De zomer gaat er weer aankomen en om toonbaar in mijn bikini te kunnen moeten er toch zeker nog minimaal 5 kilo af. Omdat ik geen zin heb weer in de weer te gaan met shakes,sonja of frank ga ik eens proberen of het me lukt door gewoon gezond te eten en braaf 2x per week te sporten. Maar ik ben en blijf een lekkerbek en zou dus graag geinspireerd worden met lekker gezonde recepten. Ik lust alles maar ben geen aardappel eter (althans, alleen gebakken) Verder moeten manlief en dochter ook mee kunnen eten. Dus dames ik ontvang graag jullie gezonde magere recepten
Op de site van AH kun je heel makkelijke slanke recepten in voeren. En dan ook vis/pasta/vlees etc. Ideaal! Wat ik zelf erg lekker vind is een ovenschotel met mager gehakt en bijv prei, brocolli, bloemkool en dat kruiden met bijv kerrie. Dan een laag aardappelpuree en dan de oven in. Roerbakgroenten met kip of rundergehakt roerbakken met wat zoet zure saus, dan bistrokrieltjes toevoegen. Zoooo lekker! Pasta met boursin cuisine LIGHT, hamblokjes, courgette, champignons en uit.
Ben direct gaan kijken en heb 20 recepten geprint Enigste wat ik jammer/lastig vind is dat er niet bij staat hoe groot je portie moet/mag zijn maar das bijzaak. En hoe zat het nou ook alweer met pasta/rijst/aardappels? 125 gr gekookt pp toch? En dan diner 500 ccal, lunch-ontbijt 250kcal en tussen door 100kcal. Toch?
Ik ben enorme fan van Smulweb.nl. Daar haal ik erg veel recepten vandaan! Mijn favo slank recept is uit een Sonja boek: Kip met komkommer (linkje naar recept) Ik doe er zelf een rode peper doorheen ipv cayenne peper. Wat betreft de hoeveelheden, dat weet ik niet precies. Zelf probeer ik niet meer dan 1 bord te eten. Succes!
Lijkt me prima. Al zou ik zelf als lunch wel 3 boterhammen pakken. Zo'n 300-350 calorieen. Zelf neem ik van aardappelen altijd 150-200 gram en pasta max 150, dan nog groente ( minimaal 200 gram) en max 100 gram mager vlees of vis. Zit je vaak zo rond de 400 calorieen. Pasta/rijst maakt het calorierijk door de saus die er door gaat.
Dat is inderdaad het moeilijke hier. Wij eten vaak pasta. En dan maak ik natuurlijk saus en groente in 1 pan klaar en weet ik niet goed meer hoeveel ik ervan zou "mogen"hebben.B Brood eet ik niet dagelijks, ben geen broodmens. Meestal lunch ik met yoghurt, crackers oid
Weet je wat het " gevaar" met crackers is. Je neemt er vaak meer omdat er minder calorieen in zit. Maar ze moeten wel allemaal belegt worden. Als je 4 boterhammen eet, beleg je er maar 2 ( ik dan).. Betreft de pasta. Je zou groenten en vlees voor jou apart in een pannetje kunnen doen met een klein beetje sausmix. Doe ik ook altijd ( vriend & Esmee zijn lastig met groenten) En ipv rundergehakt eens tartaar/ hamblokjes of tonijn door de pasta doen. Gehakt is gewoon heel vet.
Ik beperk me altijd braaf tot 3 crackers. Gelukkig hier allemaal makkelijke eter die alles lusten. Tja, dat zou ik wel eens kunnen proberen, dat apart doen al vrees ik dat het er na een tijd bij in schiet. Ik gebruik, als ik gehakt gebruikt, zowieso alijd mager. Maar ook regelmatig pasta met kipblokjes , zalm of ham hier. Ik weet ook dat mijn gewicht niet zozeer zit in wat ik eet maar in de hoeveelheid. EN het snaaien (ben gek op toastjes met brie enz.) in het weekend
Ik zou toch ook echt eens kijken in de boeken van Sonja Bakker. Niet voor de weekmenu's, maar wel voor de recepten Ik heb er nog altijd een paar in m'n hoofd die echt heel erg lekker én mager zijn. Van een gezonde tosti of heerlijk broodje eisalade als lunch tot een súperlekkere pastasalade 's avonds (vooral zomers heel lekker) of een lekkere ovenschotel, foe yong hai etc. etc.
