Ik ga straks de zuurkoolovenschotel eten van maggi. Alleen vraag ik me af of mijn zoontje dit ook mag? We eten namelijk best vaak dingen die ik hem liever nog niet geef. Maar wil eigenlijk wel dat hij meer vers gaat eten. En omdat hier zon zakje bij zit met kruiden enzo vroeg ik het me af..
Mixen daar zit veel te veel zout en smaakversterker in. Is al niet goed voor jezelf om elke dag te eten, laat staan voor een baby. Zuurkool kan wel heel goed, maar vis gewoon even wat eten uit de pan voor je het zakje zout met e-nummers bij je eten gooit. Gewoon aardappeltje prakken, zuurkool erdoor, eventueel nog geraspt appeltje of wat appelmoes.
Ik heb deze laatst ook gemaakt en voor dochterlief (8 mnd) alleen iets van het onderste van de schotel gegeven. Ik had wel alles zoutloos gekookt en gebakken. De hoeveelheid saus wat dochterlief heeft gegeten zal echt minimaal geweest zijn. Maar je zou de aardappel, gehakt en zuurkool ook in een apart schaaltje kunnen doen en dan mss met een beetje geraspte kaas in de oven of alles prakken met een klein stukje banaan erdoor.
Je zoontje is al ouder dan een jaar, voor een keer kan het echt geen kwaad, is mijn persoonlijke mening.
Voor een keer kan het ook niet veel kwaad, maar een ovenschotel met zuurkool is heel makkelijk te maken zonder pakje en dan voor jezelf ook gezonder
Beetje late reactie.. Wou vanavond net koken tot ineens toevallig de oven stuk was.. Erg jammer. Dus aardappels met groente gehad Haha. Maar nu weet ik het voor de volgende keer. Ik dacht ook dat het voor een keer niet kwaad kon. Bedankt voor de reacties!
Hier eten ze allebei met de pot mee. Wij eten wel een stuk gezonder sinds de kids, maar toch nog regelmatig heerlijke enummerschotels En dat eten ze dus lekker vinden ze het. Ik ben niet zo'n kok, zou niet weten hoe ik een snelle makkelijke lasagna op tafel moet zetten zonder de e nummers?
300 gram gehakt rul bakken, ui en knoflook meebakken, zakje fijngesneden soepgroente meebakken. Blik tomatenblokjes en blik tomatenpuree erbij, laten stoven. Op smaak brengen met peper, zout, oregano, eventueel theelepeltje suiker en scheutje balsamico en maggi. Gewone bechamelsaus maken van boter, bloem en melk, op smaak brengen met zout, peper en nootmuskaat. Eerst laagje tomatensaus in je ovenschaal dan lasagnebellen, dan eerst rode, dan witte saus en dan weer bladen. Eindigen met witte saus en wat kaas erover. Bechamel is een fluitje vaneen cent, en die moet je wel vers maken, maar bij haast kun je i.p.v. Pakje bourdon of roomkaas smelten in wat melk of kookroom en dat als witte saus gebruiken. Voor rode saus kun je elke soort rode pastasaus nemen. De tomatensaus kun je ook in grote porties maken en invriezen, is okprima te gebruiken als pasta saus.
Als je de ingrediënten allemaal klaar zet, dan is het evenveel werk als doos openen en zakjes openknippen en de gebruiksaanwijzing volgen. Oh en niet vergeten, t moet wel 45 minuten in de oven!