Heimwee bij volwassenen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Koesje, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koesje

Koesje Niet meer actief

Wie kent het en wie heeft tips?
    Vriendin van mij heeft er last van en aangezien we een vakantie willen boeken met zn 2-en maakt ze zich zorgen dat ze het krijgt en haar man en kinderen erg gaat missen.

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Misschien is het een idee dat ze eerst eens een nachtje alleen bij jullie komt logeren om te kijken hoe het dan gaat. Gaat dat niet, dan kan ze zo weer naar huis. Als je een vakantie boekt en ze krijgt heimwee is dat zo zonde voor je vakantie.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb er ook last van, alleen mis ik geen personen, maar mijn huis :). Als ik het heb ben ik er echt ziek van, buikpijn, verdrietig, heel raar en een heel naar gevoel, het enige dat ik dan wil is naar huis..... Ik heb het nu niet zo erg meer, het is erger geweest. Wat bij mij helpt is vooral gezellige dingen doen. Van te voren een schema maken met wat je ongeveer van plan bent te gaan doen, daar kan uiteraard van afgeweken worden, maar zo dat je dus voldoende genoeg bezig gehouden wordt.

In haar geval gaat het ook om personen, dus misschien een foto mee en regelmatig laten bellen naar huis helpt misschien ook wel, daar heb ik zelf geen ervaring mee, een huis kan tenslotte niet praten ;)

4. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    ik heb er helaas ook last van. Heb vaak ontzettend zin om op vakantie te gaan maar als ik eenmaal een paar dagen weg bent mis ik thuis vreselijk. Dan wil ik ontzettend graag naar huis, naar mn eigen spullen.
    Word er paniekerig van, buikpijn. verdrietig.

Soms lukt het me om er niet aan te denken, maar als we dan bijna naar huis gaan dan ga ik het liefst gelijk ipv nog die 2 dagen wachten..

Hoelang willen jullie gaan? Als het plan een week is misschien veranderen in een weekend? niet te ver van huis?

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Heb het ook, wil gewoon m'n eigen spullen om me heen en niet overal tassen schone en vuile kleding. Als ik dan thuis kom dan ben ik altijd zooooooo blij!!

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ojee dat lijkt me echt heel lastig!

Kunnen jullie niet eerst idd een proefweekendje logeren in jou huis doen?

7. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ik heb het ook. Ik moest voor mijn werk soms naar het buitenland en elke keer dikke tranen.
    Ook als we op vakantie gaan moet ik 3 keer slikken omdat de katten niet mee mogen ;)
    Maar uiteindelijk spreek ik mezelf streng toe en ga ik wel gewoon.

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ow ik heb t ook,maar zeker zonder kind,zeker als ze nog jong zijn daar krijg je gewoon heimwee naar,doe je volgens mij niks aan als dat in je zit.Ja kids mee of thuisblijven!

9. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik kan ook maar max een dagje zonder mijn man en kids. Ik wil ook echt niet langer dan 1 dag zonder hem. Ik ga wel eens een dagje shoppen met overnachting samen met een vriendin maar dan vind ik het wel weer genoeg.

10. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Heb hier niet heel veel last van.. Al moet ik zeggen dat ik Mees wel mis als ik hem een hele dag bij de oppas oid achter moet laten.. Maar dat kan ook nog wennen zijn aangezien ik pas werk..

In augustus ga ik naar Lowlands.. zonder man.. zonder kind.. Dan zal ik er achter komen.. 4 nachtjes

11. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Mijn oma heeft het zelfs, ze gaat wel op vakantie hoor, maar wat is ze altijd gelukkig als ze thuis is.

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb het ook. Mis m'n huis heel erg dan.
    Krijg buikpijn, en een heel vreemd verdrietig gevoel. Wij gaan ook zelden op vakantie

13. Koesje

Koesje Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!
    Komt dus nog best vaak voor.. We gaan 5 nachtjes dus op zich wel te overzien. Het wordt een ontspannen vakantie, niets moet en alles mag. Ik heb al tegen haar gezegd dat ze altijd met me mag praten en we leuke dingen gaan doen. Foto's mee, man en kind goed achterlaten misschien scheelt dat ook.

14. Koesje

Koesje Niet meer actief

Vind het zelf ook wel spannend hoor om man en kind "achter" te laten en weg te gaan. Ga ze ok flink missen denk maar lijkt me ook wel even lekker om niets te hoeven..;)

15. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik heb het ook. Wij gaan meestal twee weken op vakantie en altijd na een week heb ik dan echt een heimwee dag. Ik mis dan vooral mijn eigen spullen, eigen bed, eigen douche, eigen ritme..... En mijn ouders :). Meestal bel ik dan mijn ouders op, huil even goed uit en dan kan ik er wel weer een weekje tegen aan. Maar langer dan twee weken vakantie is echt uitgesloten!

16. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik heb het ook, nog voordat ik een kindje had, heb heimwee naar mijn hondje en mijn hondje naar mij zelfs zo erg dat we ziek worden en ik alleen maar snikkend in bed lig dus hier nooit een vakantie zonder hond....

Deel Deze Pagina