Nieuwe wasmachine, welke?

Discussie in 'De lounge' gestart door flerk, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flerk

flerk Niet meer actief

Wij moeten zsm een nieuwe wasmachine aanschaffen. De huidige staat op instorten :(. Ik kan er misschien nog een paar wasjes mee draaien maar de monteur, die hier al vaak is geweest, gaf aan dat het echt tijd is voor een nieuwe. Op zich geen ramp, ik wil best een nieuwe :D maar als ik op internet kijk, vergelijk, reviews lees, zie ik door de bomen het bos niet meer. Zouden jullie kunnen aangeven welke wasmachine je hebt en of je er wel/niet tevreden over bent? Handig om te weten waar ik echt niet aan moet beginnen.
    Wat voor mij belangrijk is:
    -moet iig 1400 toeren kunnen centrifugeren
    -liefst meer dan 6 kilo laadvermogen.
    -economy-knop aanwezig
    -liefst stil, geen lawaai-apparaat.

Bedankt alvast!

2. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    asko. Heb er ook 1 boven staan, 8 kilo trommel. Voldoet aan al jouw eisen. Super stil. Ben er zo tevreden over. Het is een relatief onbekend merk hier, maar ook een a merk.Expert verhandelt het merk.
    Geen koolstofborstels e.d. Laat je maar eens informeren

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Miele!!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.079
    3.867
    113
    Hier ook al 6 jaar een Asko en nog steeds heel tevreden, nooit problemen mee, terwijl ik gemiddeld zo'n 8 wassen per week draai.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hier de Samsung Eco bubble. Voldoet aan al je eisen. Wil echt geen andere meer :)

6. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Het is ook erg handig als je er een kort programma op hebt zitten!

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Wij zijn voor Siemens gegaan. Op aanraden van een goede vriend die bij Expert werkt. Hij had hem zelf ook gekocht met een gezin van 2 kinderen. Hij is netzo duur als de goedkoopste miele, met de functionaliteiten van de duurste miele en eigenlijk gaan ze tegenwoordig bijna net zo lang mee, zei hij. We hebben voor 150 euro wel de garantie verlengt van 2 jaar naar 10 jaar. Dus het was even investeren, maar de komende tien jaar zitten wij weer goed.
    Ik kan vlekkenprogramma's instellen, tijden regelen, er zit ledverlichting in. Super ding.
    Hij voldoet an al jouw eisen,. Hij geeft een piep als hij klaar is, maar als ik ga slapen bijvoorbeeld en ik laat hem sochtends aanspringen zet ik hem op de stille modus, geruisloos

8. Ik heb sinds 2 maanden eentje van siemens.

Eco functie, kinderslot, 8 kilo trommel. Mogelijkheid voor een wasje van 15 minuten.

En 10 motorgarantie.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hier ook de Samsung Eco Bubble, echt ideaal!

10. flerk

flerk Niet meer actief

Oh, wat een goede tips allemaal, bedankt! (het bomenbos zwiept nog steeds, haha, maar dat geeft niet)

11. flerk

flerk Niet meer actief

@Babke, weet je ook welke Siemens het is?

12. Dat bomenbos hadden wij ook.

Wij hebben eerste gekeken, wat wil ik ervoor uitgeven, en wat wil ik dat de machine heeft.
    Wat ik van mijn machine nu heel fijn vind, is dat hij voor fijne was echt een speciaal programma heeft, en dan draait te trommel geloof ik ook de andere kant op, zodat het milder met de was omgaat. En dat vind ik met T-shirtjes erg fijn, die komen nu bijna ongekreukt uit de machine.

Oja, en het piepje als hij klaar is. Binnen 10 minuten hangt de was.

Echt het eerste weekend van de zomervakantie, school, ging de wasmachine kapot, en het laatste weekend begaf de droger het.
    Maar een droger vind ik niet persee noodzakelijk om meteen een nieuwe aanschaffen.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bosch 8 kilo met AAA energielabel, superfijn ding, hoor hem nooit en je krijgt 10! jaar garantie op de motor. Heb al mijn elektrische apparaten van Bosch en bevalt zeer goed

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Er is een aflevering van de Rekenkamer (te vinden op uitzendinggemist.nl) waarbij ze gaan uitzoeken welke wasmachine de beste prijs/kwaliteit-verhouding heeft. Als je een half uurtje tijd hebt, dan is die aflevering het helemaal waard.

Zo niet; dan is dit alvast de eindconclusie: tegenwoordig is een wasmachine een wegwerpartikel geworden omdat de eventuele reparatiekosten hoger/gelijk zijn aan een nieuwe wasmachine en je beter gewoon de goedkoopste kunt kopen. Je kunt wel een zuinige Miele kopen voor -heelveelgeld- die een jaar of 10 mee gaat, maar tegen de tijd dat je tien jaar verder bent, zijn er al 38 nieuwe series van goedkopere wasmachines op de markt die nóg zuiniger zijn en heb je de verbruikskosten er nog langer niet uit. Verder verschilt het niet/nauwelijks of de was schoner wordt in een Miele als in een goedkoper merk.

Ik dacht zelf altijd dat je een Miele of iets MOEST hebben, omdat je anders geen goede kwaliteit had... Maar die aflevering was voor mij wel een eye opener. Het maakt namelijk in verhouding niets uit en je kunt een hoop geld besparen.

15. flerk

flerk Niet meer actief

Bedankt Joycey, voor de eindconclusie. Stof tot nadenken...

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.079
    3.867
    113
    Ik heb alleen niet zo'n wegwerpmentaliteit, dus ik wil wel gewoon lang met mijn apparaten doen. Daarnaast wil ik gewoon dat dingen zonder problemen werken, ik heb helemaal geen zin om elke 4 jaar ofzo een nieuwe wasmachine uit te moeten zoeken. Heb juist bewust daarom dit keer voor een betere gekozen, die ook duurder was, maar ik merk wel degelijk verschil.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Yep :D

Na vele goedkope gekocht te hebben hadden we er nu genoeg van.
    Deze gekocht en supertevreden

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar al die wegwerpapp bij elkaar zijn ook een Miele die lang meegaat en het gewoon super doet én zuinig is....

19. Mijn oude machines, waren van het merk Zanker.
    En die zijn beiden 12 jaar meegegaan. Netjes vind ik zelf.

20. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik zweer bij Miele.

Deel Deze Pagina