Gewone fiets of moederfiets?

Discussion in 'De lounge' started by palmie37, Mar 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hoi meiden,

Sinds mijn moeder is overleden heb ik haar fiets, tis een electrische dus je bent er lekker snel mee:D
    Nu is het probleem dat ik natuurlijk lekker met Chloé wil gaan fietsen maar deze fiets is heel erg zwaar, als je een klein bochtje om moet moet je erg uitkijken dat je niet omslaat/valt!
    Uit de schuur halen is al zwaar laat staan met een kind erbij op:)
    Nu heb ik met mijn vader overlegt dat ik mijn moeders fiets samen met mijn eigen fiets wil gaan omruilen tegen een gewone degelijke goede fiets geschikt om een kind mee te vervoeren.
    Wil wel graag een moederfiets maar vraag me af wat daar nu zo anders aan is vergeleken met een gewone fiets.
    Graag jullie ervaringen want ik weet niet goed wat ik nu moet nemen.

Alvast bedankt!

Liefs Palmie

2. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

May 19, 2010
    1,215
    0
    0
    ik vind een moederfiets fijner als een gewone fiets :D je hebt een breder stuur en meer ruimte en zeker als je je kindje voorop meeneemt :D

3. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb een gewone fiets met stoeltje, opzich gaat het prima. Maar als ik een nieuwe fiets nodig zou hebben, zou ik absoluut voor een moederfiets gaan. Het is dat mijn fiets zo goed als nieuw was en ik dit ook goed te doen vindt. Anders had ikz eker een moederfiets gehad.

4. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb een gewone weduwe, dat stuur is net weer wat ruimer dan een gewone fiets (En een moederfiets is weer wat ruimer dan een weduwe)

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    ik heb een moederfiets en zou echt niet anders meer willen. Het nadeel van deze fietsen is wel dat ze over het algemeen wat zwaarder zijn dan een gewone fiets. Maarja ze zijn natuurlijk ook gemaakt om nóg een kindej, boodschappen en eventueel een buggy mee te nemen. Dus ze moeten wel stevig zijn!

Ik heb de batavus mambo.
    Heb er nog geen dag spijt van gehad!

Maar of het beter/makkelijker zal zijn dan een elektrische fiets? Tuurlijk is je stuur / instap wat ruimer en heb je meestal een fijne dubbele standaard.
    Denk dat je gewoon eens wat moet gaan proberen bij een goede fietsenhandel in de buurt!
    Ik geef je wel 1 advies, ik weet niet hoe groot je zelf bent, maar ga wel gewoon voor een 28" (wielmaat) fiets. Dit fietst veel rustiger dan een 26"!!!!

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Ik heb geen officiele moederfiets maar heb een transport fiets..
    dus ook met oa lage instap, dubbel standaard waarbij beide banden op de grond blijven en stuur stabilisator..
    Veel goedkoper dan de officiele moederfietsen maar exact hetzelfde, alleen de naam is anders ;)
    Ohja en het stuur was anders, maar heb er een moederfiets stuur bij gekocht..

7. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    1,810
    1
    38
    Ik heb mijn moederfiets toevallig net verkocht. Ik vond hem veelste zwaar( kreeg hem met moeite van zijn standaard af) en daarbij fietste die ook niet zo lekker. Ik had een batavus mambo deluxe. Ik heb nu een batavus weekend! Wat een wereld van verschil, heerlijk licht!

8. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    een moederfiets is veel stabieler dan een normale fiets. Ik zou de mijne voor geen goud omruilen voor een normale!

9. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Dank jullie wel voor alle reacties, nu twijfel ik nog veel meer:)
    Zou een moederfiets dan net zo zwaar zijn als de elektrische die ik al heb?
    Pfffffff lastig hoor.....

10. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,799
    8
    38
    Ik zou gewoon eens langs een fietsenzaak gaan en een proefritje maken.
    Ik ben erg tevreden over mijn moederfiets, had hem al gekocht voordat ons mannetje geboren was maar vind hem echt top!

11. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik heb een gewone fiets en dat gaat heel goed. Laatst stond mijn fiets op het station en heb ik de moederfiets van mijn buurvrouw geleend en ik vond dit dus echt helemaal niks. Veel zwaarder en lomper dan mijn fiets.

12. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik vind een gewone fiets ook prima. Ik heb ruimte genoeg om op te stappen en te fietsen. Maar ik vind een moederfiets ook wel verschrikkelijk lelijk trouwens....dus voor mij een een gewone fiets.

13. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb een moederfiets en ben blij dat ik ervoor gekozen heb! Hij fietst heerlijk.

14. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Moederfiets lekker ruim bij het stuur, je hebt geen last van het stoeltje die aan het suur zit. Kunt makkelijker sturen. Het is een comfortabele fiets. ZOu hem niet meer kwijt willen.

15. Dinnah

Dinnah Actief lid

May 9, 2008
    136
    0
    0
    Ik heb een gewone fiets met een moederstuur. Ideaal. En als de kleinste niet meer op de voorstoel gaat, gaat mijn gewone stuur er weer op en heb ik mijn fiets terug.

16. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Oh, ik kan maar niet wennen aan die lage instap, echt..zó lelijk.
    Hier in het dorp is het toch altijd een bepaald type die er gebruik van maakt..ik weet niet. Mocht ik ooit voor de keuze komen, doe mij maar een 'sporty' fiets!

17. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb de puch crunch ben er zo blij mee en straks kan mijn mannetje voorop later kan ik er eventueel een drager op laten zetten hij fiets heel ligt en vind het een stoere degelijke fiets.

http://www.kaya-bike.nl/kayabike/images/Crunch%20Plu%20Dames.jpg

en heb er een mooi grote mand voorop versiert met bloemen daar kunnen de boodschappen in :D

18. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    We gaan morgen naar de fietsenwinkel, maar eens ff informatie inwinnen en een paar proefritjes maken want ik weet het echt niet meer:D

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb heeeel veel proefritjes gemaakt, en uiteindelijk toch een moederfiets genomen :) Je hebt er hele zware bij inderdaad, de mijne voelt gelukkig hetzelfde als mijn normale fiets, heel licht. en hij fietst echt lekker :) Ik heb mijn gewone fiets zelfs te koop staan, ik hou mijn mama fiets gewoon ook als mijn dochter achterop kan :)

20. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant

Dan heb je de gewone moederfietsen nog niet gezien!

Sparta-Amazone-Dynamic-Cristalic

Ik heb deze, ben er echt heel blij mee, hij is stevig en fietst lekker. Maar zag idd de tip van 28'' te pakken en dat moet je ook zeker doen anders heb je kleinere banden en fietst automatisch zwaarder! Nog een til, 7 versnellingen!

Share This Page