (en evt andere kruiden) en dan 20 min op 200 graden in de oven. Vullend en gezond!
    2. Omelet, gevuld met groenten (zoals spinazie, courgette, tomaatjes), ook wee kruiden naar smaak.
    3. Eierwrap. 2 Eitjes loskloppen met een scheutje (plantaardige) melk, dun bakken, kruiden naar smaak en vullen naar smaak. Bijvoorbeeld met tonijn, zalm, feta, mozzarella, rucola, pijnboompitten, tomaatjes, komkommer, etc..
    4. Goed gevulde salade, met alle groenten die je lekker vind. Paprika's, komkommer, tomaatjes, feta, tonijn, maïs, zongedroogde tomaatjes, olijven, pijnboompitjes, pepertjes.. Noem maar op! Opties te over.

Optie 2/3/4 zijn trouwens ook prima koud te eten (en dus mee te nemen naar je werk.. Dag van tevoren bereiden.. Easy does it!

Succes!

14. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    die laatsten klinken ook goed! Het valt me wel op dat er vaak ei in zit, is dat dan niet slecht?

15. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Nee, eieren zijn goed voor je. Je mag per dag echt wel een eitje hebben. Ze bevatten (naar verhouding) best wel wat calorieën. Ik sport 3 a 4 keer per week (zo'n 7,5km hardlopen per keer) en heb die eiwitten wel nodig voor spierherstel. Ik weet niet of jij sport?

Het gaat natuurlijk ook een beetje om de afwisseling. Ik probeer zelf zo'n 3 a 4 keer in de week broodloos te lunchen (en als ik met brood lunch, is het speltbrood). Je wordt vanzelf een beetje creatief.

Havermoutpannenkoeken zijn trouwens ook erg lekker! (En voedzaam!)

16. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Oh... En een goed gevulde groentesoep! Ook een echte aanrader! Home made natuurlijk. ;)

17. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    ik ben zeg maar lui van geboorte. Ik sport 1 keer per week, aquavaria. En als het meezit wandel ik op een andere avond een uur. Ik zou meer moeten gaan bewegen, maar op de een of andere manier lukt dat niet (net een nieuwe baan, drie kleintjes, teveel klussen in huis die nog moeten en verzin er nog maar wat bij aan smoezen...)

Maar als er relatief veel calorien inzitten, dan moet ik het juist niet eten toch? Van 1 ei raak ik niet vol namelijk. Of snap ik je dan verkeerd?

18. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.385
    113
    Vrouw
    Broek
    Of fruit op brood! Banaan is heerlijk. En aardbeien ook.
    En inderdaad boterham opleuken. Ik ben fan van rucola sla, dat maakt zelf je boterham met 30+ kaas lekker! En anders een keer geroosterde boterhammen voor de afwisseling.

En ook weer een variatie met ei, uitje fruiten, blokjes tomaat erbij, en dan een eitje erdoor roeren. Soort scrumbled eggs krijg je dan. Ook heerlijk op brood!

19. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Afvallen heeft weinig te maken met het aantal calorieën dat je eet. Het gaat er om waaruit die calorieën bestaan. Neem een avocado; calorierijk, vet, maar dat zijn wel gezonde calorieën.

Op een ei kun je niet leven nee.. Maar de dingetjes die ik hierboven neerzette, zijn aangevuld met allerlei groentes (vezels, vitaminen, mineralen), pitten en gezonde vetten. Die combi, dat is waar het om gaat en wat voor een verzadigd gevoel zorgt.

Tuurlijk.. Als jij 5000 kcal naar binnen werkt en je beweegt nauwelijks, dan kom je wel aan ja. Maar als je gewoon let op je eten, bewuste keuzes daarin maakt, dan kom je al een heel eind! Het bijhouden van je kcal inname per dag vind ik trouwens echt wel een goed iets hoor! Zo ben ik ook begonnen..

Weet je wat het is; het gaat om die welbekende knop. Die moet om. En da's lastig. Ik herken de smoezen. Ik herken de uitwegen. Inmiddels ben ik bijna 20 kilo lichter. Mijn knop ging vorig jaar mei om. Het gaat, meestal, goed. Soms ook wat minder en verlies ik mezelf weer in oude gewoonten. Dat duurt dan een paar weken, of zelfs een maand of twee, maar dan ga ik er weer foor, want ik weet wat het me oplevert.

Het moet 'a way of life' worden.. Vanzelfsprekend. Maar dat vergt wel wat. Nogmaals, het is niet makkelijk, mij lukt het ook niet altijd. Maar da's ok, want ik weet nu hoe het óók kan en dan pik je het weer veel sneller op..

Ga ervoor! Het geeft je zoveel meer.. (Energie, zelfvertrouwen, kracht.. En ga zo maar door..)

20. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    groentesoep maak ik regelmatig idd, stapel groente en bouillon en dan pureren (omdat de kinderen het anders niet eten en nu wel :p )

Deel Deze Pagina