Over een paar dagen is mijn zoontje 6 maanden. Wij kunnen dus dan over naar Pepti 2 (nutrilon). Kan ik eerst nog even mijn Pepti 1 bus opmaken? Of móet ik met 6 maanden overgaan naar Pepti 2? Nou is mijn vraag. Wat is de max aan voeding per dag in de Pepti 2 variant? Mijn zoontje zit namelijk nog op 5 flessen. 2 flessen van 180cc en 3 van 150 cc. Dat is dus ongeveer 885 cc voeding (incl. water) Daar gaat trouwens lang niet alles van op. Hij laat bijna bij elke fles wel 40/50 staan. Kan ik dan wel overstappen op Pepti 2 aangezien hij 885 cc aan voeding krijgt? Ik hoor overal dat 600 cc de max is bij opvolgmelk?
Je hoeft helemaal niet over naar nummer 2! Dat is in eerste instantie uitgevonden omdat je voor zuigelingenvoeding geen reclame mag maken en voor nummer 2 wel! Je stapt over - als je dat wilt - als je kindje op 4 voedingen ( 800cc ) zit. Je mag namelijk van nummer 2 geen liter geven.
Idd was Suusjuh zegt. Gewoon lekker nr 1 blijven gebruiken tot die op is en je kindje op zo'n vier flessen zit.