Ik kook idd vaak SOnja want heb alle boeken staan thuis. Heb alleen geen zin om het hele dieet weer te volgen.
Nee, dat had ik dus ook op het laatst, dat uitgekauwde weekmenu kon ik op het laatst wel dromen. Ik was helemaal in de gloria toen ik zelf weer 'mocht' beslissen of ik een boterham of cracker nam en wat daar dan op mocht De recepten vind ik dus, nogmaals, wel heel erg lekker, vandaar mijn tip
Mihoen met kipfilet en Chinese roerbakgroenten. Bamikruiden erdoor, atjar, augurkjes, zure uitjes, ketjap en sambal op tafel en je hebt een heerlijke en snelle maaltijd! En gezond
Ik doe overigens zelf Sonja als dieet, maar het avondeten bedenk ik zelf. Ik vind het avondeten van Sonja echt zo saaaaaaaaaaaai, altijd maar die gekookte aardappelen - blegh! Door de rest van het dieet wel te volgen val ik toch wel af, want je eet toch minder dan normaal, en doordat ik mijn eigen avondeten mag bepalen hou ik het veel langer vol.
2 x in de week sporten is sowieso te weinig als je echt wilt afvallen moet je dagelijks minimaal halfuur bewegen/sporten
Ik kan echt niet dagelijks naar de sportschool. Mocht willen dat ik daar de tijd voor had. Maar goed, buiten sporten heb ik natuurlijk wel wat dagelijkse beweging. Ik ben al eerder 15 kilo afgevallen door op eten te letten en 2x te sporten dus te weinig om af te vallen is het niet
Buiten wandelen of fietsen rekenen ze ook als beweging. Ik wandel per dag een uur en doe thuis zumba 15 minuten. Wat erg lekker en gezond is is paprikas roosteren in de oven voor 30 minuten op 200 graden, dan kook je ze nog een beetje zachter in een laagje bouillon. Daarna pureer je de paprikas en breng je ze op smaak met zout, peper en de kruiden die je lekker vindt en dan ondertussen kabeljauw stomen en daar doe je dan pasta of rijst of gebakken krieltjes bij en dan de gepureerde paprikas op de vis. Ik eet ook graag gebakken snijbonen met geruld tartaar. Ik stoom dan voor mezelf 200 g snijbonen gaar. Dan rul ik in 5 g olijfolie 85 g tartaar gaar en dan doe ik daar de gestoomde snijbonen bij. Even meebakken en dan zout en peper erop. Ik eet het altijd zonder pasta of rijst of aardappels, maar je zou er gebakken krieltjes bij kunnen doen of gekruide rijst of bami. Ik volg nu zeg maar een medisch dieet waarbij ik geen zetmelen mag, dus ik ben groentes wel gaan waarderen. En je kunt er zoveel mee. Gisteren heb ik Koreaans gegeten, ik heb 200 g gele en rode paprika gebakken met 100 g kipfilet. Dat heb ik gekruid met zout, peper, knoflookpoeder en gochujang ( hete rode peperpoeder, is een Koreaans kruid ), maar je zou bijv. cayennepeper kunnen gebruiken. Toen heb ik 1 tomaat in blokjes gesneden en een beetje zout overheen gedaan. En wat blaadjes kropsla genomen. En dan doe je telkens een beetje paprika met kip en tomaat in het slablaadje en daar doe je hete rode saus overheen en dan het slablaadje dichtvouwen en dan opeten. Was erg lekker. In ieder geval succes met afvallen.