Goedemiddag dames, Ik kom net bij de sportschool weg waar ik uitleg kreeg en een schema heb gekregen. Zij vroeg of ik ontbijt. Ik zei van ja en dat ik meestal brinta of magera kwark met granola eet. Zij zei dat je beter volle kunt eten. Maar is dat zo? Ik wil graag wat strakker worden en afvallen. Alhoewel je zwaarder kunt worden ivm groei van spieren. Nu zit ik echt in dubio wat nu beter is mager of vol? Mager zit meer eiwitten in lees ik. Liefs Sascha
Ik eet zelf vaak vol of halfvol. Ik vind mager zo zuur dat ik er dan suiker bij wil.. en dat is slechter dan een beetje vet. Volle.kwark is heerlijk, vult veel meer en er hoeft niks zoets in. Dat is het voordeel. Maar als je magere kwark ook zonder zoet eet... Dan kan dat ook wel lijkt me. Je krijgt er alleen sneller weer honger op.
Ik doe altijd volle. Ik sport niet, maar lijn wel. Ben nu zo'n 5/6 kilo kwijt. Met volle kwark kan ik het 4 uur volhouden op 250 gram met wat fruit en havermout. Dat lukt me niet op mager. Dus dan moet ik een tussendoortje nemen. Daarom kies ik voor vol, het is ook zo lekker romig, heerlijk!
Ik kies altijd volle producten. Volle melk, roomboter enz.. Gewoon omdat dat het meest natuurlijk is. Het vet hoort hierin. Hierdoor raak je veel meer verzadigd en heb ik minder trek in ongezonde tussendoortjes met suiker. Maar juist van kwark neem ik weer de magere. Kwark word als ik het goed heb altijd van magere melk gemaakt. Om volle of halfvolle kwark te krijgen, moet er weer iets aan toegevoegd worden. Magere kwark is meer zoals het hoort voor mijn gevoel. Voor het vet hoef je het niet te laten, ik zelf ben niet bang voor dit soort natuurlijke vetten omdat ze goed door het lichaam op te nemen zijn en te verbranden zijn.
Ik kies ook vol: minder nood aan suiker want lekker romig en niet zo zuur, minder snel honger. Ik kies trouwens nooit granola, tenzij ik die zelf maak met weinig zoetstoffen. De granola die je kan kopen is vaak ook een suikerbommetje. Dus gewoon havermout en noten/pitten vochtig maken met een paar eetlepels water. Eén eetlepel ahornsiroop (of honing) en dan bakken op 150 graden gedurende 12 minuten (middenin oven omscheppen). Daarna eventueel nog gedroogde vruchten (rozijnen, bessen,...) toevoegen (doe ik maar af en toe). Heeeeerlijk! Zeker met volle kwark en een stuk vers fruit erdoor!
Oehhhh dat klinkt wel erg lekker zeg!! Ik heb die van de lidl weet niet hoe t met die granola is?. Heb net een kommetje volle kwark geprobeerd met een paar stukje banaan maar ooohhh ik zit denk ik de komende uren wel vol hahaha...
Oke dus eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit? Ook omdat je van volle langer vol zit. Ik eet dan mager maar indd hou t niet uren vol. Las op internet dat er room bij toegevoegd word. Bij volle kwark
Volle kwark geeft zijn eiwitten gedurende een langere tijd af. Als je kracht training hebt gedaan is je lichaam nog lang na die bezig met verbranden. Vandaar de volle kwark. Het is ook heel goed om na het sporten volle kwark te nemen.
Ik pak altijd magere kwark. In de volle zit veel vet en de magere eiwit. Eiwit wil ik binnen krijgen en er zitten amper calorieën in dus tegen de honger kan je rustig een kilo per dag eten.
Mager. Daar zit meer eiwit in en dat is zeker bij sporten belangrijk. Zelfs toen ik te veel gewicht verloor na mijn maagverkleining en volle producten moest gaan eten van de diëtiste, moest de kwark on deze reden toch mager blijven.
Mager idd.. door de eiwitten krijg je juist dat volle gevoel. Als je dat echt te zuur vind zou ik er een klein beetje honing bij doen of zoet fruit.
je krijgt van eiwitten en vetten allebei een verzadigd gevoel. het ligt aan je doelen wat je het beste kunt nemen. moet je meer eiwitten eten kun je het beste magere nemen. van vette is het simpel, hiervan kun je minder eten en zit je sneller aan je hoevelheeid vet per dag wat je mag per dag als je wilt afvallen. Alles valt en staat met de rest van de dag wat je gaat eten. hier is dus niet zomaar een eenvoudig antwoord op te geven. daarvoor zou je moeten kijken wat je de rest van de dag aan eiwitten koolhydraten en vetten moet binnenkrijgen en wat je daadwerkelijk ook eet. In een goede sportschool met eetadviezen word dat als het goed is voor je berekend en uitgezocht.
Ik eet normaal altijd magere kwark. En wil graag wat afvallen en strakker in het vel. Dus weet niet of volle dan goed is?. Maar zal binnenkort een afspraak maken over voedingsadvies. Ze hebben daar een deskundige rond lopen. Maar wilde hier ook graag ook de mening van mensen horen over mager en vol. Heb mij nog niet heel erg in voeding enz verdiept. Over wat ik per dag moet en kan eten en hoeveel calorieen??? Hoorde laatst dat ik te weinig eet op een dag.
Ik neem magere omdat ik die gewoon veel lekkerdee vind Ik hou niet van dat vette, romige Ik neem er vaak een handje rozijnen in, handje walnoten gecrushd en een theelepel honing hmmm
Het beste is gewoon een advies speciaal voor jou gemaakt. Dit word gesteld aan de hand van meerdere factoren. Mocht je evt interesse hebben. Zie mijn link. In ieder geval succes met je afvalproces
Dit. Ik snap die instructeurs niet die dan 1 ding gaan aanpassen in je voeding, zonder de samenhang te bekijken. Er bestaat geen juiste of onjuiste voeding. Alleen een juist of onjuist voedingspatroon.
Wat ik ooit heb begrepen is dat ze bij magere producten de vetten eruit halen en suiker ervoor toevoegen omdat melkproducten zonder vetten niet lekker is.