Hoi, Mijn zoon van net 3 schreeuwt als hij net in bed ligt. Slapen is nooit een probleem geweest. Hij slaapt goed, lang uit en kon altijd goed inslapen. Maar nu heeft hij er een handje van om te schreeuwen als hij net in bed ligt en wij beneden zitten. Hij schreeuwt dan vaak 'ja' of 'nee' of gewoon 'aaaah'. Soms duurt het zolang dat we er iets van zeggen via de babyfoon. En na een tijdje gaan we wel naar boven. Maar als we vragen wat er aan de hand is zegt hij niks. Iemand ervaring mee?
Ja. Dat deed ons zoontje van 3 de afgelopen maanden na de geboorte van ons tweede zoontje. Het was hier aandacht, grenzen verkennen. Is na 2-3 maanden opgehouden. Geen tips dus. Ik heb het gewoon uitgezeten.
Hier schreeuwt ons zoontje heel hard 'tot morgennnnnnnnn' en dan moeten wij dat terugroepen, en hij, en wij, en hij, en,.... Eens getest, dat kan heel lang doorgaan. Dus nu roepen wij dat 2 keer terug en bij de 3e keer zeggen we dat het de laatste keer is en roepen we het dus een 3e keer en dan vind hij het goed en gaat slapen.
Mogelijk denkt ie dat ie zo aandacht kan krijgen, omdat zijn babybroertje ook aandacht krijgt en uit zn bed wordt gehaald als ie huilt? Ik zou gewoon consequente afspraken hierin maken (bijv. dat wat sydneys doet). Dat begrijpt ie best op deze leeftijd.