willen jullie even meekijken?

Discussion in 'De lounge' started by ejra, Mar 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ejra

ejra Bekend lid

Sep 3, 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

wij kunnen helaas vrijwel niks sparen per maand en nu zijn we aan het kijken waarop eventueel nog bespaard kan worden. hieronder heb ik een lijstje gemaakt met ongeveer onze lasten per maand. waarop zouden jullie besparen? en zijn de lasten gemiddeld of betalen we te veel of te weinig?

Huur 560
    essent 175
    gemeente heffingen 25
    zorgverzekeringen 300
    eigen risico zorgverzekering 60
    autoverzekering 66
    wegenbelasting 33
    CAK 150
    mobiele telefoons 60
    internet/tv/telefoon 65
    psz 37
    duo 150
    overlijdens verzekering 21
    rechtbijstand+woonverzekering 25
    boodschappen 325
    benzine 120
    overige uitgaven 75
    ------------------------------------
    totaal 2247

2. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    #2 Marlijn82, Mar 5, 2015
    Last edited: Mar 5, 2015
    Op de mobiele telefoons, maar je zal moeten wachtten tot einde abbo waarschijnlijk. Op televisie internet en telefonie, dit is waarschijnlijk een van de duurste pakketten van ziggo (wij betalen dit namelijk ook). Overstappen naar een ander dus want kan echt met minimaal 25 euro minder. En de boodschappen, vind 325 euro best veel, wat zit hier allemaal bij in?

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Op mobiele telefoons kun je zeker besparen. Er zijn nu genoeg sim only providers voor lage bedragen per maand. Als je thuis al vast internet hebt, dan vind ik het persoonlijk niet nodig om ook internet op je telefoon te hebben, buiten WIFI. Mijn man betaalt nu niets binnen een bepaalde bundel.

Zorgverzekering vind ik ook vrij hoog. Weet niet of daar oo tandarts etc bijzit, maar die hebben wij opgezegd. Je betaalt doorgaans meer dan je eruit haalt. Kun je beter zelf sparen.

En de autoverzekering lijkt me vrij hoog.

4. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Je hebt sparen voor het eigen risico trouwens nog op het oude bedrag gebaseerd, wel slim dat jullie dit doen.

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Uh zorgverzekering echt kritisch bekijken.
    Mobiele abonneren
    Autoverzekering
    Boodschappen ligt eraan qua gezins samenstelling

6. ejra

ejra Bekend lid

Sep 3, 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    de contracten van ons mobiele abbo lopen eind dit jaar af. we nemen daarna een sim only dus dan gaat het gelukkig naar beneden. helaas kunnen wij niet anders dan ziggo omdat andere aanbieders hier niet leveren of het internet is zeer traag. verder hebben we van ziggo ook het onbeperkt bellen omdat wij vrijwel elke dag wel 1 a 2 uur aan te telefoon moeten zitten met instanties en gemeentes. bij de boodschappen zit alles in dus eten, schoonmaak middelen, wasmiddelen, shag voor mijn man, luiers enz.

7. ejra

ejra Bekend lid

Sep 3, 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    word bij ons elke maand automatisch afgeschreven door de zorgverzekering i.v.m. dat wij ons eigen risico al in januari kwijt zijn.

8. ejra

ejra Bekend lid

Sep 3, 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben beide het duurste pakket van de zorgverzekering. dit halen we er in een jaar zeker uit aangezien wij beide veel fysio enz hebben.

de autoverzekering daar ga ik eens naar kijken

9. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Essent! Dat is echt heel hoog 175 euro, en de zorgverzekering is ook erg duur.

10. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,979
    552
    113
    komen jullie in aanmerking voor huurtoeslag, zorg toeslag oid?
    stoppen met roken :D

11. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik vind ook je energie rekening erg duur.

12. Xellepel

Xellepel Bekend lid

Aug 28, 2013
    803
    0
    0
    Kan je inkomen omhoog? Meer werken? Of eens naar je toeslagen kijken?

13. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Vreemd is dit jaar 375 euro toch? En 12x60/2 is 360 pp

325 incl luiers en schoonmaakmiddelen en rokerij is indd niet gek

Hier is je man het vast niet mee eens, maar stoppen met roken.

En vind de autoverzekering ook aan de hoge kant. Maar als je nog niks hebt opgebouwd qua schadevrije jaren zit je zo aan dat bedrag.

@lisa, wij betalen ook 172 euro aan essent. Gewone hoekwoning, maar omdat er eigenlijk altijd wel iemand van ons thuis is stoken we ook gewoon veel.

14. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Zorgverzekering, kijk volgend jaar of je je niet collectief kan verzekeren, moet op z'n minst wel een 10tje af kunnen pp

15. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Hier ook altijd iemand thuis, gewone eengezinswoning. Wij betalen 64 euro gas en elektra en 25 euro voor water

16. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Betaal je nog volgens de oude regeling terug aan duo? Ander zou je kunnen kijken of je met de nieuwe regeling niet veel voordeliger uit bent, dan mag je naar draagkracht afbetalen en soms zelfs tijdelijk niks.

17. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Essent omlaag! Wij zitten ook op een hoek, eengezinswoning, ook vaak thuis maar de verwarming gaat eigenlijk nooit hoger dan 19. Als we het koud krijgen trekken we een vest aan. We betalen 140 euro en krijgen elk jaar geld terug (vorig jaar 500 euro!).

En benzine, kan dat omlaag en dan meer op de fiets?

18. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Essent vind ik erg hoog! Daar kun je wellicht op besparen door inzicht te krijgen in je verbruik.

19. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Per graad dat je je verwarming lager zet, bespaar je 8%. Dat tikt aardig aan. Dus Essent moet omlaag kunnen, wij betalen, zelfs met bijna alles in de droger, iets meer dan de helft van wat jullie betalen. Sowieso kun je kijken of je kan overstappen.

Televisie vind ik ondanks je uitleg nov erg veel. Ik zou daar toch nog eens kritisch naar kijken.

20. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

Jan 24, 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL

ik denk dat dit wel gemiddeld is. Ik ben ook zoiets kwijt alleen dan met 2 kinderen.
    Ik zou kijken of je huurtoeslag aan kunt vragen, daarnaast zou ik mijn telefonie eruit halen bij de internet en tv. Ik heb namelijk een mobiel abbonement waardoor ik geen huistelefoon hoeft te gebruiken.
    geen idee wat duo is haha.-
    zorgverkering kun je nog naar kijken om eventueel volgend jaar over te stappen. misschien korting bij de werkgever of iets lager pakket waardoor je maandelijks minder kwijt bent als je niet teveel uit je zorgverzekering haalt.
    essent kan wel lager als je naar je jaaropgaaf kijkt weet je wat je kwijt was.Nuon had bij ons ook op 175 gezet terwijl ik nog geen 10 meer moet betalen in de maand. deze lager laten zetten naar 155 dan zat ik nog hoger dan mijn jaarafrekening wat bijbetaling voorkomt

Share This Page