Compensatie voor gedwongen abortus China De Chinese autoriteiten hebben een vrouw die gedwongen was tot een abortus toen zij 7 maanden zwanger was, een schadevergoeding gegeven van 40.000 yuan (ruim 5000 euro). Dat heeft haar advocaat woensdag laten weten. Hij voegde eraan toe dat het geldbedrag haar pijn niet kan goedmaken. De zwangere Feng Jianmei werd tot een abortus gedwongen, omdat ze al een 5-jarige dochter had. Zij kon de boete die staat op schending van de eenkindpolitiek, niet betalen. Haar man plaatste op internet foto's van zijn vrouw met hun dode kind. Dit leidde tot veel ophef. De familie moest onderduiken.
Kan me bij die wet eigenlijk wel iets voorstellen, volgens mij kan het land het gewoon niet aan qua inwonersaantal als iedereen zoveel kinderen krijgt. Maar dit is natuurlijk vreselijk!! Een abortus met 7 maanden?? Hoe hebben ze haar dan gedwongen? Pff, vreselijk...
Echt verschrikkelijk. Vind het ook een belachelijke wet. Wat moet die vrouw met haar man door een hel zijn gegaan. Wij zijn ons kindje ook verloren met 7,5 maand, maar ze overleed ineens in mijn buik. En dit kind werd gewoon vermoord! Echt afgrijselijk.... Wat is nu 5000 euro vergeleken met het vermoorden van je kindje. Ik weet wel dat dat ook in het artikel staat, maar ik kan er gewoon niet bij.
VRESELIJK! Ik vraag me af hoe ze haar gedwongen hebben.. 7 maanden, ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij. Het is gewoon moord. Een ''schade vergoeding'' van 5000 euro? Ik had diegene die mijn kindje zou 'vermoorden zelf iets aan gedaan. Zeg nou eens zelf, je bent toch niet echt menselijk als je zoiets gewoon doet.. een kind van iemand vermoorden omdat je maar 1 kindje mag?! Of ligt dat aan mij?
Ik kan me bij die wet wel wat voorstellen, maar dan weer niet bij de verlichte adoptie (moord),, belachelijk gewoon!
diep triets. die boetes die die mensen krijgen zijn ook niet niks. vaak is het een flink bedrag voor een gewone burger namelijk rond de 60.000 euro 2 of meer kinderen is alleen weggelegt als je eerste een zoon is of als je heel veel geld hebt om de boete te betalen. meisjes worden vaak aan de kant van de weg gegooit omdat ze alleen een last zijn voor de familie. abortus is alleen weggelegt voor de geen die een echo of anderen manier kunnen betalen om het geslacht vast te stellen voor de geboorte. mocht je zwanger worden op het platteland, geen geld om he geslacht vast te stellen ben je eigenlijk verpicht je kind om te leggen na de geboorte als er geen piemel; aanhangt. gegarandeerd dat ze geld moeten zien. kunnen niet helpen op het land en de kans op een 2e kind is verkeken. tis gewoon een kutland met rare regels. vaak ook raar volk (meisje overeden waar iedereen omheen en langs loopt, meisjes gedumpt op stoepen met navelstreng er nog aan en niemand die ze aanraakt etc)
Ik heb die foto gezien, Simone was zelfs veel kleiner bij de geboorte, dat kindje leek echt al ouder dan 7 maanden. Het lijkt me vreselijk want als dat kindje gezond is geboren is het echt niet meteen dood. Alles is gewoon af en klaar, ze moeten alleen hard hun best doen om te ademen, want de longetjes zijn nog niet rijp. Dat kindje is dus gewoon gestikt waarschijnlijk Trieste situatie....
Walgelijk. Het moet toch niet kunnen dat dit legaal is????!!!! Heb er inderdaad al heel lang geleden een docu over gezien. Bij die gedwongen abortussen word er wel voor gezorgd dat het kindje al overleden is voor de geboorte. Zal de details besparen. Kindje is dus niet levend ter wereld gekomen. Onmenselijk dat dit nog steeds voorkomt.
In China is een mensenleven over het algemeen niet zoveel waard. Ik kijk er niet van op. Het is goed dat het nu eens in de internationale gemeenschap komt. Kan iedereen zien welke belabberde toestanden er nog heersen in het land.