Recepten met lage calorieën

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzzert, 22 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik ben opzoek naar recepten (voornamelijk avond eten) met weinig calorieën. Ik ben verzot op aardappeln en pasta enz. Maar ik heb serieus overgewicht. Overdag ben ik al goed bezig, nu het avond eten nog!

Iemand goede sites of recepten?

2. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik heb niet echt recepten, maar toen ik nog aan het afvallen was heb ik eens goed naar ingrediënten en levensmiddelen gekeken.

Bv kipfilet, tartaar etc is mager vlees/kip en ideaal voor bv roerbakgerechten. Of kip uit de oven zonder vel dan.

Witte macaroni heb ik vervangen door volkoren macaroni en rijst vervangen door zilvervliesrijst.

Geen kookroom, creme fraiche etc gebruiken. Al vond ik dat wel moeilijk want ik ben gek op roomsausjes ;):D

Veel kruiden zelf gebruiken ipv zakjes met e nummers.

Veel verse groente gebruiken en als toetje fruit of kwark/yoghurt ipv allerlei soorten vla.

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Toetjes eet ik niet echt en vers koken doen we al helemaal! Koken is onze hobby. Nu nog onze er van maken dat het super gezond voedsel word ;)

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Op de site van de AH staan genoeg lekkere recepten. Om het qua kcal te beperken, kun je natuurlijk ook wat minder aardappelen/pasta/rijst opscheppen, en juist meer groenten. Dus geen bord vol pasta, maar een derde bord pasta en dan aanvullen met salade ofzo.

5. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Er is een balans dag app en een recepten app van het voedingscentrum die hebben leuke calorie arme recepten.

Er staat ook een viscurry in die wij regelmatig eten yummie hoor:p

6. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
  7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012