Hallo allemaal, Ik heb een medela mini electric gekregen van een vriendin. maar het kolven werkt niet echt. tussen de voedingen door kolf ik elke dag, naja probeer het. maar krijg per dag, tussen de 6 voedingen door maar 50cc er uit. ik heb het idee dat een kolf een beetje vacuum moet zuigen maar dat doet hij niet, ik krijg er alleen wat uit dmv bortcompressie toe te passen. nu wil ik een ander kolf gaan kopen, maar mijn vraag is welke van welk merk?? onze dochter is nu 6 weken, denk dat ik niet veel langer moet wachten met het beginnen van een flesje geven (afgekolvde melk). of kan dat ook nog wel wachten? alvast bedankt voor de antwoorden!! groetjes mbtc
Ik heb de medela swing, daar zit een 2 fase systeem op. Hij werkt perfect hier. Het beste tijdstip om te kolven vind ik zelf als ze op bed ligt en een lang stuk achter elkaar slaapt, anders ben ik bang dat er te weinig voeding bij de volgende drink beurt zit. Dan haal ik er flink wat uit, als ik tussendoor kolf zal er ook niet zoveel uit komen denk ik, dan heeft ze net de borst leeg gedronken.
Vorige keer had ik een medela swing, deze werkte prima toen. Je kunt ook naar een thuiszorgwinkel gaan en er daar eerst een op proef huren. Dan weet je wat je koopt.
Nadeel is dat als je huurt, de losse setjes er bij moet kopen en je best veel geld kwijt bent. Ik heb hier de Avent Isis Iq uno, die beviel mij prima.
Hallo, Mijn zoontje is ook bijna 6 weken en ik kolf nu sinds 2,5 week ook af en toe tussen de 6 voedingen door met de Medela Swing. Deze bevalt me prima. Ik krijg er tussen de voedingen door ook meestal zo'n 50cc uit. Als meneertje aan 1 borst genoeg heeft krijg ik uit de andere tot nu toe zo'n 80cc. Ben nu ook aan het kolven (voeding was vanochtend tussen 8 en 9) en zit nu op 60cc uit 2 borsten. Ik ben met flesje begonnen toen hij 3,5 week was. Ik gebruik gewoon een Philips Avent flesje en dat wil prima. Hij pakt na het flesje ook weer gewoon de borst als hij nog niet genoeg heeft gehad. Je kunt nu dus gerust een flesje proberen. Ik doe het meestal om de dag.
dank je voor de reacties, heb nu een advent kolf te leen van mn schoonzus deze doet het beter. nu heb ik 20cc gekolfd na de voeding binnen +- 10 min. nu zit ik alleen met de vraag, mn neefje heeft spruw gehad en mn schoonzus heeft dus gekolfd. na het kolven zag ik dat er ook een beetje melk bij de motor terecht komt deze kan je niet uitkoken. kan ik nu beter toch een andere kolf kopen? of kan het geen kwaad??
Ik heb zelf ook een mini electric plus, dus dubbelzijdig. Die had ik ook al bij mijn dochtertje gebruikt, en toen ik hem weer aanzette voor nu met mijn zoontje bouwde hij ook geen vacuum op. Voordat je een nieuwe koopt moet je misschien even spoelen met alcohol, dat spul dat in je kraampakket zat. Dat was de tip die ik kreeg van de thuiszorgwinkel. Er zit dan een beetje melk in het motortje en daa maak je hem schoon mee. Zonde om een nieuwe kolf te kopen als het hiermee verholpen is toch? Mijne doet het weer als nieuw! Mini Electric - elektrische borstkolf en dan onder aan de pagina de pdf: Schoonmaakinstructie Mini Electric openen. Succes!
't Systeem is niet helemaal dicht, hier heb ik ook iets melk bij de motor. Spruw is ook heel lastig uitkookbaar. Persoonlijk zou ik een nieuwe kolf kopen. Goedkoopste is geloof ik 129 euro (Avent dan) en heb 'm hier 13 maanden gebruikt. Ben benieuwd hoe lang hij t straks volhoudt, hij werd al iets minder. Maar op jaarbasis is t altijd nog voordeliger dan kv.
ik zou persoonlijk ook voor een nieuwe gaan, helemaal als je langere tijd wilt voeden en kolven ik heb de ameda lactalina, bevalt me super ps: mag ik vragen waarom je tussen de 6 voedingen door kolft? echt na elke voeding of?