Magere melk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamaJulia, 13 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Mijn dochtertje krijgt al bijna 5 maanden uitsluitend borstvoeding. Volgens de groeicurve van het CB zit ze op bijna -2. Nou schijnt dat niet zo veel uit te maken omdat ze wel op een curve zit, alleen ze is dus wat dunner dan andere kindjes van haar 'leeftijd'.

Mijn vraag aan jullie; zou dat kunnen komen omdat het vetgehalte in mijn melk aan de lage kant is? Als ik kolf drijft er maar een dun laagje vet bovenop. Hoe zit dat bij jullie?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Is ze altijd op de -2 geweest? Of buigt haar lijn af?de curve van het CB is ook meer gericht op flesbabys die groeien sneller.heb je die van borstvoeding.com al eens ingevuld,die is wat meer gericht op borstvoeding.verder krijgen veel flesvoedingbaby's al met 4 maanden bijvoeding wat helemaal niet nodig is maar daarvan zijn ze we sneller wat dikker.hier ook 6 maanden exclusief borstvoeding gegeven en daarna nog steeds en hier altijd een smal maar groeiend en vooral belangrijk tevreden baby gehad.en je kan er vanuit gaan dat je voeding genoeg voedingsstoffen heeft.dit past zich aan aan de behoefte van je kind en die heeft nu niet zoveel vet meer nodig dan op het begin.reken maar op dat jou voeding veel meer goede dingen bevat dan flesvoeding.niet elk kind is een mischelenmannetje
    Hier op een geven moment trouwens ook een kleiner vetlaagje als ik kolfde.dan toen ze bijv een week oud was

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Bij mij ook maar een dun laagje, en mijn dochter zit op de +1 lijn qua gewicht. Zolang ze maar wel aan blijft komen zou ik me niet te veel zorgen maken. Hoeveel voedingen krijgt ze?

4. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    #4 MamaJulia, 13 okt 2013
    Laatst bewerkt: 13 okt 2013
    Nee, ze begon wel redelijk normaal geloof ik. Niet dat ze een hele bolle baby was toen ze d'r uit kwam (3010gr), maar ze was wel binnen een week al boven d'r geboortegewicht. En ze zit wel op haar eigen curve. Ik heb een poosje terug die curve van Borstvoeding.com ingevuld, maar ook daar zit ze ondergemiddeld.

Ze komt nog ongeveer 7 keer per dag en drinkt dan rond de 125ml denk ik.

Maar eigenlijk stellen jullie me wel gerust.. Ik maak me er over het algemeen niet echt zorgen over, maar soms bedenk ik me in ene weer iets.. Ze is verder supervrolijk en echt tevreden, dus dan zal het wel goed zijn toch?

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ja hoor,ze volgt haar lijntje toch,het ene kindje is gewoon wat kleiner en de ander wat groter,anders kan ook geen gemiddelde krijgen toch?

6. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Daar heb je een punt :) *opgelucht adem haalt*

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij mij altijd redelijke vetlaag op de melk als die lang genoeg staat, maar beide mannetjes zijn nogal slank. Ik denk dus dat het een weinig met het ander te maken heeft.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Hier ook een ieniemienie. Terwijl haar zus altijd een stevige bolle tante was en haar broertje heel gemiddeld. Ik heb niets anders gedaan qua voedingen en zo dus tja...als ze verder tevreden is, je productie lekker gaat en ze graag bij je drinkt....prima!

9. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Om antwoord te geven op je vraag: nee het kan niet zo zijn dat het vetgehalte laag is. Jouw melk past zich aan aan de behoefte van je kindje. Ik heb ook een schrielkipje :p. En toch echt lekkere romige melk hahaha.

Ik heb geleerd dat te weinig (of te veel) vet eigenlijk niet bestaat. Tenzij jijzelf ernstig ziek of ondervoed bent. Dan is het weer een ander verhaal.

Deel Deze Pagina