van flesvoeding naar normale melk

Discussion in 'Voeding' started by mamavanJenA, Sep 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

Dec 9, 2010
    433
    0
    0
    hoi hoi

mijn dochtertje krijgt nu nog 1 fles met pap
    hoe zouden jullie gaan overstappen naar normale melk met pap ?
    in 1 keer een fles met normale melk of langzaam ???

Groetjes jamy

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Bij de oudste ben ik per fles overgegaan. Eerst, bij 11 maand, de kleine fles bij de lunch, gewoon koud. Na een week ook de ontbijtpap(bord) met gewone melk, lauw natuurlijk.
    En toen het pak op was, zijn we 's avonds eerst een kleine fles warme melk gaan geven, en dat langzaam vervangen door thee met een scheutje melk.
    Anders zaten we te ver boven die 300cc.

Maar ik bij jullie dus in 1 keer overgaan. Lukt het niet kun je altijd nog mengen..

3. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Ik geef nog 3 flessen ('smorgens, eind van de middag (16.00 uur) en de laatste om 23.00 uur). Tussen de middag krijgt ze 2 boterhammen met roosvicee en 'savonds eet ze warm (wat ik zelf voor haar kook).
    Wanneer moet ik die flessen gaan afbouwen? Met welke fles zal ik dan beginnen? Met die om 16.00 uur zeker?

Op zich gaat het nu goed maar ik heb het idee dat ze veel te veel krijgt..

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Birgitte, Ik zou kijken of je die van 16.00 kunt vervangen door een tussendoortje (stukje fruit of rijstwafel ofzo), en dan met water/thee/sap..
    Evt dan naast haar boterham dan een gewoon bekertje (of fles/tuitbeker) melk.

5. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wij zijn in een keer overgegaan. Melk uit de koelkast wel wat langer opwarmen. De eerste keer deed ik net als water maar 40 sec opwarmen en was de melk nog koud. Toen vond hij het niet lekker. Hier krijgt hij wel de pap uit een bordje, maar dat moet denk niet uitmaken.

Succes!

Share This Page